Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-30@22:49:54 GMT

شیء مرموز سیگار برگی صرفا یک سیارک است

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۷۸۹۹۹

شیء مرموز سیگار برگی صرفا یک سیارک است

دانشمندان با "برنامه جستجوی ارتباطات فرازمینی" موسوم به"Listen" اعلام کردند که مشاهدات اولیه راجع به اولین شی میان ستاره‌ای شناخته شده، هیچ نشانه غیرمعمولی راجع به این شی 400 متری را نشان نمی‌دهد. هیچ موج رادیویی مستقیم یا پخش شده‌ای از "اوموآموآ" شناخته نشده است. با این وجود مطالعات و بررسی‌ها ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشمندان این پروژه نتوانستند از این حقیقت بگذرند که اولین "مهمان" ناخوانده میان ستاره‌ای شناسایی شده در منظومه شمسی، احتمالا مرموزتر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد.

بعد از کشف این سیارک در 19 اکتبر سال جاری توسط دانشگاه هاوائی، مشاهدات تلسکوپی زمینی حاکی از اینست که این شی در یک مسیر هذلولی باز بوده و در ماه سپتامبر در فاصله 37 میلیون کیلومتری از خوشید قرار داشته و با سرعت 95.000 کیلومتر بر ساعت در حال برگشت به فضای عمیق است.

اما مسئله‌ای که باعث شگفتی دانشمندان شده اینست که این سیارک دوکی شکل سنگی یا فلزی بوده و شکل آن احتمالا نشان می‌دهد که "اموآموآ" مصنوعی است.

دانشمندان پس از شک به این سیارک که شاید "اوموآموآ" مانند آنچه آرتور سی. کلارک در رمان تخیلی "راما" نوشته بود، یک سفینه فضایی متعلق به بیگانگان باشد، ابزار رصد برنامه "لیسن" را به سمت این سیارک چرخاندند.

اگرچه مشاهدات و بررسی‌های بیشتری باید صورت گیرد، نتایج این برنامه اعلام می‌کند تاکنون سیگنال‌های هوشمندی پیدا نشده است. با این وجود مطالعات همچنان ادامه دارد.

اندرو سیمیون، مدیر مرکز تحقیقاتی ستی برکلی می‌گوید: مشاهده اطلاعات جدید و جالب این پروژه بسیار فوق العاده است.

منبع: ایسنا

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۸۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشمندان سن آتشفشان‌ها را در قمر آیو تعیین کردند

مجله ساینس اخیراً مقاله‌ای علمی را منتشر کرده که در آن توضیح داده است گروهی از ستاره شناسان با انجام مطالعه‌ای بر روی قمر Io دریافتند که فعالیت‌های آتشفشانی در این قمر حداقل ۴.۵ میلیارد سال است که ادامه دارد.

این مجله به نقل از دانشمندانی که این مطالعه را انجام داده اند، می‌نویسد: ترکیب متقارن اتم‌های فرار در جو آیو، از جمله ترکیبات گوگرد و کلر، منعکس کننده تاریخچه فعالیت‌های آتشفشانی در این قمر است. ما نسبت این ایزوتوپ‌ها را اندازه گیری کردیم و دریافتیم که انتشارات صادره از آتشفشان‌های آیو حاوی سطوحی بسیار بالا از اشکال سنگین هر دو عنصر است و این نشان می‌دهد که آتشفشان‌های آیو از زمان‌های خیلی دور به شدت فعال بوده اند.

مطالعات انجام شده توسط دانشمندان نشان داد که انتشارات ناشی از آتشفشان‌های آیو حاوی نسبت‌های بی سابقه ایزوتوپ‌های سنگین عناصر "سولفور-۳۴" و "کلر-۳۷" است و حدود ۹۹.۹ ٪ از ذخایر اولیه این مواد از اعماق قمر آیو، در نتیجه فعالیت‌های آتشفشانی، به فصا پرتاب شده اند.

این نتایج توسط گروهی از دانشمندان آمریکایی و نیوزلندی به سرپرستی کاترین دی کلر دانشیار موسسه فناوری کالیفرنیا به دست آمد. این گروه قمر آیو را با استفاده از تلسکوپ میلیمتری ALMA در رصدخانه Liano de Chajnantor در صحرای اتاکامای شیلی زیر نظر گرفتند.

منبع: روسیا الیوم

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی علوم فضایی و نجوم

دیگر خبرها

  • فوت مرموز دختری بعد از مهمانی رفتن با نامزدش
  • تصاویر شگفت‌انگیز جیمزوب از سحابی سر اسب 
  • دانشمندان سن آتشفشان‌ها را در قمر آیو تعیین کردند
  • تکه‌ای از ماه که به سیارک تبدیل شد (فیلم)
  • ویدیو/ تکه‌ای از ماه که به سیارک تبدیل شد
  • خلیج فارس برگی از تاریخ پر افتخار و چند‌هزار ساله ایران
  • زلنسکی برای آمریکا چه نقشه‌ای دارد؟/ تعهداتی «با تاریخ، با امضا»!
  • تابش‌نیا: صرفاً شاهین‌طبع گزینه سرمربیگری تیم ملی بسکتبال نیست/ شاید سرمربی تیم ملی یکی از ۴ گزینه خارجی باشد
  • تابش‌نیا: صرفاً شاهین‌طبع گزینه سرمربیگری تیم ملی بسکتبال نیست
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیربرگی در میادین میوه و تره‌بار