Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از روابط عمومی بسیج دانشجویی از کهگیلویه و بویراحمد، اورنگ ایلامی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و حجت‌الاسلام اباالفضل ملاعلی، مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در این دانشگاه در بیانیه‌ای مشترک ضمن محکوم کردن اتفاقات صورت گرفته در برنامه روز دانشجو دانشگاه علوم پزشکی مواضع خود را اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بسم الله الرحمن الرحیم
دانشگاه‌ها را بسازید، محیط دانشگاه را محیط انقلابی و اسلامی کنید (مقام معظم رهبری8/3/71 )
دانشگاه جایگاه رفیع و فرهیخته پروری است که در بین همه ارکان یک کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است به ویژه دانشگاه‌های علوم پزشکی که در حوزه سلامت به حق پیشران دانشگاه‌ها در کشور هستند در این میان اهمیت سلامت معنوی را نباید فراموش کرد سلامتی که تبلور یافته در ایمان و اخلاق و عمل صالح می‌باشد لذاست که از مهمترین معاونت‌های دانشگاه معاونت فرهنگی است که باید نقش بی بدیل را در این عرصه ایفا کنید و از این روست که مدیریت برنامه‌های فرهنگی و مذهبی پیشنهادی از سوی دانشجویان پس از نظر نهایی شورای فرهنگی و دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه، به عهده این معاونت نهاده شده است تا به دقت و به طور صحیح آنها را برگزار کنید.
از جمله برنامه‌های پیشنهادی که از سوی دانشجویان، هر ساله برگزار می‌شود برنامه 16 آذر روز دانشجو است که در دانشگاه ما طبق مصوبه شورای فرهنگی دانشگاه یک سال تشکل‌های اصول‌گرا و سال دیگر تشکل‌های اصلاح طلب برگزار می‌کنند امسال تشکل‌های اصلاح طلب( تشکل وحدت اسلامی و تشکل پیروان خط امام ) برگزاری مراسم این روز را به عهده گرفتند که می‌بایست محترمانه و بدون حاشیه و جنجال آفرینی برگزار می‌کرد که چنین نشد و از آنجا که این جانب رئیس دانشگاه به جهت دیدار با وزیر بهداشت در این مراسم حضور نداشتم و نیز اینجانب مسئول دفتر نهاد رهبری به جهت شروع هنجار شکنی‌ها مراسم را ترک کردم، متاسفانه برگزاری این مراسم توسط این دو تشکل با حرمت شکنی‌های زیاد و زیر پا گذاشتن ارزش‌های دینی و انقلابی و اخلاقی توام بود که حقیقتا غیر قابل اغماض می‌باشد و بی‌شک مواخذه و عواقب سوء و تبعات حقوقی و قانونی این بی حرمتی‌ها و هنجار‌شکنی‌ها گریبان‌گیر مدیریت معاونت فرهنگی دانشگاه به جهت سوء مدیریت و جنجال آفرینان این مراسم، بویژه دبیران این دو تشکل خواهد بود لازم به ذکر است اگر چه لزوم ایجاد فضای باز منطقی برای تبادل نظرات علمی، دینی فرهنگی و سیاسی در دانشگاه به عهده ما است، اما در عین حال صیانت از ارزش‌های اسلامی و حرمت دانشگاه و دانشگاهیان وظیفه دیگری است که بر دوش ما نیز نهاده شده است لذا ضمن تقبیح این حرمت شکنی‌ها در روز دانشجو، دستور رسیدگی به موارد فوق و مؤاخذه حرمت شکنان را از مجاری حقوقی و قانونی دانشگاه صادر کرده و مترصد و پی‌گیر آن تا مرحله نهایی می‌باشیم.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۸۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خواستار تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر در قالب‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سیصد و نود و پنجمین جلسه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی با حضور حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و به ریاست حجت الاسلام رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه در پیش از دستور این جلسه با تاکید بر تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر اظهار کرد: در تدوین این بسته باید هماهنگی دستگاه‌ها و نهاد‌های مرتبط مدنظر باشد.

وی ادامه داد: در تدوین این بسته به هنرستان‌های هنر توجه شود چراکه باید موضوع به صورت پایه‌ای مدنظر باشد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر پس تدوین، به اطلاع فعالان حوزه هنر برسد، همچنین در تدوین این بسته از ظرفیت فرهنگستان هنر نیز استفاده شود.

در ادامه حجت الاسلام مصطفی رستمی خواستار تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر در قالب‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت شد.

از این رو مقرر شد ساعی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس دانشگاه سوره، بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه‌های هنر با قابلیت اجرا در سه سطح (کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت) را تدوین و جهت طرح در جلسه شورا به دبیرخانه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی ارسال کند.

در ادامه جلسه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی با موضوع ارائه گزارش سامانه فرنما براساس درخواست دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در راستای اجرایی سازی راهبرد ۳، ۱۱ و ۲۱ نظام فرهنگی تربیتی سند دانشگاه اسلامی ادامه پیدا کرد.

در این جلسه معاون فرهنگی وزیر علوم گزارشی از وضعیت سامانه «فرنما» که مربوط به فعالیت فرهنگی دانشجویان کشور است، ارائه کرد.

عبدالحسین کلانتری در این گزارش بر سیاستگذاری شاهدمحور، ظهور فناوری‌های نوین و توسعه رویکرد دیجیتال در عرصه فرهنگی، افزایش رویکرد‌های داده محور، هوشمندسازی، حکمرانی باز و پلتفرمی، مشارکتی شدن حکمرانی تأکید کرد.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، مزایای سامانه فرنما را یکپارچگی داده‌ها از فعالیت‌های دانشجویی، تحلیل فعالیت‌های فرهنگی، زمینه سازی برای کشف ضعف‌ها، افزایش تولیدات بومی و شبکه سازی میان کنشگران فرهنگی اعلام کرد.

محمدابراهیم سقزچی دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی با تشکر از معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خواستار بازبینی و ارتقای سامانه شد تا با فراهم شدن امکان مشارکت کنشگران، رتبه‌بندی فرهنگی دانشگاه‌ها، ارتباط با شبکه‌های اجتماعی جهت بازنشر تولید محتوا‌ها و تحلیل کارشناسی و استخراج شاخص‌ها، سامانه یکپارچه‌ای در دسترس باشد.

در ادامه حجت الاسلام خسروپناه با استقبال از ارائه گزارش سامانه فرنما، خواستار رسانه‌ای شدن اقدامات این معاونت شد و بر ارائه گزارش‌های فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان از سوی معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت و معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی ضمن تقدیر از گزارش معاونت فرهنگی وزارت علوم، با ضروری دانستن همافزایی نظام آموزش عالی کشور، افزودند طرحی صورت گیرد تا از نظر فنی امکان تجمیع داده‌های آموزش عالی و گزارش گیری از سامانه فرنما برای سایر مدیران جهت مجموعه سیاست‌گذاری‌های بعدی فراهم شود.

دیگر خبرها

  • اختصاص ردیف بودجه‌ای به ۳۰ دانشگاه برتر
  • وزیر علوم: وقتی آزادی در دانشگاه لگد مال می‌شود، به حرمت دانشگاه و دانشگاهیانمان در ایران می‌بالیم
  • درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • واژگونی خودرو در باشت ۲ کشته برجا گذاشت
  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد
  • افتتاح دفتر همکاری‌های علمی تاجیکستان و علوم پزشکی شیراز
  • نماد فرهنگی فرزندآوری و جوانی جمعیت هرمزگان کلنگ‌زنی شد
  • همایش پیاده روی در یاسوج
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز