Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@11:18:56 GMT

جابجایی 2 میلیون 600 هزار تن بار در اردبیل

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۷۹۴۴۲

جابجایی 2 میلیون 600 هزار تن بار در اردبیل

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی رحمتی روز شنبه همزمان با هفته راهداری در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران افزود: مقدار بار جابجایی شده در استان اردبیل در هشت ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال 3.5 درصد افزایش داشته است.
وی اظهار کرد: در هشت ماهه امسال یک میلیون و 300 هزار نفر مسافر توسط ناوگان عمومی در استان جابجا شده است که متأسفانه به دلایل مختلف تعداد جابه جایی مسافر در جاده‌های این استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هفت درصد کاهش را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه 11 هزار نفر راننده در استان اردبیل کارت هوشمند دریافت کرده و اقدام به جابجایی بار می کنند، بیان کرد: حمل بار در استان توسط شش هزارو 982 دستگاه وسایل نقلیه صورت می گیرد و عمر متوسط آنها 18/7 سال می باشد.
وی گندم، سیب زمینی، علوفه، گوجه فرنگی، هندوانه، سیمان، تخته و انواع نئوپان و میلگرد و انواع آهن آلات را از جمله عمده بار حمل شده در محورهای مواصلاتی استان توسط 78 شرکت حمل نقل بار موجود در استان اعلام کرد.
وی اضافه کرد: 52 شرکت حمل‌ونقل مسافر با 400 دستگاه اتوبوس با عمر مفید 10.3 سال، 200 دستگاه مینی بوس با عمر مفید 24.5 سال و 520 دستگاه انواع وسایل نقلیه سواری با عمر مفید 9.3 سال در مجموع با 2 هزارو 560 راننده نسب به جابجایی مسافران در استان اقدام می کنند.
رحمتی گفت: پارسال 19 هزارو 726 نفر از این استان در قالب راهیان نور توسط 403دستگاه اتوبوس به مناطق جنگی اعزام شده بودند که امسال سهم استان اردبیل برای اعزام به مناطق جنگی 12 هزارو 450 نفر در نظر گرفته شده است که توسط 283 دستگاه اتوبوس اعزام می شوند.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل از فعالیت هفت شرکت حمل و نقل بین المللی در این استان خبر داد و افزود: در هشت ماهه امسال 606 هزارو 351 مسافر از پایانه مرزی بیله سوار تردد کرده اند که 145 هزارو 112 نفر از آنها یعنی 22 درصد از آنها اتباع ایرانی و 515 هزارو 239 نفر هم یعنی 78 درصد اتباع خارجی بودند.
وی اظهار کرد: از این تعداد مسافر 16 درصد توسط وسایل نقلیه از جمله اتوبوس و مینی بوس و سواری از پایانه مرزی بیله سوار تردد کرده اند و مابقی 84 درصد با پای پیاده تردد کرده اند.
وی بیان کرد: در اربعین حسینی امسال سه هزارو 750 زائر اتباع خارجی توسط 73 دستگاه اتوبوس از پایانه مرزی بیله سوار برای زیارت کربلای معلی اعزام شدند.
وی افتتاح پارکینگ وسایل نقلیه سنگین در جاده کورائیم، تجلیل از راهداران نمونه استان، اعزام نمادین تجهیزات و وسایل نقلیه اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای به گردنه های و شرکت دسته جمعی راهداران و تشکلهای صنفی در نماز جمعه را از جمله برنامه های هفته راهداری در استان عنوان کرد.
خبرنگار: نعمت محسن زاده** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6130/6016

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۹۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف وسایل نقلیه سرقتی در مراغه

سرهنگ فارسی گفت: در راستای طرح مقابله و پیشگیری از سرقت دستگیری سارقان در دستور کار ماموران پلیس مراغه قرار گرفت.

وی افزود: ماموران یگان امداد کلانتری‌های ۱۱ و ۱۲ و پلیس آگاهی در اجرای این طرح خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های مشکوک در منطقه را بررسی و ۲ دستگاه خودروی سواری پژو ۴۰۵ و روآ و ۴ دستگاه موتورسیکلت سرقتی را شناسایی کردند و در این راستا نیز ۲ نفر سارق را  دستگیر و برای بررسی بیشتر به پلیس آگاهی دلالت دادند.

سرهنگ  فارسی ادامه داد: پس از شناسایی مالکان وسایل نقلیه سرقتی و احراز هویت آنها وسایل نقلیه مکشوفه تحویل مالکان مربوطه شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان مراغه ضمن تاکید بر نصب تجهیزات حفاظتی مناسب و رعایت نکات ایمنی توسط مالکان موتورسیکلت و وسایل نقلیه به شهروندان توصیه کرد هشدار‌های پلیس را جدی بگیرند و در صورت مشاهده موارد مشکوک از طریق مرکز فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • خروج تمام وسایل نقلیه رسوبی از پارکینگ‌ها تا این تاریخ
  • کنترل ۲۱۵۰ دستگاه ناوگان عمومی در محور‌های مازندران
  • خروج تمام وسایل نقلیه رسوبی در پارکینگ‌های تهران
  • کشف وسایل نقلیه سرقتی در مراغه
  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد در ورودی و خروجی‌ های آذربایجان ‌غربی
  • رئیس دادگستری تهران : تا ۲۷ خرداد تمامی وسایل نقلیهٔ توقیفی از پارکینگ‌ ها خارج می‌شوند
  • تعیین تکلیف ۱۸ هزار و ۸۳۵ ردیف کالا در حوزه گمرکات و اموال تملیکی
  • آغاز مزایده فروش بیش از یک هزار و سیصد دستگاه وسیله نقلیه توقیفی در استان هرمزگان
  • آغاز مزایده فروش ۱۳۰۰ دستگاه وسیله نقلیه توقیفی در هرمزگان
  • کشف ۸ دستگاه خودرو و موتورسیکلت سرقتی از ۴ استان در کرمان