Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-رئیس‌ حزب سوسیال دموکرات آلمان و رقیب صدراعظم آلمان در انتخابات پارلمانی، اعلام کرد که حزب متبوعش در راستای تشکیل دولت ائتلافی با دیگر احزاب مذاکره می‌کند.

«مارتین شولتس» رئیس حزب سوسیال دموکرات آلمان از مذاکرات مقدماتی به منظور تشکیل دولت ائتلافی آتی خبر داد.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، شولتس با اعلام این خبر افزود که مذاکرات با در نظر گرفتن پاره‌ای ملاحظات آغاز می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 ‌سوسیال‌دموکرات‌ها تمایل دارند که ائتلافی مشارکتی تشکیل شود اما حزب دموکرات‌مسیحی به ریاست «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان حامی تشکیل ائتلاف بزرگ است.

در پی نشست روز گذشته سوسیال دموکرات‌ها در برلین، شولتش گفت: «ما به روشنی و به صورت سازنده وارد مذاکره خواهیم شد.» قرار است، 14 ژانویه (24 دی‌ماه) به نتیجه مذاکرات رای داده شود. رئیس حزب سوسیال‌دموکرات گفت که پیش از کریسمس با مرکل و سران دموکرات‌مسیحی و سوسیال‌دموکرات دیدار خواهد کرد تا درباره اینکه مذاکرات تصمیم‌گیری شود.

 وی افزود: «حزب دموکرات‌مسیحی این موضوع را به صورت جدی پیگیری می‌کند و ما هم جدی هستیم. البته اشکال متفاوتی وجود دارد که بر طبق آنها می‌توان یک دولت با ثبات تشکیل داد.»

انتخابات پارلمانی آلمانی 24 سپتامبر (2 مهرماه) برگزار شد.تلاش مرکل از آن زمان برای تشکیل دولت ائتلافی بی‌نتیجه مانده است. وی نخست تلاش کرد تا دولتی متشکل از احزاب دموکرات‌مسیحی، سوسیال‌مسیحی، سبزها و لیبرال‌ها تشکیل دهد اما با وجود گذشت 2 ماه از مذاکرات، احزاب درباره مواردی مانند امور محیط‌ زیست، پناهجویان و مسایل مالی به توافق نرسیدند. سرانجام و با تلاش‌های «فرانک والتر اشتاین‌مایر» رئیس‌جمهور آلمان با هدف جلوگیری از تکرار انتخابات و نیز تشکیل نشدن دولت اقلیت، سوسیال‌دموکرات‌ها موافقت کردند که برای تشکیل دولت با محافظه‌کاران وارد مذاکره شوند. این در حالی است که حزب سوسیال‌دموکرات پیش از این اعلام کرده بود که تمایلی برای شرکت در دولت آتی مرکل ندارد و قصد دارد در قالب حزب مخالف فعالیت کند.

انتهای‌پیام/م

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۸۱۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور هفته آینده به قم سفر می‌کند

سیدمحمد آقامیری  در حاشیه بازدید ازغرفه استان قم در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو ۲۰۲۴ در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اهمیت توجه به موضوع سرمایه گذاری درقم  از مدیران استان خواست به این  مساله اهتمام جدی داشته باشند.

وی افزود: جهش تولید فرمایش و دستوری است که از سوی رهبر فرزانه انقلاب برای ما صادر شده است و باید توجه داشته باشیم که زمینه را برای سرمایه‌گذاری مردم فراهم کنیم.

استاندار قم تصریح کرد: علاوه بر مشارکت مردم؛ اشتغال‌زایی نکته مهمی است که  در بحث سرمایه‌گذاری ایجاد می‌شود. هرچقدر نرخ سرمایه‌گذاری را در استان بیشتر کنیم؛ اشتغال‌ اهم افزایش خواهد یافت.

آقامیری در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه افزایش سرمایه‌گذاری باعث افزایش رفاه اجتماعی می‌شود، عنوان کرد: علاوه بر بحث اشتغال‌زایی زمانی‌که سرمایه‌گذاری افزایش پیدا کند  درآمد سرانه هم رشد خواهد داشت و باعث افزایش رفاه مردم می‌شود.

وی با بیان اینکه ما مسئولین دولت سیزدهم به عنوان خادمین مردم حامی سرمایه‌گذاران در استان خواهیم بود، تاکید کرد: مدیریت استان قم به دنبال تسهیل مسیر سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی برای افراد است و ما حامی این عزیزان خواهیم بود.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود گفت:‌ منابع بانکی کشور محدود است لذا در این راستا دولت سیزدهم به دنبال ساماندهی سرمایه‌‌ها و نقدینگی مردم است تا از این ظرفیت نهایت بهره را ببرد.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه‌های سردرگم باعث افزایش نرخ تورم می‌شود در صورتی که بتوان این میزان نقدینگی را به سمت تولید سوق داد شاهد کاهش نرخ تورم و گشایش اقتصادی در کشور خواهیم بود.

آقامیری در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اهمیت زنجیره ارزش راهبردی در استان‌ها، بیان کرد: زنجیره ارزش راهبردی به این معناست که قیمت تمام شده یک محصول به کمترین میزان خود برسد و این موضوع افزایش صادرات و فروش را دربر خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۰۰ مذاکره هیئت‌های تجاری داخلی و خارجی در غرفه فارس
  • ایجاد استان تهران شرقی و غربی به منظور اداره بهتر انجام می شود
  • شروع مذاکرات بایرن مونیخ و لروی سانه؛ پیش ما بمان!
  • استانداردهای دوگانه آلمان در قبال پوتین و نتانیاهو
  • رئیس جمهور هفته آینده به قم سفر می‌کند
  • ۱۰ شکاف بزرگ در روابط رژیم‌صهیونیستی با غرب طی جنگ طوفان الاقصی
  • مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد 
  • عضو کنست صهیونیستی: هیچ چیز مهمتر از بازگشت اسرا نیست
  • تشکیل بانک اطلاعاتی به منظور ترویج اشاعه کارآموزی در مازندران
  • اعتراض علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان در هامبورگ