Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقبال گراوندی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این میزان سطح کشت شده گوجه فرنگی برای نخستین بار در مزارع کشاورزی بخش هلیلان انجام شد که به دلیل وضعیت مناسب جغرافیایی این منطقه از بازدهی و راندمان بالایی برخوردار بوده است.
وی افزود: پیش بینی می شود سه هزار و 500 تن گوجه فرنگی از 35 هکتار از اراضی تحت کشت برداشت شود که این میزان محصول در سطح استان و شهرهای همجوار و همچنین از طریق مرز بین المللی مهران به کشور عراق صادر و به فروش می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ارزش ریالی این محصول گوجه فرنگی را بیش از 35 میلیارد ریال و تعداد اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم فصلی آن را 220 نفر عنوان کرد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چرداول یادآور شد: در راستای کاهش مصرف آب و هزینه های تولید و تغییر الگوی کشت هندوانه که مصرف آب آن زیاد است، کشت گوجه فرنگی را در سطح مزارع شهرستان اجرا خواهیم کرد که کشت نشای گلخانه ای بصورت ترویجی بخاطر کاهش در مصرف آب و مطلوب بودن محصول از مزایای این روش است.
گراوندی از اجرای 35 مورد کانال سازی بین مزارع خبر داد و گفت: برای ساخت این میزان کانال به طول بیش از پنج کیلومتر 12 میلیارد ریال از محل اعتبارات شهرستان اختصاص یافته که هم اکنون در دست ساخت است.
وی یکی از این موارد را ساخت کانال در بین مزارع روستای بیجنوند با اعتبار 320 میلیون ریال ذکر کرد.
شهرستان 59 هزار نفری چرداول به مرکزیت شهر سرابله در 30 کیلومتری ایلام قرار دارد که با داشتن 52 هزار هکتار اراضی آبی و دیم از قطب های مهم تولید محصولات کشاورزی در استان است.
خبرنگار: رضا آزادی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7176/6119

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۵۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت کلزا از مزارع نیشکر خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، در راستای اجرای طرح تناوب زراعی و استفاده بهینه از زمین‌های آیش، ۱۰۰ هکتار از مزارع این شرکت به کشت کلزا اختصاص یافته بود.
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر با اشاره به میانگین برداشت ۱.۸ تن کلزا در هکتار، این رقم را نسبتاً مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه و تلاش بی‌وقفه کارشناسان و کارکنان زراعت، شاهد عملکرد مناسبی در کشت کلزا بوده‌ایم.
کشت کلزا علاوه بر افزایش حاصلخیزی خاک و کنترل علف‌های هرز، نقش مهمی در تأمین روغن خوراکی و کاهش وابستگی به واردات دارد.
به گفته منصور همدان نژاد: برنامه‌ریزی برای افزایش سطح زیر کشت کلزا در سال‌های آینده در دستور کار شرکت قرار دارد.
"آیش" به زمینی گفته می‌شود که برای مدتی به حال خود رها شده و در آن زراعت انجام نمی‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • از برداشت موز تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی
  • آغاز برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع نیشکر خرمشهر
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی