Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-29@02:24:51 GMT

ورزش راهکار مقابله با سرطان غدد لنفاوی

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۹۰۲۱۲

فعالیت و تحرک فیزیکی به افراد مبتلا به لنفوم (سرطان غدد لنفاوی) کمک می کند تا طول عمر بیشتری داشته باشند. آفتاب‌‌نیوز : محققان کلینیک مایو آمریکا حدود ۴۱۰۰ فرد مبتلا به لنفوم را مورد بررسی قرار دادند. سرطان لنفوم سرطانی است که در سلول های سفید خون که معمولا به مقابله با عفونت کمک می کنند، آغاز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکتر پرییانکا پوفالی، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «همه متخصصان برای تمام بازماندگان سرطان فعالیت فیزیکی را توصیه می کنند تا کیفیت زندگی شان بهبود یابد، اما ما تاثیر تحرک جسمی را بر بقاء بیماران مبتلا به لنفوم نمی دانستیم.»
وی در ادامه می افزاید: «یافته های ما نشان می دهد فعالیت فیزیکی می تواند تاثیر مثبت بر بقاء بیماران مبتلا به لنفوم داشته باشد.»
محققان از طریق پرسشنامه های دوره ای، میزان فعالیت فیزیکی شرکت کنندگان را قبل از تشخیص ابتلا به سرطان و تا سه سال بعد پیگیری کردند.
مطالعه نشان داد افرادی که قبل از تشخیص ابتلا به این بیماری فعالیت فیزیکی شان بیشتر از حد نرمال بود، کمتر از افراد دارای تحرک فیزیکی جان شان را به خاطر بیماری لنفوم از دست دادند.
به گزارش مهر، افرادی هم که بعد از ابتلا به این بیماری فعالیت فیزکی شان را افزایش دادند کمتر از افراد دارای تحرک فیزیکی کمتر در طول سه سال بعد از تشخیص بیماری جان شان را از دست دادند.
از سوی دیگر، افرادی که بعد از تشخیص ابتلا به لنفوم فعالیت جسمی شان کمتر شده بود میزان و مرگ شان در مقایسه با افرادی که فعالیت فیزیکی شان تغییری نکرده بود بیشتر بود.

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۹۰۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این ربات سرطان ریه را تشخیص می دهد/ دقت بیشتر، آسیب کمتر

پزشکان امیدوارند این ربات در تشخیص ایمن و دقیق تر سرطان ریه موثر باشد.

به گزارش عصرایران به نقل از رویترز، پزشکان بر این باورند که تشخیص زودهنگام در حفظ زندگی مبتلایان به سرطان موثر است.

براساس گزارش موسسه ملی سرطان سالانه 125 هزار نفر در آمریکا به خاطر سرطان ریه جان خود را از دست می‌دهند.

این ریز روبات که از دستگاه‌های فعلی دقیق‌تر و ظریف تر است قادر به حرکت در محدوده گسترده تری از ریه و تشخیص غده و زائده های ریزتر و مشکوکتری است.

جزئیات بیشتر در باره نحوه کار و عملکرد این ربات را در تصاویر گزارش ببینید.

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: راهی برای تشخیص زودهنگام سرطان ریه روش درمانی جدید برای سرطان ریه ۷ علامت ابتلا به سرطان ریه

دیگر خبرها

  • تشخیص چند دقیقه‌ای سرطان با یک قطره خون
  • تشخیص زودهنگام سرطان سینه این بار با طراحی یک حسگر
  • تشخیص سرطان و بافت‌های بیماری‌زا با مواد رادیواکتیو توسط محققان کشور
  • (ویدئو) این ربات سرطان ریه را تشخیص می‌دهد
  • این ربات سرطان ریه را تشخیص می دهد/ دقت بیشتر، آسیب کمتر (فیلم)
  • این ربات سرطان ریه را تشخیص می دهد/ دقت بیشتر، آسیب کمتر
  • شناسایی ۳ نوع سرطان با یک قطره خون
  • آنچه باید درباره سندرم ناخن زرد بدانید
  • آنچه باید سندرم ناخن زرد بدانید
  • سندرم ناخن زرد چیست؟