Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران؛ امروز شنبه شاهد ادامه سقف‌ شکنی آیفکس با عبور از کانال 1050 واحدی و ایستادن این نماگر در ارتفاع 1056 واحدی بودیم که این امر تحت تاثیر مثبت جمعا 9 واحدی از جانب دو نماد «مارون» و «زاگرس» از گروه محصولات شیمیایی بود.
حجم و ارزش دادوستدهای فرابورس نیز رشد چشم‌گیری را به همراه داشت که ناشی از رشد حجم و ارزش مبادلات در بازار اوراق با درآمد ثابت با مبادله بیش از 10 میلیون ورقه به ارزش نزدیک به 10 میلیارد ریال بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این افزایش حجم و ارزش در تابلو اوراق با درآمد ثابت ناشی ادامه پذیر‌ه‌نویسی اوراق مرابحه شركت واسط مالی فروردين چهارم در نماد معاملاتی «سلامت 6»  در دومین روز از مهلت سه روزه بود.
 گفتنی است در روز نخست از این پذیره‌نویسی بیش از دو میلیون ورقه به ارزش بالغ بر دو هزار میلیارد ریال از مجموع 20 میلیون ورقه «سلامت 6»، پذیره‌نویسی شد. بدین ترتیب تا امروز جمعا پذیره‌نویسی 11 میلیون ورقه سلامت 6 انجام شده و یک روز از مهلت سه‌روزه نیز باقی مانده است.
در سمت دیگر بازار و در بازارهای اول و دوم، دادوستد بیش از 232 میلیون ورقه به ارزش نزدیک به 534 میلیارد ریال انجام شد که بیشترین حجم و ارزش مبادلات در این بازار به نماد «ذوب» اختصاص یافت.
ادامه مبادلات سهام، در بازار پایه به نقل‌وانتقال بیش از 145 میلیون سهم به ارزش افزون بر 231 میلیارد منتهی شد که نماد «شلرد» به لحاظ بیشترین میزان حجم و ارزش معاملاتی صدرنشین این بازار شد.
خریداران و فروشندگان اوراق تسهیلات مسکن نیز در روز جاری بیش از 70 هزار ورقه تسه را به ارزش افزون بر 52 میلیارد ریال دست به دست کردند و بیشترین اقبال را نسبت به امتیاز تسهیلات مسکن آبان‌ماه 96 نشان دادند.
در پایان نگاهی به جدول بیشترین افزایش و کاهش قیمت‌ها در میان نمادهای فرابورسی نشان می‌دهد که نمادهای «ودی» و «غپآذر» بیشترین رشد قیمتی را تا سقف حدود 5 درصدی به همراه داشتند. در سمت مقابل نمادهای «ثالوند» و «دسانکو» بار بیشترین افت قیمتی را به دوش کشیدند.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۸۳۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد

رباب وفایی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با افزایش قیمت جهانی کامودیتی‌ها در آخر هفته، تقاضای خوبی در بازار علی الخصوص فلزات شاهد بودیم، اما با گذشت زمان عرضه‌ها بیشتر شد و اکثر نماد‌ها در منفی یا به صورت متعادل کار خود را به پایان رسانند و کم کم با فشار فروش همراه بودند، هرچند با وجود فشار فروش محدوده منفی‌ها متعادل و خریدار داشت.

او افزود: بازار سهام برای رشد مناسب به رشد جدی دلار نیما نیاز دارد که بنظر میرسد روند افزایشی دلار نیما که از هفته اخیر آغاز شده برای ماه‌های آینده ادامه دار باشد.

این کارشناس بازار سهام اظهار کرد: بنظر میرسد دوباره در کوتاه مدت شاهد جولان نماد‌های بازیگر محور و شرکت‌های با گزارش خوب فروردین باشیم در پایان معاملات امروز تعداد ۳۱۹ نماد (۴۱ درصد) در مثبت و ۴۵۹ نماد (۵۹ درصد) ثبت شد.

او گفت: ارزش کل معاملات امروز بازار ۱۰,۴۰۹ میلیارد تومان بوده که از این مبلغ ۴,۷۰۲ میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام و حق تقدم بوده است و ۱۷ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شد. "فملی" با ۲۹۳۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت و "شپنا" با ۵۳۶ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشته اند. در نهاین نماگر اصلی تالار شیشه‌ای هم تنها با ۶۵۲ واحد رشد به حوالی ۲ میلیون و ۳۰۵ هزار واحد برسد و شاخص هم وزن نیز با ۱۳۹۵ واحد افزایش در ارتفاع ۷۶۵ هزار واحد قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • سکه های حراجی بانک مرکزی ناخالصی دارند؟
  • کاهش ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحدی شاخص کل بورس
  • بیشترین نرخ بیکاری متعلق به این استان کردنشین است
  • سیمان، سنگ آهن و فولاد در صدر معاملات در بورس کالا
  • شمش طلا با چه دلاری حراج شد؟‌ + نمودار
  • کشف اخلال در نظام اقتصادی به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در لرستان
  • ۱۷ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد
  • افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل بورس
  • روند کاهشی نرخ ارز درپی شکست بازار از مرکز مبادله
  • رشد بیش‌از ۸ هزار واحدی صبح گاهی بورس