Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیرجند - ایرنا - فرماندار خوسف گفت: 10 میلیارد ریال اعتبار ملی و استانی برای احیای بافت تاریخی شهر خوسف در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایرنا محمد شفیعی عصر شنبه در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری افزود: خوسف به عنوان یکی از شهرهای تاریخی و دارای بافت با ارزش تاریخی است که لزوم حفظ این بافت بیش از پیش احساس می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: با توجه به این که معیشت بیش از 90 درصد مردم شهرستان خوسف بر کشاورزی استوار بوده و امروز با ایجاد بحران خشکسالی باید به دنبال راهکارهای مناسب دیگری مانند توسعه فعالیت های صنعتی ،تولیدی، گردشگری در کنار کشاورزی بود.
فرماندار خوسف گفت: در طرح بازآفرینی شهری بایستی به توسعه همه جانبه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی توجه ویژه ای شود.
وی ادامه داد: طرح مرمت و احیای بافت تاریخی شهر خوسف در حال انجام است و در آینده نزدیک پیمانکار اجرای طرح نیز مشخص خواهد شد.
شفیعی گفت: خوسف با داشتن پتانسیل ها و ظرفیت های بالقوه می تواند به عنوان یک شهر مورد علاقه گردشگران باشد که از این رو با ایجاد زیرساخت های لازم این ظرفیت ها باید معرفی شود.
وی با بیان اینکه در طرح احیای بافت تاریخی خوسف با در نظر گرفتن همه جوانب آن اجرا شود افزود: افزایش درآمد ساکنان این بافت نیز با احیای صنایع دستی و گردشگری در نظر گرفته خواهد شد.
فرماندار خوسف با اشاره به آثار تاریخی این شهر همچون مسجد جامع، آرامگاه ابن حسام، قلعه، خانه‌های علوی و مالکی و مدرسه ابن حسام، بر لزوم نگهدای و حفظ این آثار تاریخی تاکید کرد.
وی اظهار کرد: در بودجه سال 1397 برای درجاسازی و مقاوم سازی واحدهای قدیمی پیش بینی های خوبی صورت گرفته است که از این فرصت به نحو احسن باید استفاده کرد.
شهر خوسف در فاصله 35 کیلومتری جنوب غربی شهر بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی یکی از کهن ترین شهرهای این استان است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
9866*3028
خبرنگار: سیدابوالفضل موسوی نژاد * انتشار: رسول محمدحسنی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۸۸۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صفحه نخست روزنامه‌های امروز استان کرمان ـ سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه

نیم صفحه نخست روزنامه‌های استان کرمان، مورخ سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ را با عناوین مختلف مشاهده می‌کنید:

روزنامه کرمان امروز با تیتر "بافت تاریخی کرمان؛ خالی از طر ح‌های خلاقانه! " در گزارشی بر لزوم استفاده از طرح‌های کارشناسانه و آینده نگرانه برای بازسازی بافت تاریخی کرمان تأکیده کرده است.

روزنامه کاغذ وطن نیز با تیتر "دوئل فرصت‌های شغلی در برابر بیگانگان"به بیان سخنان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان پرداخته و از زبان وی اعلام کرده به ازای هر فرد بیکار در استان، سه فرصت شغلی وجود دارد که توسط اتباع بیگانه پر شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • بیش از ۴ هزار میلیارد ریال برای احیای واحدهای تولیدی سیستان و بلوچستان هزینه شد
  • سفر یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری
  • سفره یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری
  • رکورد صدور پروانه در بافت‌های فرسوده شکسته شد
  • رکوردشکنی صدور پروانه در بافت‌های فرسوده
  • احیای خانه های تاریخی با هدف جذب گردشگری در تبریز
  • بافت زنده، ارزشمندوتاریخی شهرندوشن مرمت وبازسازی می‌شود
  • تبریز گردشگرپذیر می شود/ احیای خانه های تاریخی در دل شهر
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
  • صفحه نخست روزنامه‌های امروز استان کرمان ـ سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه