Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@21:48:30 GMT

پیکر سردار شهید مدافع حرم مهدی قره‌محمدی تشییع شد

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۷۵۰۷۵

پیکر سردار شهید مدافع حرم مهدی قره‌محمدی تشییع شد

تهران - ایرنا - پیکر سردار شهید مدافع حرم مهدی قره‌ محمدی از شهدای والامقام مدافع حرم اهل بیت(ع) در سوریه صبح امروز(شنبه) با حضور مقامات لشکری و کشوری در حسینیه امام خمینی (ره) ستاد نیروی زمینی سپاه تشییع شد.

گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، در آیین تشییع پیکر مطهر این شهید مدافع حرم، شماری از فرماندهان و کارکنان نیروی زمینی سپاه و همرزمانش حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این شهید مدافع حرم که از نیروهای یگان ویژه صابرین سپاه بود، طی روزهای گذشته در نبرد با تروریست‌های تکفیری باقی مانده در سوریه در دیرالزور به شهادت رسید و پیکر این شهید مدافع حرم روز گذشته مورد استقبال خانواده‌اش در معراج الشهدای تهران قرار گرفت.
پیکر این شهید مدافع حرم قرار است فردا در شهر آمل تشییع و به خاک سپرده شود.
در حاشیه برگزاری این آیین تشییع سردار سرتیپ پاسدار علی ‌اکبر پورجمشیدیان معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه درباره شهدای مدافع حرم و نقش مستشاری ایران در عراق و سوریه، افزود: زمانی که نیروهای تکفیری در سوریه و عراق ایجاد نا امنی کردند ، قصد داشتند نسل شیعه و محبین اهل بیت(ع) را از بین ببرند؛ به همین علت رزمندگانی داوطلب از کشورمان برای دفاع از حرم به عراق و سوریه رفتند و سینه خود را مقابل تکفیری‌ها و داعش سپر کردند.
وی ادامه داد: گروهک تروریستی - تکفیری داعش آمده بود تا اثری از اهل بیت (ع) و شیعه و به طور کلی دوستداران اهل بیت باقی نگذارند، به همین خاطر بود که مردان را به شهادت می ‌رساندند و زنان را به کنیزی و فروش در بازار برده ‌فروشی که ایجاد کرده بودند، می‌بردند؛ علاوه بر این هر کجا هم که دستشان رسید به حرم اهل بیت جسارت کردند؛ مانند حادثه‌ای که در سامرا رخ داد.
معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توضیح داد: البته آنان در جسارت‌های خود بین شیعه و سنی فرقی قائل نمی‌شدند زیرا در سوریه و عراق خانواده‌هایی از اهل سنت بودند که تمام اعضای خانواده‌شان کشته شده و سپس یک جا دفن کرده باشند.
سردار پورجمشیدیان اضافه کرد: تکفیری‌ها اگر دستشان به حرم‌های امام حسین (ع) و حضرت علی (ع) می‌رسید، این دو حرم مطهر را همانند حرم امامین عسکریین در سامرا و مساجد بسیاری که در عراق و سوریه منفجر کردند، آسیب وارد می‌کردند.
وی یادآور شد: متاسفانه معاندین انقلاب در کشور تبلیغ می‌کنند که مدافعین حرم برای پول به عراق و سوریه رفتند اما باید گفت که چه کسی جرات دارد در آن شرایطی که رگبار گلوله‌ها وجود دارد، به خاطر پول سینه خود را سپر گلوله‌ها کند؛ اگر چنین افرادی هستند چرا در این چنین صحنه‌هایی حضور پیدا نمی‌کنند؛ این شهدا فقط به عشق نظام و انقلاب و نیز اقتدار ایران اسلامی و پاسداری از حرم اهل بیت در چنین صحنه‌هایی حضور می‌یابند؛ پس باید قدردان این عزیزان باشیم نه اینکه برای ایثار آن‌ها ابهام ایجاد کنیم.
معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه در خصوص شهید مدافع حرم قره‌ محمدی نیز گفت: شهید قره محمدی وقتی که در جریان آزادسازی سد و روستای شویده سوریه گره‌ای ایجاد شده بود با رشادت خود و نیروهایی که داشت توانست این گره را باز کند.
اجتمام(1)**7029**1569** خبرنگار: فرهاد شرف پور **انتشار: علی حبیبی
** آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۵۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر شهید محمد مهدی فانی در بشرویه خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، پیکر این شهید روز گذشته در شهرستان طبس و امروز نیز با حضور باشکوه مردم در بشرویه تشییع شد.


پیکر مطهر این شهید در جریان تفحص از منطقه عملیاتی فکه پیدا شد و پس از گذشت ۴۰ سال انتظار، هویت این شهید گرانقدر از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.


شهید محمد مهدی فانی متولد دی ۱۳۴۱ است که در فروردین ۶۲ در منطقه عملیاتی شمال فکه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.


مراسم تشییع این شهید امروز در میدان امام خمینی بشرویه برگزار شد.

                                                                            کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  •  40 سال چشم به راهی
  • تشییع پیکر شهید محمد مهدی فانی در بشرویه خراسان جنوبی
  • پیکر مطهر ۲ شهید دفاع مقدس در ۲ شهر خوزستان تشییع می‌شود
  • تشییع پیکر شهید محمد مهدی فانی بعد از ۴۰ سال
  • پیکر جانباز و مدافع حرم سوریه در گرگان تشییع شد
  • پیکر جانباز و مدافع حرم سوریه و عراق در گرگان تشییع شد
  • تشییع پیکر جانباز و مدافع حرم سوریه و عراق امروز در گرگان
  • تشییع پیکر شهید مدافع امنیت فرزین بلیان در کرمانشاه
  • تشییع پیکر مطهر دو شهید دفاع مقدس، فردا در خوزستان
  • فیلم/تشییع پیکر شهید مدافع امنیت فرزین بلیان