Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما، خبرگزاري اسپوتنيک در گزارشي نوشت: مشاوران دولت چين معتقدند خطر جنگ در شبه جزيره کره در بالاترين سطح خود طي چند دهه گذشته است.
مشاوران ارشد دولت و افسران ارتش چين هشدار دادند تشديد روزافزون جنگ لفظي بين دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا و کيم جونگ اون رهبر کره شمالي نشان مي دهد چين بايد کاملا آماده جنگ در شبه جزيره کره باشد زيرا خطر جنگ در اين منطقه هرگز تا اين حد زياد نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«شي يين هونگ» از مشاوران ارشد دولت چين در کنفرانسي در پکن به منظور بررسي بحران در شبه جزيره کره گفت: «کره شمالي يک بمب ساعتي است».
وي که استاد روابط بين الملل دانشگاه «رنمين Renmin »‌نيز مي باشد افزود: «ما تنها مي توانيم انفجار اين بمب ساعتي را به تاخير بيندازيم به اين اميد که تاخير آن بتواند روزي منجر به خنثي شدن چاشني اين بمب شود.»
مشاوران دولت چين هشدار داده اند اقدامات اخير چين از جمله حمايت از تحريم هاي غرب عليه کره شمالي نشان مي دهد پکن در حال از دست دادن کنترل و نفوذ خود بر بحران کنوني است.
­شي يين هونگ افزود شرايط فعلي در شبه جزيره کره به گونه اي است که مي توان گفت طي چند دهه گذشته خطر جنگ تا اين حد زياد نبوده است.
وي تصريح کرد جلوگيري از جنگي علني خيلي دير شده است زيرا ترامپ و کيم جونگ اون همچنان درگير جنگ لفظي و تهديد عليه يکديگر هستند.
وانگ هونگ گوآنگ از فرماندهان ارشد سابق ارتش چين و مشاور فعلي دولت نيز در اين کنفرانس هشدار داد هر لحظه ممکن است جنگي در شبه جزيره کره آغاز شود به ويژه به اين علت که آمريکا و کره جنوبي قرار است ماه مارس تمرين هاي نظامي مشترک سالانه خودشان را برگزار کنند.
وي افزود: «در شرايطي بسيار خطرناک به سر مي بريم. چين بايد پدافندهاي خود را براي جنگ بسيج کند.»
«‌وانگ شيو» از تحليلگران موسسه مطالعات بين الملل چين نيز گفت پکن از نقطه اي که مي توانست تنش ها را در منطقه آرام کند عبور کرده است و درحال حاضر خطر در شبه جزيره کره در بالاترين سطح خود طي نيم قرن گذشته قرار دارد.
وي افزود: «‌مهم نيست که جنگي رخ دهد يا خير. چيزي که جاي تاسف دارد اينکه چين کنترل و نفوذ خود را برسر بحران کره شمالي از دست داده است.»
«‌جو فنگ» استاد دانشگاه «نانجينگ» گفت چين بايد خود را براي يک درگيري هسته اي فاجعه بار و انفجاري هسته اي و همچنين پيامدهاي ناشي از آن آماده کند.
رکس تيلرسون وزير امور خارجه آمريکا در اظهارات اخير خود در سازمان ملل متحد تلاش هاي بيشتر چين و روسيه را براي پايان دادن به برنامه تسليحات هسته اي کره شمالي خواستار شد.
شي يين هونگ با اين اظهارات تيلرسون موافقت کرد و گفت برقراري صلح و آرامش از دست کيم جونگ اون و دونالد ترامپ خارج است و اين چين و روسيه هستند که بايد با همکاري يکديگر کره شمالي و دشمنانش را در غرب متقاعد کنند از رويکرد تهاجمي خود عقب نشيني کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۹۰۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقلال از بازیکن پرسپولیس سند و مدرک خواست؛ پیامی داری، منتشر کن

یاسین سلمانی، بازیکن پرسپولیس در حالی مدعی دریافت پیشنهاد مالی چشمگیر از باشگاه استقلال شده است که استقلالی‌ها مدعی هستند بالاترین پولی که به این بازیکن پیشنهاد کرده‌اند، ۸ میلیارد تومان بوده است.

به گزارش ایسنا، یاسین سلمانی، بازیکن جوان پرسپولیس که به دلیل آسیب دیدگی شانس همراهی این تیم در فصل جاری را از دست داد، جمعه شب در یک برنامه تلویزیونی مدعی شد قبل از عقد قرارداد با پرسپولیس، پیشنهاد مالی بهتری از استقلال داشت اما با این که استقلال پول به مراتب بیش‌تری می‌داد، پرسپولیس را انتخاب کرد.

اما در واکنش به این ادعای یاسین سلمانی، یکی از مدیران استقلال مدعی شد این باشگاه در فصل نقل و انتقالات، بالاترین مبلغی که به یاسین سلمانی پیشنهاد کرد، ۸ میلیارد تومان بود.

این مدیر باشگاه استقلال به خبرنگار ایسنا گفت: اگر یاسین سلمانی، ویس یا پیامی از باشگاه استقلال دارد که شخصی از مدیران این باشگاه به او مبلغی بالاتر از ۸ میلیارد پیشنهاد کرده، لطفا این سند را منتشر کند. باشگاه استقلال فقط در یک مقطع پیشنهاد جذب این بازیکن را به مدیر برنامه‌اش ارائه کرد و بالاترین پیشنهادی هم که به او دادیم، ۸ میلیارد تومان بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • این مرد ثروتمندترین مسافر کشتی تایتانیک بود/ فروش ساعت مسافر تایتانیک با بالاترین قیمت در یک حراجی
  • جایابی بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی اشتباه است
  • اقدامات دولت سیزدهم بر اساس نیاز خراسان شمالی بوده است
  • کاهش سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری
  • ۴.۵ میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند
  • باشگاه استقلال جواب یاسین سلمانی را داد؛ ویس یا سند داری، منتشر کن!
  • استقلال از بازیکن پرسپولیس سند و مدرک خواست؛ پیامی داری، منتشر کن
  • تایوان: ۲۲ هواپیمای چینی حریم ما را نقض کردند
  • معضل بیکاری به سراغ اقتصاد آلمان آمد
  • بالاترین نرخ بیکاری در آلمان از سال ۲۰۱۵