Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - تهران و اصفهان بیشترین شرکت کنندگان را در دهمین دوره جشنواره بین المللی تجسمی فجر به خود اختصاص دادند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از دهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر، تهران با 1014 هنرمند، اصفهان 195 هنرمند، البرز 177 هنرمند، خراسان رضوی 173هنرمند و استان فارس و با 121 هنرمند بیشترین متقاضیان حضور در دهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر هستند و استان های ایلام و خراسان جنوبی با 7 هنرمند و استان سیستان و بلوچستان با 6 ثبت نام کننده، کمترین متقاضی رابرای جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین، هنرمندان 53 کشور برای حضور در این رویداد بزرگ هنری، ثبت نام و آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کرده اند که کشور صربستان با 22 هنرمند، پاکستان 12 هنرمند، ترکیه 11 هنرمند، افغاستان 10 هنرمند، برزیل 8 هنرمند، روسیه 8 هنرمند، اوکراین 5 هنرمند، ایالات متحده آمریکا 5 هنرمند، چین 5 هنرمند و کشور ازبکستان با 4 هنرمند بیشترین متقاضی در این دوره را دارند.
انتخاب اولیه آثار از سوی شورای هنری دهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر طبق فراخوان از 22 تا 30 آذر ماه آغاز می شود.
دهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر با هدف معرفی ایده های اصیل و آفرینش های تعاملی و خلاقانه هنری، با حمایت دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر و به دبیرکلی مجتبی آقایی از سوم بهمن تا چهارم اسفند ماه در تهران برگزار می شود.
فراهنگ ** 1085 ** دریافت: ناهید پورمند * انتشار: امید غیاثوند

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۸۳۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنرمند و بخشی خراسان شمالی به دیدار حق شتافت

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی قلی پور از نام‌دارترین بخشی‌های شمال خراسان صبح جمعه پس از تحمل مدت‌ها بیماری دار فانی را وداع گفت.

این هنرمند برجسته موسیقی شمال خراسان مسلط بر روایت‌ها و داستان‌های گوناگون و کهن بوده که هنر خنیاگری خود را از نیاکان خود دریافت نموده بود.

عیسی قلی‌پور مشهور به عیسی بخشی، از نامدارترین «بخشی»‌های خراسان شمالی، هنرمند پیشکسوت موسیقی مقامی (دوتارنواز)، خواننده گویش ترکی بجنوردی، کرمانجی، فارسی و ترکمنی است که تاکنون در جشنواره‌های متعددی شرکت کرده و مدال و دیپلم افتخار در چهارمین جشنواره موسیقی فجر با گویش کرمانجی را داشت.

کد خبر 6095511

دیگر خبرها

  • وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت
  • پیام تسلیت وزیر ارشاد در پی درگذشت هنرمند موسیقی خراسان شمالی
  • وزیر ارشاددرگذشت عیسی بخشی از بزرگان موسیقی خراسان را تسلیت گفت
  • پیام تسلیت مسئولان و جامعه هنری خراسان شمالی در پی درگذشت هنرمند موسیقی مقامی استان
  • از افتتاح هفته گرافیک و بینال ونیز تا روز ملی خلیج فارس پای آزادی
  • بخشی خراسان شمالی به دیدار حق شتافت
  • هنرمند و بخشی خراسان شمالی به دیدار حق شتافت
  • حضور ۱۵۰۰ نفر در جشنواره قرآنی، فرهنگی، هنری و ادبی شهید آوینی
  • جلوگیری از رها شدگی پایه و اساس بسیج هنرمندان باشد
  • معرفی آثار برتر دهمین جشنواره علامه حلی