Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر جهادکشاورزی گفت: تا زمان حصول اطمینان کامل از ایجاد تعادل در بازار ممنوعیت واردات برنج ادامه دارد.

محمود حجتی در سفر خود به استان گیلان در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه ریزی دولت جهت صیانت از تولید ملی گفت:دولت به گونه ای برنامه ریزی کرده تا از تولیدات کشاورزی داخل همانند محصول استراتژیک برنج که مهم ترین محصول استان های گیلان و مازندران است، حمایت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی با اشاره به توقف واردات برنج از چهار ماه گذشته تا به امروز اضافه کرد:تا زمانی که بازار برنج از رکود خارج نشود، ثبت سفارش واردات انجام نمی شود.

وزیر جهادکشاورزی از ادامه ممنوعیت واردات برنج تا زمان حصول اطمینان کامل از تعادل در بازار خبر داد و خاطر نشان کرد:از اوایل شهریور واردات برنج به کشور متوقف شده و ثبت سفارش نیز انجام نگرفته است.

حجتی باتأکید بر ضرورت ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا محصولات کشاورزی تصریح کرد:برای برقراری تعادل باید محصولات تولید داخل بتوانند از نظر تقاضا کشش قابل قبولی داشته باشند.

وی همچنین به رکود یک ماهه بازار داخلی نیز اشاره کرد و یادآور شد:بر همین اساس ممنوعیت واردات برنج را تمدید کردیم و تا زمان حصول اطمینان کامل از ایجاد تعادل در بازار این ممنوعیت وجود خواهد داشت.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۵۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت مکانیزه ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری شفت

مهدی نقدی، فرماندار شفت همزمان با آغاز کشت برنج در شالیزار‌های این شهرستان از ۲ مجموعه بانک نشاء گلخانه‌ای و سنتی در روستای لَختَکی بازدید کرد.

او با بیان اینکه شهرستان شفت دارای ۷ بانک نشاء برنج است، گفت: در نظر داریم در آینده نزدیک با حمایت آن را به سقف ۱۰ واحد برسانیم.

فرماندار شفت تصریح کرد: حدود ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری این شهرستان به صورت مکانیزه نشا می‌شوند و همچنین بیش از ۱۱۰ دستگاه نشاکار در فصل کشت برنج در این شهرستان مشغول به فعالیت هستند.

محمدرضا یوسف نژاد، مدیر جهاد کشاورزی شفت هم در این بازدید حمایت و ترغیب کشاورزان به ایجاد بانک نشاء برنج را از مهمترین برنامه‌های این اداره اعلام کرد.

به گفته او، کشت مکانیزه برنج ضمن اینکه از لحاظ هزینه‌ای مقرون به صرفه است باعث بالا رفتن میزان تولید نیز می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شفت افزود: کاهش سختی کار، صرفه جویی در وقت و انجام به موقع عملیات کشاورزی، افزایش محصول، افزایش بهره وری و کاهش هزینه‌های تولید و تهیه نشاء سالم و عاری از افت و بیماری از مهمترین مزایای کشت مکانیزه برنج است.

شهرستان شفت در ۱۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • ترجیح ترانزیت کالا بر صادرات محصولات کشاورزی توسط راه آهن ملی قزاقستان
  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • محصولات داخلی قابل عرضه در بازار داخلی و خارجی است
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران
  • قیمت هر شاخه تیرآهن در سال جدید چقدر است؟
  • ضرورت اجرای قانون جوانی جمعیت به طور کامل
  • ضرورت پاسخگویی به مطالبات و دغدغه مردم خراسان جنوبی
  • ضرورت روشنگری و تبیین دانشجویان در فضای رسانه‌ای
  • کشت مکانیزه ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری شفت