Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، فریدون بابایی‌اقدم با اشاره به بازدید خود از آخرین وضعیت اجرای این پروژه اظهار داشت: با توجه به صحبت‌هایی که بعضاً در مورد نحوه اجرای پروژه و هزینه‌کردهای آن عنوان می‌شود، به عنوان رئیس کمیسیون، در دو مرحله، از پروژه بازدید کرده و با عوامل و پیمانکاران آن صحبت کردم؛ پیش‌تر نیز، گزارش معاونت عمرانی شهرداری، شهرداری منطقه ۴ و سازمان عمران از کم‌وکیف پروژه میدان آذربایجان، به همراه نظر کارشناسان کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورا ارائه و جمع‌بندی شده‌بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این‌که هزینه‌های بالایی که بعضاً در مورد پروژه عنوان می‌شود، صحیح نیست، گفت: پروژه میدان آذربایجان، توسط دو شرکت خاوران‌سازه و بتن‌آذر، با نظارت سازمان عمران شهرداری تبریز، پیش می‌رود و تاکنون جمعاً ۵۰ میلیارد تومان هزینه داشته‌است.

بابایی‌اقدم با بیان این‌که این رقم، ۸۰ درصد پروژه را پوشش می‌‌دهد، افزود: در وضعیت موجود، ۴۳ میلیارد تومان مربوط به بخش‌های داخلی پروژه و حدود ۶ میلیارد تومان نیز که مربوط به شرکت بتن‌آذر است، به اجرای رمپ‌ها اختصاص یافته‌است.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: تکمیل پروژه نیازمند ۲۰ میلیارد تومان دیگر است که ۱۰ میلیارد تومان آن باید صرف اجرای سازه‌ و ۱۰ میلیارد تومان نیز به نماسازی پروژه اختصاص یابد.

وی در عین حال متذکر شد: البته پیشگیری از بعضی ناهماهنگی‌ها می‌توانست از برخی هزینه‌‌های پروژه بکاهد؛ اما به هر حال، میدان آذربایجان، از مهم‌ترین پروژه‌های شهرمان است که در شورای چهارم تصویب شد و با اتمام آن، شاهد ورودی زیبا و حل معضل ترافیک در بخش مهمی از شهر خواهیم بود.

بابایی‌اقدم با اشاره به شرایط پیشرفت فیزیکی پروژه، گفت: مسیر دو طرفه بلوار آذربایجان به پاسداران، هم‌‌اکنون در آستانه تکمیل است؛ اما برخی موارد فنی هست که نیازمند تامل و دقت است.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورا ادامه داد: خواهش و تاکید بنده از حوزه عمرانی شهرداری، سازمان عمران و شهرداری منطقه ۴ این است که حساسیت‌های فنی و اجرایی پروژه را مقدم بر زمان‌‌بندی بهره‌برداری در نظر داشته باشند.

وی تصریح کرد: سال‌ها زمان صرف مطالعه و اجرای این پروژه ارزشمند شده و ایرادی ندارد که این زمان، چند روز هم بیشتر شود؛ با توجه به سردی هوا و یخ‌زدگی برخی قسمت‌ها، آسفالت‌ریزی پروژه باید با نهایت دقت و نظارت همراه باشد.

این عضو شورا با اشاره به جزئیات فنی پروژه میدان آذربایجان گفت: معضل آب‌های سطحی که معمولاً در برخی پروژه‌های عمرانی، به چشم می خورد، در این پروژه، با پیش‌بینی تمهیدات فنی لازم رفع شده است؛ البته در این بخش نیز خواهش بنده از مجموعه نظارتی شهرداری این است که کیفیت پروژه را مقدم بر زمان، مورد توجه قرار دهند.

بابایی‌اقدم در ادامه به جنبه‌های زیبایی و معماری پروژه، اشاره و خاطرنشان کرد: معماری پروژه از مدت‌ها پیش، با مسابقه‌ای که توسط معاونت شهرسازی شهرداری تبریز، برگزار شد، برای افکار عمومی اهمیت یافته‌است؛ انتظار می‌رود حوزه شهرسازی و معماری شهرداری و شورا، در کنار حوزه‌های عمرانی، این فاز اجرایی را نیز با دقت پیگیری کنند.

وی به سابقه اجرای پروژه میدان آذربایجان اشاره کرد و یادآور شد:  اجرای این پروژه مهم از سال‌ها پیش عنوان می‌شد و مبالغ محدودی نیز برای آن منظور می‌شد، اما نهایتاً  به نتیجه‌ اجرایی نمی‌رسید؛ با این حال، شهرداری تبریز در سال‌های گذشته، علی‌رغم محدودیت‌های مالی، پروژه را در اولویت قرار داده و ۵۰ میلیارد تومان صرف اجرای آن کرده‌است.

بابایی‌اقدم تاکید کرد:  خواهش بنده از شهروندان این است که به سیاه‌نمایی‌هایی که از این پروژه ارزشمند صورت می‌گیرد، توجهی نکنند.

وی اظهار امیدواری کرد، در دور جدید مدیریت شهری نیز تداوم پروژه‌های مشابه، موجب رفع نیازهای قدیمی شهر و تحول در توسعه و آبادانی شهر شود.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورا همچنین از عوامل اجرایی و مدیریتی پروژه قدردانی کرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۱۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونق بخشی به واحدهای تولیدی در راستای تحقق شعار سال

به گزارش خبرنگار مهر، سیدحامد عاملی صبح پنجشنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استانداری اردبیل اظهار کرد: تأمین زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاران اولویت مهم دستگاه‌های اجرایی باشد و هیچ تاخیر و سهل انگاری در این راستا از سوی هیچ دستگاهی پذیرفتنی نیست.

وی با بیان اینکه تصمیم‌گیری برای رفع موانع ۱۷ طرح و واحد تولیدی استان اردبیل در این نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: تأمین زیرساخت‌های لازم همچون گاز، آب، برق، تلفن و اینترنت برای مجموعه‌های تولیدی مختلف که به ‌همت سرمایه‌گذاران در سطح استان اردبیل فعال می‌شوند جزو اولویت‌های مهم دستگاه‌های اجرایی است.

استاندار اردبیل تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل به‌ صورت ویژه در حوزه تأمین زیرساخت‌ها برای مجموعه‌های تولیدی اعم از گردشگری، صنعتی، کشاورزی و... که به‌ همت سرمایه‌گذاران فعال می‌شوند باید پای کار باشند.

عاملی افزود: تأمین زیرساخت گاز برای مجموعه‌های اقتصادی در هر زمینه قطعا باید در اولویت اصلی باشد و تعلل دستگاه‌های اجرایی مرتبط پذیرفتنی نیست.

وی با بیان اینکه استان اردبیل ظرفیت های مناسب برای سرمایه گذاری بخش خصوصی دارد، گفت: هر رفتار و عملکرد ما در ماندگاری سرمایه گذار تاثیرگذار است و بر همین اساس باید تمام تلاش خود را برای جذب و ماندگاری بخش خصوصی در اردبیل به کار گیریم.

استاندار اردبیل تحقق «جهش تولید با مشارکت مردم» را مهمترین اولویت دولت اعلام کرد و افزود: در استان اردبیل نیز تمام تلاش ما بر تحقق این شعار و رونق بخشی به واحدهای تولیدی است.

کد خبر 6101152

دیگر خبرها

  • سنگ اندازی برخی ها مقابل اجرای طرح مولدسازی در آذربایجان شرقی
  • رونق بخشی به واحدهای تولیدی در راستای تحقق شعار سال
  • عضو شورای شهر زنجان: میدان بسیج نباید حذف شود
  • تسویه ۲۰ همتی با بانک‌ها از طریق واریز و برداشت/ کارنامه موفق مدیریت شهری در اداره پایتخت
  • شهرداری قم در مسیر تغییر ریل / کیفی‌سازی فضای شهری در اولویت قرار گرفت
  • ضرورت تسریع در اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری
  • تسریع در اتمام پروژه آزاد راه ارومیه _تبریز در دستور کار قرار دارد
  • احداث باغ بانوان بوستان «کرامت» جزو اولویت‌های شهرداری باشد
  • جزئیات اجرای زیرگذر میدان سپاه اعلام شد
  • هزینه ۱۲ هزار میلیارد تومانی منوریل قم / چالش عبور از مقابل حرم حضرت معصومه (س) حل نشد