Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: از شهرداری انتظار می‌رود که در جهت شایسته سالاری از بانوان و جوانان شایسته بیشتری در مدیریت شهری استفاده شود.

به گزارش ایسنا، سیده حمیده زرآبادی در آیین تکریم و معارفه شهردار قزوین که صبح امروز برگزار شد، با اشاره به شهر اسلامی و هویت شهری تصریح کرد: شهر مسائل و مشکلات محتلفی دارد که شهرداران باید به آن توجه کنند، در این میان مهم‌ترین آن موضوع تاب‌آوری شهرها در برابر زلزله است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تاب‌آوری شهرها در برابر زلزله می‌تواند آسیب‌های ناشی از آن را کاهش دهد و با مقاوم‌سازی بافت فرسوده شهر می‌توانیم از خسارت و آسیب‌های جلوگیری کنیم بنابراین مستحکم کردن شهرها امری ضروری است که بیش از پیش باید مورد توجه قرار بگیرد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در گذشته تمرکز شهرداری‌ها بر مرکز شهر بوده و همین امر سبب شده است که مناطق جنوب شهر و نواحی منفصل  شهری دارای محرومیت شوند، در شروع کار از شهردار جدید درخواست می‌شود که این مسئله را در دستور کار خود قرار دهد.

وی یادآور شد: مدیریت شهری قزوین لازم است اهتمام ویژه‌ای برای ارتقاء پژوهش در زمینه مستحکم کردن بافت شهری و احیای بافت فرسوده داشته باشد.

وی افزود: تغییر کاربری هم مسئله ای است که باید مورد توجه قرار بگیرد چرا که امروز شاهد تغییر کاربری‌هایی هستیم که به توسعه و آینده شهر کمکی نمی‌کند، همچنین باغستان‌ها و مدیریت پسماند در گذشته مشکلاتی داشته و امروز هم چالش‌هایی داریم که از شورا و شهرداری انتظار داریم توجه ویژه‌ای به این حوزه داشته باشند.

زرآبادی با تأکید بر استفاده از بانوان و جوانان شایسته در مدیریت شهری، یادآور شد: شهرداری با توجه به ساختارش نسبت به دولت امکانات بیشتری دارد که بتواند از جوانان و بانوان در مدیریت شهری استفاده کند و شاهد شایسته سالاری در شهر باشیم.

وی یادآور شد: از شوراها و شهرداران سابق به عنوان اتاق فکر و مشاورانی با تجربه استفاده شود تا بتوانیم از تمام پتانسیل موجود در استان به نحو احسن استفاده کنیم.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۸۱۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اماکن ورزشی شهرداری یزد از حالت تعطیلی خارج و به روی مردم و جوانان شهر باز شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، محمد مهدی نیکونژاد گفت: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد علی رغم اقدامات درخشانی که در برگزاری رویداد‌های ورزشی به خصوص در برگزاری المپیاد‌های ورزشی محلات، انجام می‌دهد، انتظار می‌رود در مدیریت اماکن ورزشی متعلق به شهرداری به ویژه زمین‌های ورزشی احداث شده در محلات شهر نیز، با برنامه ریزی درست و مناسب به صورت فعال و جدی عمل کند.
وی، افزود: ضرورت دارد سالن‌ها و اماکن ورزشی سرپوشیده و روباز شهرداری از حالت تعطیلی خارج و برای استفاده عموم مردم و به خصوص جوانان شهر مهیا شود.
نیکونژاد ادامه داد: شهرداری یزد با تدوین آیین نامه‌ای اجرایی، اماکن ورزشی در اختیار خود را طی فرایندی قانونی و یکپارچه به افراد دلسوز و متعهدی که از سوی معتمدین و هیأت امنای مساجد محله معرفی می‌شوند، تحویل دهد و ضمن آموزش افراد معرفی شده جهت تصدی مدیریت اماکن ورزشی با در نظر گرفتن موارد قانونی، در صدد دریافت سود از این اماکن نبوده و آن‌ها را به صورت درآمد هزینه‌ای اداره کند و نظارت مستمر بر مدیریت و بهره برداری و فرایند حفظ و نگهداری از آن اماکن را داشته باشد.
عضو شورا خاطرنشان کرد: امید است در اولین فرصت سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی شهرداری یزد با راه اندازی سامانه اینترنتی ضمن معرفی اماکن ورزشی خود، این امکان را برای متقاضیان فراهم آورد تا بتوانند نسبت به رزرو سالن به صورت سیستمی و شبکه‌ای اقدام و در زمان مشخص از آن استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • مشارکت دهه هشتادی‌ها در مدیریت شهری استمرار اندیشه بنیانگذار انقلاب است
  • افزایش جابه‌جایی درختان در دوره زاکانی
  • اراک با مدیریت تعاملی به سمت توسعه و تعالی پیش می‌رود
  • ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در حوزه مدیریت شهری مرکزی هزینه شده است
  • تغییر زیاد در مدیریت شهری آسیب‌ جدی به شهر وارد می‌کند
  • تحول در پایتخت با مدیریت شهری
  • توجه مدیریت شهری به توسعه زیرساختی شهر چالوس
  • طرح جامع شهری در شهرهای کوچک بلاتکلیف مانده است
  • اماکن ورزشی شهرداری یزد از حالت تعطیلی خارج و به روی مردم و جوانان شهر باز شود
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود