Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@22:54:23 GMT

پژوهش باید به بهبود کیفیت زندگی مردم بیانجامد

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۷۴۷۳۵

پژوهش باید به بهبود کیفیت زندگی مردم بیانجامد

ملارد- امام جمعه صفادشت گفت: پژوهش باید به بهبود کیفیت زندگی مردم بیانجامد و مورد نیاز جامعه باشد تا باعث پیشرفت شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی، در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تبریک هفته پژوهش به بیان جایگاه پژوهش و تحقیق در دین مبین اسلام پرداخت و اظهار کرد: در دین مبین اسلام بر پژوهش و تحقیق در تمام امور زندگی فردی، اجتماعی و دینی تأکید و سفارش بسیار زیادی شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام‌جمعه صفادشت با اشاره به این که جایگاه پژوهش در دین اسلام بسیار والا ذکر شده است گفت : در کتاب قرآن کریم ۳۰۰ آیه درباره تفکر، تدبر و نظر وجود دارد و در واقع قرآن کریم یک مجموعه کامل برای پژوهش است.

وی در ادامه افزود: افرادی که از مشورت دیگران به نحو صحیح و مناسب استفاده می کنند از ندامت و پشیمانی پیشگیری می کنند، چرا که حضرت علی(ع) در این باره می فرمایند «با افراد عاقل و صاحب خرد مشورت کن تا از لغزش و پشیمانی ایمن گردی. » این حدیث اهمیت مشورت را نشان می دهد.

حسینی در ادامه به فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه پژوهش اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری علم و تحقیق را کلید قطعی پیشرفت کشور می‌دانند و همواره تاکید می‌فرمایند پیشرفت کشور نیازمند حرکت علمی بسیار قوی است.

امام جمعه صفادشت  با اشاره به ضرورت اولویت بندی در تحقیق و پژوهش گفت : پژوهش باید به بهبود کیفیت زندگی مردم بیانجامد و مورد نیاز جامعه باشد تا باعث پیشرفت شود.

حسینی در پایان خاطر نشان کرد: اگر محققان و پژوهشگران ارزش‌های خوب و پسندیده اخلاقی شامل انگیزه الهی ، توکل ، شهامت و شجاعت در پژوهش را با مسائل پژوهشی خود همراه کنند؛ زیر ساخت‌های علمی جامعه اثرات و نتایج مثبت و همیشگی خواهند داشت.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۴۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت‌های علمی نتیجه آموزش‌های معلمان است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی، گفت: پیشرفت‌های علمی نتیجه آموزش‌های معلمان است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرنگار تسنیم از بیرجند، سید محمدرضا طالبی شامگاه چهارشنبه در مراسم تحلیف سربازان مرکز آموزش 04 امام رضا(ع) به مناسبت هفته معلم با اشاره به اینکه برگزاری این مراسم در روز معلم نشانگر آن است که فرماندهان و مربیان ارتش که کار آموزش را بدعهده دارند مانند معلمان از جایگاه والای برخوردارند.

به گفته وی معلم در اسلام از جایگاه رفیعی برخوردار است و فرماندهان و مربیان ارتش هم معلمانی هستند که آموزش‌های لازم را به سربازان ارائه می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: پیامبر اسلام(ص) فرموده‌اند که من برای تعلیم و تربیت بشر مبعوث شده‌ام و امام حسین (ع) هم برای یادگیری سوره حمد به فرزندشان، هدیه بسیار ارزشمندی را به معلم فرزند خود دادند.

وی افزود: دست‌یابی به انرژی هسته‌ای نتیجه آموزش‌های است که توسط معلمان و اساتید در مدارس و دانشگاه‌ها به جوانان این سرزمین ارائه شده است. 

به گفته طالبی با فراگیری علم و دانش به پیشرفت‌های علمی بسیاری دست یافته‌ایم که امروز آن را در انجام عملیات تنبیهی وعده صادق به خوبی مشاهده می‌کنیم.

 فرمانده ارشد آجا در خراسان جنوبی نیز در این مراسم  گفت: امروز بازوان شما مزین شد به درجه سربازی که این پیام را در بر دارد که عده‌ای از جوانان آموزش‌های لازم را فراگرفته‌اند که در میدان‌های نبرد از آن استفاده کنند.

امیر جلیل شاطری افزود: این مرکز محلی برای آموزش و پرورش سربازان است تا سربازان با فراگیری آموزش‌های لازم  اثربخشی آن را در میدان‌های رزم به خوبی نشان دهند. 

وی خطاب به سرباران این دوره آموزشی گفت: امروز شما برای جهاد علمی آماده می‌شوید تا بتوانید مبارزه کنید با کسانی که می‌خواهند جوان ما را گمراه کنند. 

فرمانده ارشد آجا در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: آمادگی امروز ما برای این است که جوانان دلاور ایران زمین نگذارید که دشمن بر علیه ملت ایران اسلامی که معتقد به ولایت فقیه و اسلام ناب است، توطئه کند.

وی تاکید کرد: سرباز ایرانی دلیر، شجاع و نترس است و ضربه‌های کاری نیروهای مسلح ایران  ضرباتی قوی و کاری است.

در این مراسم علاوه بر تجلیل از دو خانواده شهید و جانباز و تعدادی از سربازانی که رتبه‌های برتری را کسب کرده بودند، توسط فرمانده ارشد آجا در استان و معاون استاندار نماینده سربازان درجه خود را دریافت کرد.

انتهای پیام/ 251/

دیگر خبرها

  • پیشرفت‌های علمی نتیجه آموزش‌های معلمان است
  • مکمل‌های بهبود کیفیت سوخت، به خودرو‌ها آسیب می‌زند
  • مکمل های بهبود کیفیت سوخت، به خودروها آسیب می زند
  • یادواره‌های شهدا، دشمن‌ستیزی را در دلها زنده نگه می‌دارد
  • آب می‌تواند بدون حرارت و فقط با نور تبخیر شود
  • افشای کینه شاه از قم
  • استفاده از مکمل‌های بهبود کیفیت سوخت به خودرو آسیب می‌زند
  • استفاده از مکمل‌های بهبود کیفیت سوخت به خودرو آسیب خودرو می‌زند
  • نگاه به ماجرای غزه از منظر «ما رأیت إلا جمیلا»
  • پیش‌نیاز پیشرفت و توسعه در هر حوزه، تحقیق و پژوهش است