Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- اگرچه این قطعنامه حامیان بسیاری میان اعضای شورای امنیت سازمان ملل دارد، اما این احتمال وجود دارد که از سوی واشنگتن وتو شود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، تارنمای خبرگزاری رویترز نوشت: شورای امنیت درحال بررسی پیش نویس قطعنامه ای است که از سوی مصر ارائه شده و خواهان آن است که تصمیم ها پیرامون قدس اثر قانونی نداشته و لغو شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رویترز با اعلام این خبر افزود: این قطعنامه تک صفحه ای که امروز (شنبه) از سوی مصر میان 15 عضو شورای امنیت توزیع شد، اشاره ای به تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی ندارد.


به نوشته رویترز، اگرچه این قطعنامه حامیان بسیاری میان اعضای شورای امنیت سازمان ملل دارد، اما این احتمال وجود دارد که از سوی واشنگتن وتو شود.


به گفته دیپلمات هایی که رویترز نامی از آن ها نبرده، رای گیری برای این قطعنامه احتمالا روز دوشنبه یا سه شنبه همین هفته برگزار شود و در صورت عدم مخالفت 5 عضو دایم شورای امنیت، 9 رای موافق برای تصویب آن کافی است.


براساس این پیش نویس قطعنامه، هر تصمیم و اقدامی برای تغییر در وضعیت و یا ترکیب جمعیتی شهر مقدس قدس، تاثیر قانونی نداشته و باطل و بی تاثیر است و باید در راستای قطعنامه های مربوط شورای امنیت لغو شود.


این پیش نویس همچنین همه کشورهای جهان را به خودداری از ایجاد نمایندگی های دیپلماتیک در قدس در انطباق با قطعنامه شماره 478 شورای امنیت فراخوانده است.


دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه 15 آذر در سخنانی ضمن به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، از وزارت خارجه خود خواست برای انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس آماده شود.


رئیس جمهوری آمریکا سپس فرمان اجرایی شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را امضا کرد.


شهر قدس که مسجد الاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جای داده، بخش لاینفک فلسطین بوده و یکی از مهمترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی به شمار می آید.


قدس شرقی از نظر قطعنامه های سازمان ملل جزو اراضی اشغال شده، محسوب می شود و اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن این شهر به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر اسرائیل نقض آشکار قطعنامه های بین المللی است.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۸۹۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب ممنوعیت فعالیت شبکه الجزیره در کابینه رژیم صهیونیستی

به گزارش قدس آنلاین، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز اعلام کرد کابینه وی به اتفاق آرا، بستن دفتر شبکه الجزیره قطر در سرزمین های اشغالی را تصویب کرده است.

رادیو رژیم صهیونیستی همچنین با اعلام خبر فوق، اعلام کرد که نتانیاهو گفته است این رژیم نمی تواند خواسته حماس مبنی بر پایان دادن به جنگ، خروج نیروهای ارتش رژیم اسرائیل از غزه و رها کردن این جنبش به حال خود در نوار غزه را بپذیرد.

از سوی دیگر، شبکه الجزیره در واکنش به این اقدام رژیم صهیونیستی، اعلام کرد: کابینه نتانیاهو، در اقدامی سرشار از گمراهی و افترا، همزمان با روز جهانی آزادی رسانه ها، تعطیلی دفاتر شبکه در سراسر سرزمین های اشغالی را تصویب کرده است.

شبکه الجزیره با محکوم کردن این اقدام رژیم صهیونیستی، آن را مجرمانه و تجاوز به حقوق بشر در زمینه دستیابی به اطلاعات دانست و بر حق این شبکه در ارائه خدمات به بینندگان خود در سراسر جهان تأکید کرد و آن را مطابق با معاهدات بین المللی دانست.

شبکه الجزیره خاطرنشان کرد: اقدام رژیم اسرائیل در سرکوب کردن رسانه های آزاد با هدف سرپوش گذاشتن بر جنایت هایش در زمینه کشتار و بازداشت روزنامه نگاران، ما را از انجام مسوولیت هایمان بازنخواهد داشت.

این شبکه قطری تأکید کرد: از ابتدای جنگ در غزه، بیش از ۱۴۰ خبرنگار فلسطینی در راه انعکاس حقیقت به شهادت رسیده اند.

شبکه الجزیره همچنین ضمن محکوم کردن ادعاهای رژیم صهیونیستی درباره زیرپا گذاشتن اصول فعالیت رسانه ای، بر پایبندی این شبکه به ارزش های مذکور در اصول اخلاق کاری و حرفه ای تأکید کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • حماس با پیشنهاد آتش بس موافقت کرد/ کابینۀ جنگ اسرائیل حمله به رفح را تصویب کرد!/ آمریکا: در حال بررسی پاسخ حماس هستیم
  • تصویب ممنوعیت فعالیت شبکه «الجزیره» در کابینه رژیم صهیونیستی
  • خیزش دانشگاهیان آمریکایی؛ چالشی برای سیاست‌های دوگانه غرب در قبال حقوق بشر
  • تصویب ممنوعیت فعالیت شبکه الجزیره در کابینه رژیم صهیونیستی
  • کابینه رژیم صهیونیستی به تعطیلی شبکه الجزیره رأی داد
  • فیلم| انتقاد تند سناتور آمریکایی از سیاست آمریکا در قبال جنایات در غزه؛ وقت آن رسیده به صدای مردم آمریکا گوش دهیم!
  • رویکرد بایدن در قبال تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان در آمریکا
  • لزوم واکنش ایران اقدام اخیر رسانه انگلیسی علیه امنیت روانی مردم
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ 
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ