Web Analytics Made Easy - Statcounter


به اعتقاد کارشناس مسائل جهان عرب، اقدامات غیر دموکراتیک حکومت بحرین موجب آبروریزی برای غربی­‌ها ازجمله آمریکایی­‌ها شده است. توافق اخیر طرفین نیز به دنبال سرازیر کردن سلاح‌های از رده خارج آمریکایی به دولت‌های مرتجع منطقه است.

«عبدالهادی ضیغمی»، کارشناس مسائل جهان عرب در گفت‌وگو با خبرنگار امتداد نیوز، در خصوص اهداف واشنگتن از انعقاد قراردادهای تسلیحاتی با کشورهای عربی منطقه، با اشاره به اینکه آمریکا به دنبال سرازیر کردن سلاح‌های از رده خارج خود به دولت‌های مرتجع منطقه است، بیان داشت: ارتجاع عربی به دنبال سرپوش گذاشتن بر چالش­‌های داخلی خود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با توجه به اقدامات غیر دموکراتیک حکومت آل خلیفه در چارچوب سرکوب اعتراضات مردمی و سفری که اخیراً ولیعهد بحرین به آمریکا داشت، تأکید کرد: می­‌توان گفت که واشنگتن با فراخواندن ولیعهد بحرین از اقدامات خشونت‌بار دولت این کشور انتقاد کرده است.

کارشناس مسائل جهان عرب با تأکید بر سرکوب شدن انقلاب ۱۴ فوریه بحرین از سوی حکومت این کشور و خشونت­‌هایی که علیه مردم به کار رفته است، اشاره داشت: اقدامات غیر دموکراتیک حکومت بحرین موجب آبروریزی برای غربی­‌ها از جمله آمریکایی­‌ها شده است.

وی با اشاره به توافقات تجاری اخیر بحرین و آمریکا و تصمیم حکومت آل خلیفه برای خریداری تسلیحات از این کشور تأکید کرد: طرفین یک قرارداد ۱۰ میلیارد دلاری تجاری از جمله برای خرید سلاح امضا کرده‌اند.

ضیغمی با توجه به غیر قابل استفاده بودن تسلیحات خریداری‌ شده برای حکومت بحرین گفت: قرارداد 10 میلیارد دلاری نفع چندان بزرگی برای آمریکا نخواهد داشت. آل خلیفه نیز نمی‌تواند این سلاح‌ها را علیه مردم خود به کار ببرد.

وی با تأکید بر تلاش واشنگتن برای افزایش فروش­‌های تسلیحاتی خود و کنار گذاشتن تسلیحات انبار شده اشاره داشت: قرارداد تسلیحاتی بحرین و آمریکا تنها توافقی برای دریافت پول از حکومت بحرین محسوب می­‌شود.

کارشناس مسائل جهان عرب با اشاره به دیدگاه واقعی ترامپ در قبال کشورهای عربی از جمله بحرین و تلاش آمریکا برای خارج ساختن سرمایه­‌های این کشورها تأکید کرد: توافق اخیر بحرین و آمریکا نیز به دنبال سرازیر کردن سلاح‌های از رده خارج آمریکایی به دولت‌های مرتجع منطقه است.

وی با توجه به هدف بزرگنمایی حمایت­‌های واشنگتن از کشورهای مرتجع عربی گفت: ارتجاع عربی از جمله حکومت بحرین چنین حمایت­‌هایی را از لحاظ رسانه‌ای بزرگ می­‌کنند تا بر تحولات داخلی کشورهای خود سرپوش بگذارند.

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۱۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: مردم با حضورشان انتخابات باشکوه را رقم بزنند

رئیس جمهور گفت: مجریان، ناظران و عموم مردم همت کردند و انتخابات باشکوهی داشتیم و مولفه‌های مورد اشاره رهبر معظم انقلاب محقق شد. در این مرحله دوم نیز کاری بشود که این چهار اصل مورد تأکید قرار بگیرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح امروز در نشست هیئت دولت با استانداران سراسر کشور طی سخنانی خطاب به این مدیران عالی دولت بیان کرد: باید با مردم به‌صورت مداوم ارتباط داشته باشید؛ خصوصاً مردمی که در اجتماعات مسئولان شرکت هم نمی‌کنند که باید این عزیزان هم مورد رسیدگی قرار بگیرند.

تأکید رئیسی بر حضور گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلسوی درخصوص انتخابات 1402 افزود: مجریان، ناظران و عموم مردم همت کردند و انتخابات باشکوهی داشتیم و مولفه‌های مورد اشاره رهبر معظم انقلاب محقق شد. در این مرحله دوم نیز کاری بشود که این چهار اصل مورد تأکید قرار بگیرد. مردم ما در اجرا و نظارت دخیل هستند و امیدواریم این انتخابات هم باشکوه برگزار شود.

رئیس‌جمهور با اشاره به شعار سال، خاطر نشان کرد: باید تمامی بخش‌ها برنامه داشته باشند و طبق آن به‌سوی تحقق شعار سال که مورد تأکید مقام معظم رهبری است، حرکت کنند.

ادامه دارد...

دیگر خبرها

  • فیلم| آمریکا از برجام خارج شده است و به تعهدات خود عمل نکرده است
  • قدرت‌نمایی مقاومت بحرین و پیام‌های آن برای منطقه
  • قدرت‌نمایی مقاومت بحرین و پیام‌های آن برای منطقه
  • آمریکا ارسال محموله سلاح به مقصد اسرائیل را متوقف کرد
  • چرا مقاومت بحرین شرکت «تراک‌نت» اسرائیل را هدف قرار داد؟
  • طالبان خواستار بازگشت افغانستانی‌های مقیم خارج به وطنشان شد
  • آبشناس: آمریکا به دنبال آشوب در کشورهای حوزه نفوذ روسیه است
  • رئیسی: مردم با حضورشان انتخاباتی باشکوه رقم بزنند
  • رئیسی: مردم با حضورشان انتخابات باشکوه را رقم بزنند
  • طرح توهمی نتانیاهو برای غزه بعد از قتل عام فلسطینی‌ها