Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: با افتتاح دفتر مردمی تئاتر بچه های مسجد در چهارمحال و بختیاری حضور جوانان و نوجوانان در مساجد این استان پررنگ تر شده و زمینه ای برای تربیت هنرمندان متعهد و ارزشی در حوزه تئاتر فراهم شده است.

خبرگزاری شبستان - چهارمحال و بختیاری

 

جوانان و نوجوانان سرمایه های هر کشوری به شمار می آیند و بقای هر ملتی به دست نسل جوان است و از همین رو جامعه ای می تواند به سمت موفقیت پیش برود که برای تربیت و پرورش جوانان خود برنامه های جدید و کارآمدی داشته باشد، دشمن نیز به همین موضوع توجه دارد و تمام تلاش خود را برای دور نگه داشتن جونان ما از فرهنگ ناب و اصیل کشور به کار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این در حالی است که ما در ایران اسلامی فرصت ها و ابزارهای بسیار موثری داریم که با بهره گیری از آن می توان جوانان را از فتنه های دشمن مصون داشت، مسجد به عنوان بهترین پایگاه می تواند در این حوزه نقش بی بدیلی ایفا کند.

 

 

مسجد در انتقال مفاهیم بلند دینی و سازماندهی نسل جوان نقش بسیار مهمی دارد، آنچه تاریخ به ما نشان می دهد این است که پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله و سلّم) تبلیغ اسلام را از مسجد آغاز کردند و در زمان ورود خود به مدینه نخستین کاری که انجام دادند بنای مسجد برای عبادت، سخنرانی، انتقال مبانی دین، تجمع مسلمانان، مرکز تصمیم گیری، قضاوت، اسکان فقرا، ارتباط با رسول خدا و ملاقات مسلمانان با یکدیگر بود و این نکته خود اهمیت جایگاه مسجد در دین اسلام را می رساند، در پیروزی انقلاب اسلامی و اشاعه و ترویج آرمان های نظام نیز مسجد نقش بسیار مهم و پررنگی داشته است.

 

تاثیرگذاری و قابلیت مسجد در ارتقای اهداف و آرمان های اسلام و نظام تردیدی نیست اما نکته مهم جذب جوانان و نوجوانان به این پایگاه دین است که با وجود تبلیغات گسترده دشمنان و چالش های موجود در مدیریت مساجد، امری سخت اما انجام شدنی است.

 

یکی از مهمترین راهکارهای جذب جوانان به مسجد اجرای برنامه های هنری و بهره گیری از حوزه فرهنگ و هنر است.

 

به تازگی دفتر مردمی تئاتر بچه های مسجد در کشور و در چهارمحال و بختیاری راه اندازی شده است و یکی از رسالت های آن بسترسازی برای حضور پرشور و گسترده جوانان در مساجد است.

 

 

این دفتر که زیرمجموعه واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری قرار دارد، با همکاری کانون های فرهنگی هنری امام خمینی(ره) در مسجد جامع شهرکرد در تاریخ 11 آذرماه با حضور مسئولان کشوری و استانی افتتاح شد و تاکنون 2 نمایش اجرا کرده است.

 

حجت الله شیروانی، رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار شبستان گفت: مهمترین رسالت دفتر مردمی تئاتر بچه های مسجد از یک سو گسترش فرهنگ و هنر در جامعه و از سوی دیگر فراهم کردن بستری برای پرداختن جوانان مسجدی به فعالیت های هنری است.

 

 

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران به عنوان بزرگترین انقلاب قرن، یک انقلاب مسجدی بود از همین رو مسجد از اجزای اصلی فعالیت های مدنی در جامعه ایران به شمار می رود.

 

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مسجد همواره در طول تاریخ از جایگاه اثرگذاری در مناسبات سیاسی و اجتماعی مسلمانان برخوردار بوده و امروز نیز باید از این جایگاه در تبیین ارزش های دین به خوبی بهره گرفت.

 

شیروانی تصریح کرد: تشکیل پایگاه هایی از قبیل دفتر مردمی تئاتر بچه های مسجد می تواند مقدمه ای برای شکل گیری رویدادهای هنری اثرگذاری در جامعه باشد.

 

به گفته وی، دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد طرحی است که 20 سال رها شده بود و اکنون به همت هنرمندان متعهد احیا شده است.

 

 

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری، تولید آثار فاخر هنری با هزینه اندک و امکانات ناچیز، روشنگری و تبیین معارف دین با زبان هنر، تربیت هنرمندان متعهد و حرفه ای، تئاتر کم هزینه و پرمحتوا و جذب مردم به ویژه جوانان به مسجد با اجرای نمایش های مفرح و پرمحتوا را از مهمترین ویژگی های تئاتر بچه های مسجد برشمرد.

 

شیروانی بابیان اینکه هنر می تواند در خدمت سازندگی و تحقق اهداف والای نظام به کار گرفته شود، افزود: امید است تا با همکاری و تداوم مجدانه فعالیت های این دفتر در مسجد جامع شهرکرد شاهد اثرات و برکات آن در جامعه باشم.

 

امین بسیم، مسئول دفتر مردمی تئاتر بچه های مسجد چهارمحال و بختیاری نیز گفت: فعالیت های فرهنگی و هنری در مساجد می تواند پای جوانان را به این مکان باز کند و امید است با فعالیت این دفتر شاهد حضور گسترده جوانان در فضای مسجد باشیم.

 

وی تصریح کرد: نمایش هایی که از سوی بچه های مسجد اجرا می شود در موضوعات مختلف دینی و اجتماعی با مضامین زندگی پیامبران، سیره اهل بیت (علیه السلام)، سبک زندگی ایرانی اسلامی، مسجد و انقلاب اسلامی، مسجد و دفاع مقدس، مدافعان حرم و اخلاق است.

 

 

مسئول دفتر مردمی تئاتر بچه های مسجد چهارمحال و بختیاری افزود: تولید آثار ارزشی با استفاده از ظرفیت بچه های مسجد و شناسایی استعدادهای جوان و علاقمند در عرصه تئاتر و هدایت و آموزش فعالان این عرصه در مساجد از دیگر اهداف راه اندازی این دفتر است.

 

بسیم خاطرنشان کرد: این دفتر از جمله قدیمی ترین پایگاه های مردمی بوده که در سال های گذشته در تربیت هنرمندان حرفه ای و متعهد و آثار فاخر نقش مهمی بر عهده داشته است.

 

سجاد باقری یکی از جوانان مسجدی نیز با ابراز خشنودی از افتتاح دفتر تئاتر بچه های مسجدی گفت: با بهره گیری از این دفتر می توان فراخوان برگزاری دوره های آموزشی اعلام کرد و از این طریق هم جوانان را به مسجد هدایت می کنیم و هم به آنها هنر اصیل آموزش داده می شود.

 

 

وی افزود: جوانان مسجدی که امکان حضور آنها در صحنه های دیگر وجود ندارد می تواند از این طریق استعداد خود را نشان دهند و تبدیل به هنرمندان حرفه ای شوند.

 

باقری تصریح کرد: امید است تا در گام های بعدی شاهد توسعه فعالیت های هنری در مساجد و آغاز فعالیت دفاتر از جمله شعر، فیلم، هنرهای تجسمی و سایر رشته های هنری دیگر در مساجد استان باشیم.

 

گزارش: سجاد عباسی

 

پایان پیام/361

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۰۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود تیم به جمع ۴ تیم برتر لیگ برتر جوانان

سلیمی مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری گفت: تیم جوانان شهرکرد با غلبه بر تیم‌های سنندج و مشهد به مرحله یک چهارم نهایی لیگ برتر جوانان صعود کرد.

بیشتر بخوانید

دعوت بسکتبالیست‌های تیم مینی بسکتبال شهرستان شهرکرد به جشنواره انتخابی تیم ملی

وی افزود: تیم جوانان بسکتبال جز چهار تیم برتر کشور قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • صعود تیم به جمع ۴ تیم برتر لیگ برتر جوانان
  • کج‌سلیقگی‌ مدیران فرهنگی نوجوانان را از مسجد فراری کرد
  • اهدای جایزه «فرج الله سلحشور» در جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • برگزاری جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق
  • چرا دختران و پسران با مسجد قهر کردند؟/ تاثیر اجرای تئاتر در مساجد
  • برگزاری جشنواره جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق
  • نمدمالی، هنری با روایت تاریخ
  • برگزیدگان همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم معرفی شدند