Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایرانی ها در زمینه مصرف دارو به رغم نظرات غیرکارشناسی در همه گروه‌های دارویی به جز آنتی بیوتیک‌ها در بین کشورهای عضو OECD (سازمان همکاری وتوسعه اقتصادی بین المللی) پایین ترین مصرف دارو را دارند.

به گزارش ایلنا رسول دیناروند رئیس سابق سازمان غذا و دارو در دومین کنفرانس سالیانه صنعت داروی ایران روز پنج شنبه 23 آذرماه با انتقاد از سیاست دارویی و صنعت بیمار داروسازی کشور اظهار داشت که به‌رغم اظهارنظرهای غیر کارشناسی در این حوزه براساس آخرین آمار ، ایران در همه گروه‌های دارویی به جز آنتی بیوتیک‌ها در بین کشورهای عضو OECD  پایین‌ترین مصرف را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیناروند افزود :  این در حالی‌ است که در کمال ناباوری در صحبت با رؤسای جمهور  قبلی و کنونی   شنیدم ایران بزرگترین مصرف کننده دارو در جهان است که این صحیح نیست.

رئیس سابق سازمان غذا و دارو همچنین با بیان اینکه میزان واردات داروی ایران در دنیا جزو کمترین‌هاست و ترکیه حداقل 4 برابر ایران واردات دارو دارد ، عنوان کرد: یافته‌های علمی نشان می‌دهد تهدید صنعت داروسازی ایران هیچگاه واردات نبوده است و تمام داروهای موفق تولیدی فعلی داروهایی هستند که قبلا وارد شده و برای آنها بازار ایجاد شده است.

فقط در آنتی بوتیک رتبه نخستیم

 

نیما برارجانیان، رئیس هیات مدیره یکی از شرکت‌های داروسازی نیز در این کنفرانس با ارائه گزارش آخرین وضعیت اقتصادی صنعت دارویی کشور گفت:  وضعیت بغرنج صنعت بیمار داروسازی در کشور در حالیست که روند رو به پیری جمعیت ایران در جریان است و تا 20 سال آینده جامعه با مسائل جدیدی رو به رو خواهد شد که یک صنعت داروسازی قوی یکی از الزامات رفع آن است.

وی گفت: 85 درصد داروهای موجود در ایران زیر 2.5 دلار قیمت دارند درحالیکه این رقم در کشور ترکیه فقط 37 درصد است.

به گفته برارجانیان در بین کشورهای  OECD ایران از نظر مصرف داروهای دیابت ، ضد کلسترول و ضد فشار خون پایین‌ترین میزان مصرف را دارد. این آمار نشان می دهد مصرف داروی ایران برخلاف ادعای برخی اصلا بیشترین میزان در جهان نیست و فقط در زمینه مصرف آنتی بوتیک به دلایل مختلف رتبه نخست را دارد.

 

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۴۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروخانه‌ها هم رتبه‌بندی می‌شوند

دکتر مینا آژوغ اظهار کرد: رتبه‌بندی داروخانه‌ها از سال گذشته در اداره کل دارو کلید خورد و در مرحله اول فهرست داروخانه‌های خاطی که تحویل دارو‌های دارای برنامه توزیع به آنان ممنوع بود، احصا شد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام سازمان غذا و دارو، وی افزود: این پروژه با پایش در مورد داروی انسولین آغاز شد و فهرست داروخانه‌های خاطی که تحویل دارو‌های دارای برنامه توزیع به آنان ممنوع بود، احصا شد. همچنین در ادامه برای سایر دارو‌های دارای برنامه توزیع نیز اجرایی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • چین اولین مقصد صادرات کالاهای ایرانی/ باید بازار چین را بشناسیم
  • محمدی: تحریم‌ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران شد
  • تحریم ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران
  • ثبت ۷.۸ میلیارد دلار صادرات صنعت فولاد کشور طی سال گذشته
  • داروخانه‌ها هم رتبه‌بندی می‌شوند
  • داروسازی ایران، حرکت به سوی آینده یا اسیر روندهای تکراری
  • رتبه‌بندی داروخانه‌ها بر چه اساسی است؟
  • با«مست عشق» کرک و پر حسن فتحی ریخت؟!
  • صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد
  • خبر خوش وزیر نیرو/ صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد