Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: استاندار قزوین گفت: در جلسه ای که با شورا و شهردار داشتیم تصمیم احداث تراموا در شهر گرفته شد که این اقدام با بافت شهر قزوین تناسب دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، عبدالمحمد زاهدی پیش از ظهر امروز (25 آذر) در آیین تودیع و معارفه شهردار قزوین که در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: شهر موجود زنده ای است که تفاوت آن با مابقی موجودات زنده در این است که این امکان وجود دارد عمر شهر را طولانی کرده و آن را به گونه ای طراحی کرد که تا ابد بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: ما شهرهای کهنی داریم، به طوری که در برخي نقاط دنیا شهرهایی وجود دارند که چندین هزار سال سابقه شهرنشینی دارند.

 

استاندار قزوین اضافه کرد: برای پایداری شهر، مهمترین مسئله ای که باید توجه کنیم برقراری ارتباط ارگانیک بین محیط و انسان است یعنی اگر شهرسازی، معماری و فضاهای شهری با روح انسان ارتباط ارگانیک و متناسب نداشته باشد همین انسان مخرب این شهر می شود و در نگهداری از آن دقت نمی کند.

 

وی عنوان کرد: باید انسان را با همه ویژگی های روانشناسي، تاریخی و تمدنی شناخت و در شهر انسان باید احساس آرامش کند و در برنامه ریزی شهر باید این امر مورد توجه باشد که برخي شهرها در این امر موفق بودند.

 

زاهدی با اشاره به لزوم توجه به هویت شهری اعلام کرد: ما شهرها را برای خودروها می سازیم نه انسان در حالی که هر شهری هویتی دارد و ما شهرهای بی هویت هم داريم؛ قزوین هویت و ریشه تاریخی دارد و دلیل این هویت هم رفتار مردم و آثار و ابنیه و طبیعت آن است بنابراین ارتباط بين محيط و انسان  را باید بر اساس این هویت تعریف کرده و شکل دهیم.

 

وی تصریح کرد: شهرهای ما مشکلات زیادی دارند و یکی از بیماری های شهرهای قدیمی و بزرگ ما بافت فرسوده شهري است و امروز دولت هم یکی از اولویت هایش ساماندهی و سازماندهی بافت فرسوده شهری است و باید به اين بحث توجه جدی کنیم.

 

استاندار قزوین تأکید کرد: بحث دیگر مسئله ترافیک است و در جلسه ای که با شورا و شهردار داشتیم تصمیم احداث تراموا در شهر گرفته شد که این اقدام با بافت شهر قزوین تناسب دارد و کمترین خسارت را به بافت شهر وارد می کند.

 

وی خاطر نشان کرد: برای نواحی منفصل شهری هم باید فکری شود و ورودی های شهر قزوین مناسب نیستند و هر مسافری وارد می شود آنچه ابتدا مشاهده می کند بر او تاثیر می گذارد بنابراین باید به ورودی های شهر هم توجه شود.

 

زاهدی یادآور شد: استفاده از نظرات و دیدگاه های شخصیت ها و سازمان های مردم نهاد نکته دیگری است که می تواند کمک فکری خوبی باشد و باید مدنظر قرار گیرد.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۷۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ درصد ساکنان محله جوادیه تهران افغانستانی هستند

آفتاب‌‌نیوز :

ناصر امانی در دویست و سی و دومین جلسه شورای شهر تهران در جریان ارائه گزارش بازدید از محله جوادیه با بیان این که ۴۴درصد از بافت این محله فرسوده است، اظهار داشت: علی‌رغم تسهیلاتی که شورا و شهرداری برای نوسازی بافت فرسوده در نظر گرفته‌اند، به دلیل ریزدانگی، نزدیک به ۱۰۰فقره پروانه نوسازی بافت فرسوده در این محله صادر شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان این که شهرداری در روز‌های اخیر به‌خوبی در جمع آوری معتادان عمل کرده است، گفت: مساله‌ای که وجود دارد بازگشت معتادان است؛ کما این که در گذشته نیز بار‌ها به محل بازگشته‌اند.

امانی با بیان اینکه سقف یکی از مدارس محله جوادیه در حال ریزش است، تصریح کرد: تجمع ده‌ها نفر از اتباع در یک واحد مسکونی، نارضایتی مدیران مدارس و درخواست برای راه اندازی مدرسه مجزا برای اتباع در این بازدید مطرح شد.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین درخواست‌های مردم محله جوادیه شامل ساماندهی اتباع بیگانه، جلوگیری از ورود آن‌ها به محلات قدیمی و تعیین تکلیف ریل‌های راه‌آهن است که هیچ‌یک به مسئولیت شهرداری بازنمی‌گردد و وزارت کشور و اداره اتباع باید به این موضوعات رسیدگی کنند.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • ۱۲ هزار و ۶۶۳ واحد مسکونی برای نوسازی در آذربایجان‌غربی ثبت شد
  • ۶۰ درصد ساکنان محله جوادیه تهران افغانستانی هستند
  • نوسازی مسکن در بافت فرسوده از مرز ۲۶۶ هزار واحد عبور کرد
  • ۲.۷ میلیون بنای فرسوده و ناکارآمد شناسایی شد
  • رکورد صدور پروانه در بافت‌های فرسوده شکسته شد
  • رکورد نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده شکسته شد
  • ساخت 2هزار خانه در تهران توسط چین
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • ۲۶۵۰۰۰ واحد فرسوده در استان تهران درحال نوسازی است
  • راور، بافت و زرند شوراهای اسلامی نمونه استان کرمان شدند