Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@16:10:58 GMT

مشکلات ترافیکی شیراز با احداث پل برطرف نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۸۲۶۴۳

مشکلات ترافیکی شیراز با احداث پل برطرف نمی‌شود

عضو هیئت رئیسه شورای شهر شیراز با انتقاد از برخی اقدامات گذشته در موضوع حمل و نقل گفت: پل‌های ساخته شده در شیراز فقط گره‌های ترافیکی را جابه‌جا کرده و مشکلی از ترافیک شیراز حل نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، علی ناصری بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پل‌های ساخته شده در شیراز فقط گره‌های ترافیکی را جابه‌جا کرده اما مشکلات ترافیکی همچنان پابرجاست در حالی که با هزینه‌ای که صرف احداث پل‌های جدید در شیراز شده، امکان نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی وجود داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این عضو شورای شهر شیراز افزود: نصب دوربین کنترل ترافیک خوب است اما باید ثبت تخلفات و جرائم را هم به اطلاع شهروندان متخلف برساند تا بعد از آن مراقب تخلف خود باشند.

سخنگوی شورای شهر شیراز به وضعیت تصادفات در شهر شیراز اشاره کرد و افزود: در هشت ماه سال 96 در اثر تصادفات رانندگی 129 نفر فقط در شهر شیراز کشته شده‌اند که 25 نفر آنان کودک هستند. تصادفات رانندگی امسال فقط 300 نفر معلول برجای گذاشته است.

 عضو هیئت رئیسه شورای شهر شیراز با بیان اینکه ایستگاه میدان امام حسین (ع) خط یک متروی شیراز تا ابتدای سال جدید به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: ایستگاه بازار در خط یک نیز پیش‌بینی می‌شود تا اواخر بهار سال آینده تکمیل و در مدار قرار گیرد.

ناصری با تشریح روند عملیاتی خطوط 6 گانه متروی شیراز افزود: ساخت هر کیلومتر خط مترو تا تکمیل نهایی 55 میلیون دلار هزینه دارد که درصورت احداث و تکمیل هر 6 خط متروی شیراز به مسافت 93 کیلومتر با 81 ایستگاه پیش‌بینی می‌شود تا سال 1440 به راحتی جوابگوی حمل و نقل مردم باشد.

 عضو شورای شهر شیراز از احداث 18 کیلومتر مسیر دوچرخه سواری در شهر شیراز خبر داد و گفت: با استفاده از تکنولوژی‌های برتر، نوسازی ناوگان حمل و نقل و فرهنگسازی مهم‌ترین برنامه‌های شورای شهر برای کنترل و کاهش نرخ تصادفات است.

وی به موضوع فروشگاه‌های آنلاین اشاره کرد و گفت: حدود 80 درصد فروشگاه‌های آنلاین در تهران، حدود 5 درصد در خراسان رضوی، حدود 4 درصد در اصفهان و تنها 1.1 آنها در شیراز وجود دارد.

ناصری بیان کرد: این آمار نشان می‌دهد که فروشگاه‌های آنلاین نقدینگی را از شیراز خارج می‌کنند و سهم مالیات و عوارض آنها به شیراز نمی‌رسد.

وی از ضرورت حمایت از فروشگاه‌های آنلاین در شیراز خبر داد و گفت:  باید تلاش کنیم قطب الکترونیک در شیراز زنده شود و جوانان خلاق نقدینگی‌ها را در همین شهر حفظ کنند.

انتهای پیام/

R41382/P1336/S6,61/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۸۲۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت مسجد جامع سکینه خاتون (س) در شهرک گلستان شیراز

آیین کلنگ زنی ساخت مسجد جامع سکینه خاتون (س) با حضور آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و سردار بوعلی فرمانده سپاه فجردر شهرک گلستان توسط سپاه ناحیه محمد رسول الله (ص) شیراز به زمین زده شد. 

سرهنگ پاسدار غلامعلی احمدی جابری فرمانده سپاه ناحیه محمد رسول الله (ص) شیراز طی سخنانی دراین مراسم اظهار داشت: مسجد جامع سکینه خاتون (س) در فضای قریب ۱۰۰۰ هزار متر مربع به همت خیر نیکوکار دکتر بنی هاشمی ساخته می‌شود. 

احمدی جابری ادامه داد: بنای مسجد با معماری اصیل ایرانی و اسلامی وبا هدف دسترسی عموم مردم احداث می‌شود. 

او با اشاره اینکه این مسجد در کنار ساختمان جدید در حال احداث سپاه ناحیه محمد رسول الله (ص) ساخته می‌شود، گفت: ساختمان جدید سپاه ناحیه محمد رسول الله (ص) شیراز سال آینده به بهره برداری می‌رسد و در کنار آن ساخت ۲۰ منزل سازمانی کارکنان آغاز شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ضرورت توجه به روان‌سازی ترافیک معابر در مراغه
  • تسهیل در روند اجرای آزادراه شهید شوشتری ظرف ۱۰ روز آینده
  • برای رهایی از مشکلات ترافیکی باید به سمت استفاده از فناوری‌های مدرن حرکت کرد
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در شیراز
  • آمادگی بسیج سازندگی برای برطرف کردن مشکلات و کمبود‌های عشایر
  • آمادگی بسیج سازندگی برای برطرف کردن مشکلات و کمبودهای عشایر
  • تسهیل در روند اجرای بزرگراه شهید شوشتری ظرف ۱۰ روز آینده
  • ساخت مسجد جامع سکینه خاتون (س) در شهرک گلستان شیراز
  • صنایع عسلویه مشکلات شدید ترافیکی برای «شیرینو» به وجود آورده است
  • چهار هزار میلیارد ریال صرف احداث طرح های جمع آوری آبهای سطحی و ساماندهی آبگرفتگی معابر کرج شده است.