Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@09:41:35 GMT

جسد ۲۸۰۰ ساله یک کودک در همدان کشف شد

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۸۸۶۵۸

جسد ۲۸۰۰ ساله یک کودک در همدان کشف شد

به گزارش خبرآنلاین از همدان ؛ محمد شعبانی، طی گفتگویی با اعلام مطلب فوق افزود: بقایای این جسد نشان دهنده یکی از قدیمی‌ترین تدفین‌هایی است که تاکنون در شهر همدان کشف شده است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این، تدفین دیگری نیز در یکی از بخش‌های کارگاه بدست آمده است که مطالعات تخصصی بر روی آن ادامه دارد.

شعبانی اظهار داشت: تدفین های بدست آمده فاقد هرگونه اشیای تاریخی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس گفت: تاکنون در طول کاوش‌ها یک پایه ستون مربوط به دوران تاریخی، احتمالا سلوکی، و یک سنگ آسیاب روغن‌گیری و خمره ذخیره روغن در کنار آن بدست آمده است.

لازم به ذکر است، با اجرای طرح پیاده راه سازی محدوده میدان امام خمینی(ره) و خیابان اکباتان همدان تاکنون 2 تابوت شکسته سفالی متعلق به دوران اشکانی و تعدادی تکه های سفال متعلق به دوره های مختلف تاریخی از زمان مادها تا دوران اسلامی در این مسیر کشف شده است.

این آثار به عنوان نمونه ای از مهمترین نشانه‌های تاریخ و تمدن این سرزمین مورد توجه رسانه ها، متولیان حوزه میراث فرهنگی و فعالان اجتماعی قرار گرفته و مقرر شده است تا کاوش های اضطراری برای کشف احتمالی دیگر آثار مدفون در این محدوده ادامه یابد و در صورت امکان سایت موزه ای برای نمایش آثار باستانی کشف شده از این محدوده نیز احداث شود.

46

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۸۸۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف دیواره تاریخی در خیابان باباطاهر همدان

حمیدرضا حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر، بیان کرد: در حین حفاری در عمق یک و نیم متری در این خیابان یک دیواره تاریخی مشاهده شد که قدمت آن هنوز مشخص نشده است.

وی ادامه داد: میراث‌فرهنگی به این موضوع به عنوان یک پتانسیل نگاه می‌کند و چه بسا پس از آشکارسازی آثار، سایت موزه دیگری در مرکز شهر همدان در معرض دید گردشگران داشته باشیم.

۱۰ اردیبهشت‌ماه سال‌جاری عملیات پیاده راه‌سازی خیابان باباطاهر با حضور اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری آغاز شد.

عملیات پیاده راه‌سازی خیابان باباطاهر به عنوان سومین خیابان و در ادامه پیاده‌راه شدن خیابان‌های منتهی به میدان تاریخی همدان با یکصد میلیارد ریال اعتبار آغاز شده است.

صبح امروز و در پی بازدید میدانی خبرنگار مهر از پروژه، متوجه نمایان شدن شواهدی از آثار تاریخی در حین اجرای این عملیات شده و انتظار می‌رود هماهنگی و همکاری بین شهرداری و اداره کل میراث‌فرهنگی همدان سبب حفظ این آثار شود.

کد خبر 6097209

دیگر خبرها

  • ترک‌خوردگی‌ها و فرونشست عجیب نقش جهان
  • کشف دیواره تاریخی در خیابان باباطاهر همدان + عکس
  • گروگان ۵۶ ساله از دست آدم‌ربایان در شیراز رهایی یافت
  • رهایی گروگان ۵۶ ساله از دست آدم ربایان در شیراز
  • ‌گروگانگیری فرد ۵۶ ساله در شیراز
  • رهایی گروگان ۵۶ ساله در شیراز
  • کشف دیواره تاریخی در خیابان باباطاهر همدان
  • چگونه کودک باهوش‌تری داشته باشیم؟
  • آثار باستانی تپه «علی‌کش» نشان از ارتباطات اجتماعی با همسایگان دارد
  • تجدید چاپ مجموعه کتاب «کودکی نامداران»