Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@21:30:45 GMT

«خاطرات تاریکی» در ایران/ترجمه اثری از مارسل بئالو

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۷۲۸۶۱

«خاطرات تاریکی» در ایران/ترجمه اثری از مارسل بئالو

کتاب خاطرات تاریکی شامل ۱۲۰ داستان می‌نی‌مال از مارسل بئالو نویسنده نامدار فرانسوی به فارسی ترجمه و منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «خاطرات تاریکی» شامل  داستان کوتاه از مارسل بئالو نویسنده نامدار فرانسوی از سوی نشر مشکی به زبان فارسی منتشر شد.

این کتاب که برخی از آن به عنوان مجموعه  رمان می‌نی‌مال نیز یاد کرده‌اند در بر دارنده مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه از این نویسنده است که از سویی متاثر از سورئالیسم بوده و از سوی دیگر از ادبیات فانتاستیک ویژه بئالو بهره می‌برد

او در این کتاب با نثری شاعرانه و به همراه توصیف‌های بدیع، تصاویری عجیب و در عین حال گیرا  برای مخاطب خود خلق کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الگوی او در روایت داستانی شروع یک قصه با تصیف‌های عادی است و رفته رفته مخاطب خود را  با زبانی سرد و خونسرد به فضایی عجیب هدایت می‌کند.

این کتاب برای نخستین بار در قالب  قصه در سال ۱۹۴۱ منتشر می‌شود و پس از آن با افزوده شدن ۱۰ قصه دیگر در سال ۱۹۴۲ تجدید چاپ می‌شود انتشارات گالیمار فرانسه این کتاب را در قالب ۶۴قصه در سال ۱۹۴۴ منتشر می‌کند و پس از آن در سال ۱۹۵۹ کتاب با ۱۱۹ داستان بار دیگر منتشر می‌شود و نسخه جیبی از آن نیز در سال ۱۹۷۲ منتشر و خیلی زود نایاب می‌شود.

به گفته منتقدان این کتاب چیزی نیست جز گردآوری ماهرانه ۱۲۰ رمان مینیاتوری و به قول نویسنده خرده رمان که در آنهای نوعی کمدی غیرانسانی و بی‌رحمانه تمام عیار رواج دارد که در تضاد با پرچانگی‌های رایج ادبیات کلاسیک است. با این وجود این داستان‌ها گستره کامل دنیایی را در بر می‌گیرند که که پس از پشت سر گذاشتن حیرت اولیه در مواجهه با آن، کسی شک نمی‌کند که این دنیا، دنیای خود ماست، زیرا انسان تنها موجود ذی‌شعوری است که، در اصطلاحی تقریبا نارسا، خود را حیوان اجتماعی معرفی می‌کند، بلکه موجودی است رویاباف. و دنیا، دنیای او، شبیه رویاهای اوست- یعنی به همان نسبت که از موجوداتی برساخته از گوشت و استخوان پر است، مملوست از اشباحی تاریک و سایه وار.

نشر مشکی این کتاب را با ترجمه مسعود قارداش‌پور در بیش از ۲۸۵ صفحه با قیمت ۳۸ هزار تومان منتشر کرده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۲۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود ترجمه «آن روی دیگران» به کتابفروشی‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «آن روی دیگران» نوشته کئوتر ادیمی به تازگی با ترجمه آذر نورانی توسط نشر نیستان منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب روایتی از الجزایر معاصر است که بحران‌های اجتماعی و فرهنگی بسیاری را از سر گذرانده است.

کوثر عظیمی (کئوتر ادیمی) نویسنده معاصر الجزایری‌الاصل، در اولین داستانش از زندگی خانواده‌ای صحبت می‌کند که انگار فقط در سختی‌ها و تلخی‌های روزمرگی‌هایشان با هم شریک‌اند. در داستان پیش رو، هر شخصیت فرصت دارد بخشی از دغدغه‌هایش را برای خواننده بازگو و او را با خلوت خود همراه کند. تلاقی رخدادها و چندصدایی روایت‌ها از جذابیت‌های اصلی این رمان است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«… بابا ما را ول نکرده است. قرار است برگردد. برمی‌گردد. مامان می‌داند. برای همین جلوی پنجره منتظر می‌نشیند و دستش را در موهایم می‌کند. او برمی‌گردد و من دیگر موهای سفید نخواهم داشت. موهای سفید نبود باباست. آن‌ها روزهای بدون بابا هستند. همین‌که برگردد، موهای سفید هم می‌روند.»

این‌کتاب با ۷۲ صفحه و قیمت ۸۵ هزار تومان عرضه شده است.

کد خبر 6090717 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • بررسی آثار کلر ژوبرت نویسنده و تصویرگر مسلمان شده فرانسوی
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • ورود ترجمه «آن روی دیگران» به کتابفروشی‌ها
  • ترجمه «قلمروزدایی علم و دین» روانه بازار نشر شد
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • روایت یک کارگردان از فیلمسازی در نوجوانی/ چیزی جز گوشی لازم نیست
  • زندگی با آل‌احمد در شیوه نگارش سیمین دانشور تاثیر نداشت
  • زندگی با آل‌احمد در شیوه نگارش سیمین دانشور تاثیر نگذاشت
  • انتشار کتاب یوسف گم گشته باز آید در ماهشهر
  • کتاب نشانه‌شناسی شکلک‌ها منتشر شد