Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-03@18:59:18 GMT

آمریکا به دنبال گسترش فضای ایران هراسی است

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۸۱۹۲۳

آمریکا به دنبال گسترش فضای ایران هراسی است

نوذر شفیعی عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی پیرامون اظهارات نسنجیده نمایندگان آمریکا در سازمان ملل و طرح اتهاماتی علیه ایران در خصوص بحران یمن گفت: ما نباید تردید داشته باشیم که آمریکایی ها می خواهند به هر بهانه ای متوسل شوند تا جمهوری اسلامی ایران را زیر سوال ببرند. به عنوان مثال آنها در خصوص برجام علیرغم آنکه ایران تاکنون به تمام تعهدات خود در قبال آن قرارداد بین‌المللی عمل کرده است و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم ۹ مرتبه آن را تأیید کرده، ادعا می کنند که ایران به تعهداتش پایبند نبوده و شفاف عمل نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی  و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: به نظر بنده این مسئله اخیر هم همچون موضوع برجام است چرا که سازمان ملل هم طی گزارشی که تهیه کرد گفته است که این موشک به لحاظ نوع و گونه آن شبیه موشک های ایران است. اگر اینطور به موضوع نگاه کنیم، موشک های ایران به موشک های روسیه هم شبیه است و همینطور به موشک های کره شمالی.

شفیعی با بیان اینکه کشور یمن از گذشته برخوردار از موشک های ساخت کشورهای بلوک شرق بوده است، یادآور شد: بنابراین یمنی ها قادر به بهینه سازی آن موشک ها هستند و نمی توان به استناد چنین مواردی، کشوری را متهم به همکاری های نظامی با کشوری دیگر کرد.

وی خاطرنشان کرد: خود سازمان ملل هم به دلیل تشابه موشک های شلیک شده از طرف یمن به موشک های ایران، اتهامی را به جمهوری اسلامی ایران وارد نکرده است اما اینکه خانم نیکی هیلی متأثر از کارشناسان آمریکایی به چنین اظهاراتی روی می آورد، قطعاً به قصد ایجاد و گسترش فضای ایران هراسی در منطقه و عرصه بین‌المللی بوده است.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی  و سیاست خارجی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: آمریکا همچنان به دنبال زیر سوال بردن هویت ایران و نقش مثبت و موثر ایران در ایجاد آرامش، صلح و ثبات در منطقه و از طرفی به دلیل سرپوش گذاشتن بر مشکلات خود و متحدان منطقه ای شان است که چنین اقدام و اظهار نسنجیده ای را مطرح می کنند.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۸۱۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فضای قرآنی در جامعه رو به گسترش است

حجت الاسلام محمد قمی روز جمعه و در حاشیه برگزاری نوزدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در گفت وگو با خبرنگاران گفت: این آزمون یک مرحله از مسیر اعطای مدرک به حافظان قرآن است که دارای سختی های خاص خود است و به طور معمول حدود ۱۲ درصد شرکت کنندگان مورد تائید برای دریافت مدرک قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: بیشتر شرکت کنندگان با ذوق و شوق وصف ناپذیری به همراه اعتماد به نفس با توجه به معنا، تدبر، ترجمه و تفسیر قرآن کریم در این آزمون شرکت کرده اند که در گفت و گو با آنان علاقه‌مندی به محک زدن آموخته های خود را بیان می‌کنند و دغدغه مدرک ندارند که این موضوع نشان از جدّی گرفتن قرآن در جامعه ما است.

این مقام مسوول با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی شرکت کنندگان این آزمون نسبت به دوره های گذشته بیان کرد: حدود ۱۲ هزارو ۵۰۰ نفر از سراسر کشور در  نوزدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم شرکت کرده اند که نزدیک به دو سوم از آنان بانو هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • فضای قرآنی در جامعه رو به گسترش است
  • دولت علاوه بر کنترل قیمت‌ها، اخلال گران اقتصادی را معرفی کند
  • عملیات وعده صادق رسوایی غرب را جهانی کرد
  • روسیه بیشترین منفعت را از جنگ غزه و اسرائیل برد
  • واعظی: روسیه بیشترین منفعت را از جنگ غزه و اسرائیل برد
  • پرطرفدارترین تیم فوتبال ایران با روایت صفحات مجازی
  • پایه‌های «پاتریوت آمریکایی» فرو ریخت
  • تل‌آویو به شکست سامانه‌های آمریکا دربرابر موشک ایرانی اعتراف کرد
  • نیاز چین به کالاهای کشاورزی و نفتی/ چینی‌ها به دنبال کالای باکیفیت هستند
  • اذعان صهیونیست‌ها به شکست آمریکا در مقابله با موشک‌های ایران