Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه- مدیرکل پژوهش و آموزش نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: پژوهش در حوزه کتابخانه‌های عمومی پیوند نزدیک با دانشگاه‌ها و همکاری متعهدانه و تعامل با مراکز علم و فناوری را می‌طلبد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تقدیر از برگزیدگان کتابخانه های عمومی استان در «نظام جامع تشویق پژوهشگران نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور»، در تالار جلسات کتابخانه عمومی امیرکبیر کرمانشاه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد جوهرچی، مدیرکل پژوهش و آموزش نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، در این مراسم ضمن گرامیداشت هفتة پژوهش خاطر نشان کرد: پژوهش و پژوهشگری در سازمان‌ها ‌باید مسئله‌محور، کاربردی و گره‌گشای مشکلاتی باشد که بر سر راه خدمت یا ارتقاء کارکرد آن است. به همین منظور، اداره کل پژوهش نهاد وظیفه دارد به یاری کارگروه‌ها و مدیران استانی، با بررسی مشکل‌ها و نیازهای توسعه‌ای کتابخانه‌های عمومی، بر رفع مشکل و برآورده کردن نیاز متمرکز شود و زمینة دستیابی به راه‌حل‌های بسامان و متکی بر پژوهش‌های کارآمد را فراهم نماید.

مدیرکل پژوهش ضمن اشاره به اینکه اداره کل پژوهش از آغاز فعالیت تا کنون با مشارکت در طرح‌های کلان ستاد، ارزیابی‌های کارشناسی، کمک به تصمیم‌سازی، انتشار آثار علمی متناسب رشتة دانشی و رستة شغلی، حمایت از پایان‌نامه‌های مرتبط دانشجویی، و تقویت انگیزه‌های پژوهشی همکاران با اجرای «نظام جامع تشویق پژوهشگران» به ایفای نقش و تعهد خود پرداخته، عنوان کرد: در سال‌های اخیر تمرکز همکاران این اداره‌کل بر تدارک و تقویت زیرساخت‌های بسط این خدمات پژوهشی در سراسر استان‌ها و با برقراری زمینه‌های پایدار همکاری با دانشگاه‌های کشور و دانشوران نهاد، برای ارتقای کمّی و کیفی خدمت‌رسانی کتابخانه‌های عمومی به عموم مردم ایران عزیز بوده است؛ که بحمدالله در این مهم پیشرفت‌هایی حاصل شده است، از جمله آنکه از سال ۹۴ با موافقت دبیرکل محترم نهاد و در اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های عالی کشور، یک درصد از بودجة تخصیص‌یافتة نهاد به امر پژوهش اختصاص دارد.

وی با تصریح بر اینکه پژوهش در گستره عام صنعت فرهنگ و به‌ویژه در حیطة خاص کتابخانة عمومی نیز پیوند نزدیک با دانشگاه و همکاری متعهدانه و تعاملی مراکز علم و فناوری را می‌طلبد، افزود: نهاد کتابخانه‌های عمومی از تفاهم‌نامه با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی فراتر رفته، قراردادهای همکاری با آنان در قالب طرح‌های ملّی ثبت‌شده در سامانة سمات منعقد کرده است.

جوهرچی از دانشگاه‌های تهران (دانشکده‌های مدیریت، جغرافیا، حقوق و علوم سیاسی، مرکز مطالعات سیاست‌گذاری عمومی)، تربیت مدرس، علامه طباطبایی، پژوهشکده آمار، پژوهشکدة سما نام برد و تأکید کرد این ارتباط، محدود به دانشگاه‌های مذکور و مراکز علمی محدود در تهران نیست و نهاد علاقه‌مند و پی‌گیر همکاری با یکایک دانشگاه‌ها و دانشوران متخصص و کارآمد در حوزة کتابخانه‌های عمومی در سراسر استان‌های ایران است تا با بهره‌گیری از پتانسیل‌های منطقه‌ای و محلی و ملّی آنان به بهترین نتایج دست یابد.

مدیرکل پژوهش و نوآوری نهاد طرح‌های پژوهشی کنونی در نهاد را چنین برشمرد: مطالعات کاربران، آمایش سرزمینی، نظام جامع آماری، استانداردها، آینده‌پژوهی،برنامه راهبردی و عملیاتی، طراحی سبد خدماتی و مدل‌های آن، و باشگاه مخاطبان کتابخانه‌های عمومی.

وی همچنین از اعلام محورهای دارای اولویت‌ پژوهش در پایان هفتة پژوهش خبر داد و اظهار امیدواری کرد به‌زودی با تأسیس «انجمن علمی ارتقاء کتابخانه‌های عمومی» زمینة مطلوبی برای بهره‌مندی از مشارکت پژوهشی کارکنان و فعالان دانشور این حوزه در تمامی استان‌های کشور فراهم شود.

محمد جوهرچی با اشاره به نتایج «چهارمین دوره نظام جامع تشویق پژوهشگران نهاد» گفت: پژوهشگران کرمانشاهان از فعال‌ترین پژوهشگران در نهاد کتابخانه‌های عمومی هستند، بطوریکه استان کرمانشاه از نظر تعداد آثار پذیرفته شده در دوره اول نظام جامع تشویق، از بین ۱۹ استان شرکت کننده با ۲۶ اثر رتبة سوم؛ در دورة دوم از بین ۲۶ استان با ۱۷ اثر رتبة چهارم؛ در دوره سوم از بین ۲۹ استان با ۲۷ اثر رتبه دهم (استثنائاً با احتساب آثار عمومی)؛ و در دوره چهارم با ۳۲ اثر مختص به حوزة کتابخانه‌های عمومی رتبه نخست را کسب نموده است.‌ این استان در دورة اخیر چهارم، با مشارکت ۱۲ پژوهشگر بیشترین تعداد اثر، پژوهشگر و میزان دریافتی را داشته و خانم شیوا یاری، کارشناس‌مسئول برنامه و بودجه این اداره‌کل با ۱۱ اثر بیشترین تشویق را در میان پژوهشگران نهاد دریافت کرده است. همچنین در مجموع چهار دوره، ایشان و سه پژوهشگر دیگر استان کرمانشاه فعال‌ترین همکاران بوده‌اند. این عزیزان به‌ترتیب عبارتند از: خانم شیوا یاری، با ۲۴ اثر «دارای بالاترین کمیّت آثار پژوهشی»؛ آقای سعید امامی و آقای رضا کریمی، با ۱۸ اثر؛ و خانم رضوان اجاقی، با ۱۶ اثر.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۸۴۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یازدهمین سمینار آنالیز هارمونیک و کاربردها در سنندج آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس دانشگاه کردستان عصر چهارشنبه در افتتاحیه این سمینار اظهار کرد: همه علوم با شدت و ضعف خاص نیازمند دانش ریاضی هستند اما متأسفانه به دلیل اینکه نتوانسته‌ایم ارتباط مناسبی بین علوم با تعریف رشته‌های بین رشته‌ای برقرار کنیم.

حامد قادرزاده، هدف از برگزاری سمینارها، همایش‌ها و کنفرانس‎‌ها را شناخت دانشمندان حوزه‌های مختلف و ایجاد ارتباط بین بخشی عنوان کرد.

رئیس دانشگاه کردستان عنوان کرد: اگر بخواهیم کشور توسعه یافته‌ای داشته باشیم، نیازمند دانش ریاضی هستیم چون بر اساس شناختی که از محیط به وجود می‌آید، باعث خواهد شد هزینه تمام شده بسیاری از فعالیت‌ها به حداقل برسد.

وی یادآور شد: امیدواریم در این سمینار علاوه بر فعالیت‌های تخصصی، برگزار کارگاه و ارائه مقاله به چند نکته از جمله درک اهمیت علم ریاضی و اینکه پایه اصلی بسیاری از فعالیت هاست، کمک کند و این مفهوم را نهادینه کند که ریاضیات برای پیشرفت و توسعه ضروری است و نمی‌توان از آن صرف نظر کرد.

سمینار آنالیز هارمونیک و کاربردها با همکاری انجمن ریاضی ایران، دانشگاه فرهنگیان کردستان و بنیاد نخبگان استان کردستان در سنندج آغاز به کار کرد و تا ۱۳ اردیبهشت‌ماه در دانشگاه کردستان ادامه دارد.

کد خبر 6094585

دیگر خبرها

  • آغاز بکار دفتر استاندارد و استانداردسازی در چهارمحال و بختیاری
  • افتتاح چهارمین دفتر استاندارد و استاندارد سازی در چهارمحال و بختیاری
  • شماره هجدهم کتاب هدهد سفید در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
  • یازدهمین سمینار آنالیز هارمونیک و کاربردها در سنندج آغاز شد
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری
  • برگزاری بیست و دومین نشست شورای عالی اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی
  • دانشگاهیان برای رفع نیازهای پژوهشی شهرداری اصفهان مشارکت کنند
  • وضعیت سنجش رسانه‌های خدمت عمومی در ایران
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث