Web Analytics Made Easy - Statcounter

آنکارا- ایرنا- رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه گفت: اگر قدس را از دست دهیم، نمی توانیم از مکه، مدینه و خانه کعبه حفاظت کنیم و به همین علت حفاظت از قدس برای همه مسلمانان اهمیت دارد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، اردوغان روز گذشته طی سخنرانی در مراسم افتتاح یک طرح در شهر استانبول افزود: همان گونه که جایگزینی برای مکه و مدینه نیست، قدس جایگزینی ندارد و بر این اساس چشم پوشیدن نسبت به این شهر جایی در فرهنگ سیاسی ما ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد: قدس غرور، عزت و خط قرمز ماست و سرنوشت امروز قدس امتحان الهی برای بندگان و کشورهای مسلمان است که باید با موفقیت آن را پشت سر بگذارند.
وی تصمیم اخیر در مورد قدس از سوی آمریکا را نشانگر آغاز طرح جدیدی علیه جهان اسلام دانست و بیان کرد: اگر مسلمانان واکنش مناسبی در چارچوب قانون نشان ندهند، شاهد آن خواهیم بود که آنها پا را از این تصمیم نیز فراتر خواهند گذاشت.
وی اضافه کرد: هنگامی که کاری از دستمان ساخته نیست، حداقل با زبان خود می توانیم اعتراض کنیم و اگر با زبان خود نیز نتوانستیم کاری کنیم، از درون قلب خود اعتراض کنیم ولی امروز از مرحله بغض قلبی به مرحله اعتراض به وسیله زبان رسیده ایم.
وی بیان کرد: به خواست خدا شاهد روزهایی خواهیم بود که توانایی از میان برداشتن ظلم و ستم به وسیله دستهای خود را نیز خواهیم داشت.
اردوغان افزود: اگر مانند گذشته به تمامی فرامین عمل می کردیم و گوش به فرمان بودیم، با هیچ کدام از حملات از جمله کودتا و ترور و پرونده سازی مواجه نمی شدیم ولی ما به جای عمل به فرامین برخی گروهها به فرمان خداوند توجه کردیم و در حال برآورده کردن خواسته مردم هستم.
اردوغان در ادامه با اشاره به شکوفایی ترکیه در 15 ساله اخیر گفت: تلاش داریم که ترکیه ای بزرگ و قوی بسازیم که علاوه بر خود، امید دوستان، هم تباران، هم دینها و مظلومان باشد.
وی اضافه کرد: ترکیه هرگز دو رویی ناتو و آمریکا را فراموش نخواهد کرد چرا که اتفاقات چند سال اخیر ترکیه، درس عبرتی برای همه است.
رییس جمهوری ترکیه بیان کرد: میدان را به تروریست و تجزیه طلبان و نیز به گروه‌هایی که به دنبال سرایت دادن درگیری واقع در مرزهای جنوبی به ترکیه بودند، واگذار نکردیم و هنگامی که در هیچ کدام از این طرح‌ ها موفق نشدند، با کودتا، استقلال و آینده کشور ما را مورد حمله قرار دادند اما ما میدان را به اینها نیز واگذار نکردیم و اکنون نیز میدان را به گروههایی که سعی می کنند با استفاده از حربه اقتصادی دست یابند، واگذار نخواهیم کرد.
خاورم/1905**انتشار دهنده: حسن فاخری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۷۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور مصر به ترکیه سفر می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، سفیر ترکیه در مصر با برپایی مراسمی در سفارتخانه این کشور در قاهره از سفر عبدالفتاح السیسی به ترکیه در آینده نزدیک خبر داد.

آژانس خبری آناتولی روز چهارشنبه اعلام کرد که «صالح موتلو شأن» سفیر ترکیه در قاهره در جریان مراسمی به مناسبت روز ملی این کشور اعلام کرد که عبدالفتاح السیسی در آینده نزدیک در یک سفر رسمی به ترکیه سفر خواهد کرد.

پیش از این نیز، هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه هفته گذشته در نشست خبری مشترک با سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر در استانبول از افزایش سطح مناسبات فیمابین خبر داده بود.

همچنین فیدان در این نشست خبری مشترک با همتای مصری خود خاطرنشان کرده بود که سفر عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر به ترکیه به مناسبت نشست شورای عالی همکاری راهبردی در دستور کار قرار دارد.

گفتنی است که السیسی و اردوغان پس از سال‌ها تیرگی روابط مصر و ترکیه، در جریان برگزاری جام جهانی فوتبال به میزبانی قطر، در دوحه و با تلاش «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر دیدار کوتاهی داشتند. رئیس‌جمهور مصر پس از پیروزی اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه به او تبریک گفته بود.

کد خبر 6088241

دیگر خبرها

  • اجلاس بین المجالس قدس در استانبول ترکیه
  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • کریدور عراق-اردوغان- اروپا / چالش‌های فنی و زیرساختی
  • سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
  • اردوغان : نتانیاهو قصاب غزه است
  • اردوغان: حفاظت از قدس وظیفه ماست/ نام نتانیاهو به عنوان قصاب غزه در تاریخ ثبت شده است
  • رئیس‌جمهور مصر به ترکیه سفر می‌کند
  • ادعای اردوغان: دیگر تجارت گسترده گذشته با اسرائیل را نداریم