Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- مذاکرات دولت ونزوئلا و مخالفان با هدف ایجاد صلح و ثبات پایدار در این کشور بدون حصول توافقی روز گذشته (جمعه) پایان یافت و دو طرف توافق کردند مذاکراتشان را 11 و 12 ژانویه 2018(21 و 22 دی) در جمهوری دومینیکن از سر گیرند.

به گزارش ایرنا، شبکه تله سور ونزوئلا در مورد این مذکرات عنوان کرد: این مذاکرات در حالی قرار است اواخر دی ماه از سر گرفته شود که توافق هایی میان طرفین حاصل شده است اما جزئیات آن هنوز مشخص نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دانیلو مدینا رئیس جمهوری دومینیکن که میزبان این مذاکرات بود، اواخر روز گذشته گفت: ما در مورد شش مسئله مهم برای طرفین در این مذاکرات گفتگو کردیم. هر موضوعی مسائل فرعی نیز داشت. ما باید به مذاکرات مان ادامه دهیم. ما نمی توانیم نتایج این مذاکرات را تا زمان حضور توافق در همه مسائل اعلام کنیم.
وی تایید کرد که روز 11 ژانویه یک نشست کاری برگزار خواهد شد و روز بعد آن نیز مذاکرات رسمی بار دیگر با حضور شماری از ناظران بین المللی از سر گرفته می شود.
هرالدو مونیز وزیر خارجه شیلی نیز در مورد این مذاکرات گفت: پیشرفت هایی حاصل شده است اما اقدام فنی و تدابیر بیشتری برای رسیدن به توافق نهایی لازم است.
وی ابراز امیدواری کرد مذاکرات در ماه ژانویه نهایی شود و فرآیند مذاکره میان طرفین با توافق پایان یابد.
خورخه آرئاسا وزیر خارجه ونزوئلا نیز گفت: این نشست یک رویداد سازنده است و شرکت کنندگان در این مذاکرات، هرگونه مداخله خارجی را در این روند رد کرده اند. ما خوشحالیم که گفت و گو برای حل و فصل مسائل سیاسی در ونزوئلا مورد استفاده قرار گرفته شده است. هرگونه اقدام عوامل آمریکایی برای به تحریم کشاندن این مذاکره را محکوم می کنیم.
خبرگزاری رویترز نیز در گزارشی در مورد این مذاکرات عنوان کرد: مذاکرات نمایندگان دولت ونزوئلا و مخالفان، پس از ناکامی طرفین در رسیدن به توافق در ماه ژانویه از سر گرفته خواهد شد.
رویترز تصریح کرد: انتظارات برای نتیجه گرفتن این مذاکرات اندک است و برخی منتقدان از برگزاری این مذاکرات به عنوان تاکتیکی از سوی حزب حاکم ونزوئلا برای زمان خریدن یاد کرده اند تا دولت کاراکاس بتواند اوضاع کلی را بدست بگیرد.
رهبران مخالف دولت نیکلاس مادورو این درخواست را مطرح کرده اند که وی کمک های خارجی را با هدف کاهش چالش های اقتصادی و اجتماعی در این کشور را بپذیرد.
ونزوئلا ماههاست به دلیل کمبود مواد غذایی، دارو و تورم بسیار بالا با مشکلات اقتصادی و اجتماعی جدی روبرو بوده است.
نمایندگان دولت ونزوئلا نیز از مخالفان خواسته اند اقدامی در راستای برداشته شدن تحریم های آمریکا علیه کاراکاس انجام دهند.
اروپام**9234** مترجم: اطهر اینانلو **انتشار: زهرا هژبری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۴۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکرات آتش‌بس غزه در قاهره هیچ پیشرفتی نداشت

آفتاب‌‌نیوز :

این منبع که شبکه سی‌بی‌اس نام او را فاش نکرد، گفت که دور دوم مذاکرات امروز ادامه خواهد یافت.

برجسته‌ترین نقاط اختلاف هنوز حول محور حمله به رفح و همچنین توقف دائمی جنگ است که اسرائیل قاطعانه با آن مخالف است.

دیروز یک مقام اسرائیلی گفت که حماس با پافشاری بر درخواست توقف جنگ در نوار غزه، مانع از امکان دستیابی به توافق آتش‌بس در غزه می‌شود.

این مقام اسرائیلی تاکید کرد، اطلاعاتی مبنی بر اینکه اسرائیل با پایان دادن به جنگ در چارچوب توافق مبادله اسرا موافقت کرده یا اینکه تل‌آویو به میانجی‌ها تضمین‌هایی برای توقف جنگ داده است، نادرست است.

حماس روز گذشته اعلام کرد که نمایندگان این گروه برای دستیابی به توافق، با رویکردی مثبت راهی قاهره شدند.

به نوشته العربیه، این جنبش افزود، به دنبال توافقی است که خروج اسرائیل از غزه، بازگشت آوارگان و توافق جدی برای مبادله گروگان‌ها و زندانیان را تضمین کند.

اسرائیل، روز گذشته، به حماس یک هفته مهلت داد تا با پیشنهاد آتش‌بس موافقت کند، در غیر این صورت نیرو‌های اسرائیلی به رفح حمله خواهند کرد.

در همین حال ویلیام برنز، رئیس سازمان «سیا» نیز برای شرکت در مذاکرات مبادله گروگان‌ها و برقراری آتش‌بس در غزه وارد قاهره شد.

به گفته مقامات اسرائیلی، تقریباً ۱۲۹ اسیر اسرائیلی از حدود ۲۵۰ زندانی که در ۷ اکتبر توسط حماس بازداشت شدند، هنوز در غزه هستند.

طبق برآورد‌های اسرائیلی حدود ۳۵ نفر از آن‌ها طی درگیری‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: سایت انتخاب

دیگر خبرها

  • برزیل و ونزوئلا حمله رژیم صهیونیستی به رفح را محکوم کردند
  • حماس: مقاومت تسلیم فشارها در مذاکرات نمی‌شود
  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی است/ توافق حاصل نشد
  • منبع صهیونیستی: نتانیاهو مذاکرات را به شکست کشاند
  • رای الیوم: نتانیاهو همه را فریب داده است
  • ماکرون خواستار دستیابی نتانیاهو به توافق آتش بس شد
  • واکنش نتانیاهو: به شروط حماس برای آتش‌بس
  • روز نخست مذاکرات آتش بس اسرائیل و حماس پایان یافت+ جزییات
  • فیلم| اسرائیل در دو راهی آتش‌بس یا ادامه جنگ
  • مذاکرات آتش‌بس غزه در قاهره هیچ پیشرفتی نداشت