Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات دولت کاخ سفید در مورد قرارداد هسته‌ای احتمالی برای فروش راکتورهای اتمی به عربستان و چگونگی رعایت استانداردهای عدم اشاعه در آن، سناتورها توضیحات لازم را ارائه کردند.

به گزارش ایسنا، برخی منابع آگاه به رویترز خبر داده‌اند که اعضای کمیته روابط خارجی سنا آمریکا در جلسه استماعی که در روز چهارشنبه برگزار شده است، توضیحات لازم را توسط مقامات وزارت خارجه وزارت انرژی در مورد فروش راکتورهای هسته‌ای به عربستان سعودی دریافت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه در این توضیحات اشاره‌ای به اینکه آیا عربستان در توافق هسته‌ای آینده حق انجام غنی سازی اورانیوم را خواهد داشت یا خیر، نشد.

مدافعان عدم اشاعه معتقدند که اجازه دادن به عربستان سعودی برای غنی سازی اورانیوم خاک این کشور، ریاض را قادر می سازد تا روزی به صورت مخفیانه مواد شکافت‌پذیر مناسب برای تولید سلاح هسته‌ای را بسازد که این موضوع می تواند باعث یک رقابت تسلیحاتی گسترده با ایران شود.

منابع آگاه در این‌باره گفته‌اند، توضیحاتی که به اعضای کمیته ارائه شد مبنی بر ایجاد یک وضعیت و موضع مشخص در کاخ سفید، در مورد استانداردهای عدم اشاعه در توافق هسته‌ای آینده است.

کاخ سفید همچنان در حال بررسی موضوع دادن حق غنی سازی اورانیوم به عربستان است. هم‌اکنون رقابتی میان آمریکا، روسیه، کره جنوبی و چین برای ساخت نخستین راکتور اتمی عربستان وجود دارد.

ریک پری، وزیر انرژی آمریکا که هفته گذشته به عربستان سفر کرد، گفت که مذاکرات جدید میان دو طرف راه را برای امضای یک قرارداد هسته‌ای اولیه هموار کرده است.

مقامات عربستان سعودی اعلام کرده‌اند که تمایل دارند تا خود غنی سازی اورانیوم را انجام دهند و در مذاکرات پیشین با آمریکا نیز از امضای قراردادی که حق غنی سازی را از آنها سلب می کرد، خودداری کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۹۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک کشته در پی برخورد خودرویی با حصار کاخ سفید

سخنگوی سرویس مخفی آمریکا اعلام کرد یک خودرو به حصار کاخ سفید در آمریکا برخورد کرد و راننده آن کشته شد.

وی گفت: اندکی قبل از ساعت ۲۲:۳۰ به وقت محلی یک خودرو با سرعت زیاد به دروازه بیرونی مجموعه کاخ سفید برخورد کرد. ماموران سعی کردند به راننده کمک کنند، اما وی در دم جان باخت. تحقیقات در حال انجام است.

سال گذشته نیز در ایالت دلاور آمریکا یک راننده خودرو با خودرویی که در کنار کاروان جو بایدن رئیس جمهور آمریکا قرار داشت تصادف کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • گزینه‌های آمریکا در برابر بلندپروازی‌های اتمی عربستان
  • حضور سفیر عربستان در کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای در اصفهان
  • پوتین دستور تمرینات نظامی جهت استفاده از سلاح هسته‌ای را صادر کرد
  • سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری
  • یک کشته در پی برخورد خودرویی با حصار کاخ سفید
  • عادی سازی روابط با اسرائیل، شرط امضای توافقنامه دفاعی آمریکا و عربستان
  • توضیح مهم رئیس شورای شهر در مورد بوستان لاله و مفقود شدن یک کارگر در نهر آب منطقه ۱۵
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • توضیح سالیوان درباره کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است