Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@21:01:53 GMT

کنگره بین‌المللی حقوق سلامت در اصفهان آغاز ‌شد

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۷۳۷۳۴

کنگره بین‌المللی حقوق سلامت در اصفهان آغاز ‌شد

اصفهان - ایرنا - اولین کنگره بین ‌المللی حقوق سلامت با تاکید بر حقوق متقابل پزشک و بیمار با حضور پژوهشگران، استادان و صاحب‌نظران داخلی و خارجی، روزهای شنبه به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) آغاز شد.

به گزارش ایرنا، محورها و زمینه‌های این کنگره 2 روزه، شامل حق بر سلامت، حقوق بیمه سلامت، تحول نظام سلامت، سهم‌خواری در پزشکی و حمایت قانونی از بیماران خاص است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علاوه بر اندیشمندان و صاحب‌نظران داخلی، این کنگره میزبان فرهیختگانی از کشورهای فرانسه، سوئیس، کانادا، قزاقستان و لبنان است.
این رویداد علمی با تاکید بر حقوق متقابل پزشک و بیمار توسط انجمن علمی حقوق پزشکی ایران و با همکاری ارگان‌ها و موسساتی همچون دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان)، مرکز پژوهشی اخلاق زیستی و حقوق سلامت سینا، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، دانشگاه اصفهان، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شده است.
دبیرعلمی این همایش در مراسم آغازبه کار این رویداد علمی گفت: 50 مقاله علمی در 2 روزبرگزاری این همایش ارائه می شود و این تعداد از بین صدها مقاله داخلی و خارجی ارسالی به دبیرخانه، برگزیده شده است.
علیرضا جمشیدی گفت: حقوق سلامت از جمله حقوق بشری، در قانون اساسی کشور ما به عنوان یک قانون همگانی مطرح شده است.
او خاطرنشان کرد: حقوق سلامت دارای 3 ضلع حق بیمار، حق پزشک و حق حاکمیتی است و باید تمامی این حقوق را به درستی ادا کرد.
دبیر علمی این همایش اضافه کرد: برقراری توازن و عدالت بین ارکان اصلی حقوق سلامت از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی با بیان اینکه حقوق بیمار شامل 2 بخش است، گفت: این حقوق شامل 'حق یا خدمات پزشکی و کیفیت و قیمت آن' و حق غیر پزشکی مانند رازداری و تکریم بیمار است.
جمشیدی با اشاره به اینکه حق حاکمیت نیز به ضمانت اجراهای جدی می پردازد، افزود: حاکمیت می تواند در بیماری های واگیر و همه گیر اطلاعات فردی را بدلیل نفع همگانی، در اختیار مراجع قرار دهد.
دبیر علمی کنگره بین‌المل حقوق سلامت، نقش سازمان های مردم نهاد را نیز در این زمینه بسیار مهم خواند و تصریح کرد: در این کنگره به موضوع برنامه جامع پیشگیری از خطا و اشتباهات پزشکی و حقوق پزشکی نیز پرداخته می شود.
استان اصفهان دارای 27 واحد دانشگاهی آزاد با حدود 100 هزار دانشجوست.
دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) حدود 20 هزار دانشجو، 400 عضو هیات علمی تمام وقت و 14 مرکز تحقیقاتی دارد.
ت / 3011 / 6020 / خبرنگار: آسیه معینی - دریافت : علیرضا حکیمیان - انتشار : عمادی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۳۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز

ایسنا/فارس در سفر رسمی رئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی شیراز به تاجیکستان، دفتر همکاری‌های علمی دانشگاهی وزارت تندرستی تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز افتتاح شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، ۶ اردیبهشت و در دومین روز سفر به جمهوری تاجیکستان، با وزیر تندرستی این کشور پیرامون توسعه همکاری‌های مشترک با راه‌اندازی دفتر همکاری‌های علمی دانشگاهی، دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این نشست که در وزارت تندرستی تاجیکستان و با همراهی سفیر ایران در جمهوری تاجیکستان برگزار شد، پیرامون راه‌های توسعه همکاری‌های دو جانبه همفکری شد.

در ادامه این ملاقات،  دفتر اختصاصی همکاری‌های علمی دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان، در ساختمان وزارت تندرستی افتتاح شد.

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این خصوص اظهار کرد: افتتاح این دفتر که نشان دهنده اعتماد طرف تاجیک به توانمندی‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز است، روابط دو جانبه را با شتاب بیشتری توسعه می‌دهد.

سید حسن سراج افزود: با توجه به روابط گسترده علمی و آموزشی دانشگاه با جمهوری تاجیکستان، پیشنهاد تاسیس این دفتر همکاری از طرف دانشگاه علوم پزشکی شیراز به طرف تاجیک ارائه شد که مورد استقبال قرار گرفت.

وی، راه‌اندازی این دفتر را فرصتی برای برنامه‌ریزی، هماهنگی و پیگیری موضوعات مورد علاقه دو طرف دانست.

در پایان برنامه‌های روز دوم سفر، وزیر تندرستی جمهوری تاجیکستان، نشان ملی تاجیکستان را به مهرداد شریفی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعطا کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صندوق نوآوری و شکوفایی حامی پیشگیری از سرطان شد 
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • آغاز فعالیت کمیته ایمنی و سلامت سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • متخصص حوزه انفورماتیک سلامت بیان کرد؛ نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • افتتاح دفتر همکاری‌های علمی تاجیکستان و علوم پزشکی شیراز
  • راه اندازی میز خدمت در نمایشگاه تجهیزات پزشکی
  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز
  • نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود