Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان‌ها > کهگیلویه و بویراحمد - مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه روستائیان به شهر، کاهش اختلاف طبقاتی و بالابردن سطح زندگی روستائیان و عشایر، تامین امنیت اجتماعی و بازتولید عادلانه درآمد از اهداف فعالیت صندوق بیمه اجتماعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ازیاسوج،مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد از مشمولیت تمامی بافندگان صنایع دستی شهری و روستاییان از صندوق این بیمه خبر داد.
"عیسی کریمی" در نشست خبری با خبرنگاران افزود: ۶۴ هزار و ۵۸۶ خانوار در این استان مشمول بیمه اجتماعی بوده که از این تعداد تاکنون ۲۱ هزار و ۳۵۸ خانوار عضو شده‌اند.
وی با بیان یانکه این صندوق بعلت صنعتی نبودن استان تاکنون به آنچه مدنظر بود نرسیده و تعداد بیمه شده ها نسبت به مشمولان پایین است، بیان کرد: این صندوق طی ۱۲سال گذشته خدمات لازم را به جامعه هدف خود ارائه داده است.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه این صندوق در راستای عدالت اجتماعی گام‌های مهم برداشته است، خاطرنشان کرد: به دلیل عدم تامین معیشت شاهد کاهش جمعیت روستایی هستیم که با گسترش بیمه اجتماعی به طور حتم این روند کنترل می‌شود.
کریمی تصریح کرد: ارائه خدمات بیمه اجتماعی به کاهش فقر، بهبود زیرساخت‌های اقتصادی و در نتیجه توسعه اقتصادی و اجتماعی بخش کشاورزی، روستایی و عشایری می‌انجامد.
وی ادامه داد: پرداخت دو برابر سهم بیمه شده توسط دولت، امکان نقل و انتقال سوابق بیمه شده و دریافت مستمری پیری پس از ۱۵سال پرداخت حق بیمه و داشتن ۶۵سال سن از ویژگی‌های صندوق اجتماعی بیمه کشاورزان، عشایر و روستائیان است.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه روستائیان به شهر، کاهش اختلاف طبقاتی و بالابردن سطح زندگی روستائیان و عشایر، تامین امنیت اجتماعی و بازتولید عادلانه درآمد از اهداف فعالیت صندوق بیمه اجتماعی است.
کریمی تاکید کرد: کشاورزان غیرساکن در روستا، روستائیان و عشایر، شاغلان فصلی و ساکنان شهرهای زیر۲۰هزار نفر، مربیان مهدکودک ها، رانندگان حمل بار و مسافر برون شهری در روستا‌ها و شهرهای زیر ۲۰هزار نفر و کارکنان مراکز و شرکت‌های وابسته به سازمان نظام مهندسی کشاورزی، منابع طبیعی و دامپزشکی می‌توانند بیمه اجتماعی شوند.
وی انواع مستمری‌های قابل ارائه در صندوق اجتماعی را پیری، بازماندگان و از کار افتادگی کلی عنوان و تصریح کرد: دارا بودن حداقل ۱۸ سال سن، پرداخت حق بیمه، انتخاب یکی از سطوح درآمد ماهیانه، عقد قرارداد در یکی از کارگزاری‌های صندوق از جمله شرایط عضویت است.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه بازنشستگی یکی از مزیت های این صندوق است، افزود: یکک بیمه شده با ۱۵ سال بیمه و سن ۶۵ سال و ۱۰ سال بیمه با سن ۷۰ سال بازنشسته این صندوق محسوب می شود که اولین گروه بازنشستگان صندوق در سطح استان که بیش از ۶۰ خانوار می شود، را در آینده نزدیک خواهیم داشت.
کریمی اضافه کرد: ۶۷ کارگزار در سطح استان داشته ایم که این تعداد در حال تعدیل شدن ۲۰ کارگزار است. متقاضیان برای عضویت در این صندوق بیمه علاوه بر دفاتر کارگزاری می توانند به فرمانداری ها و بخشداریهای استان برای نام نویسی مراجعه کنند.

 

46

کلید واژه‌ها : استان کهگیلویه وبویراحمد -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۹۰۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه شهری و روستایی باید مبتنی بر سامانه‌های مدیریتی باشد

به گزارش خبرنگار مهر، جبارعلی ذاکری ظهر شنبه در مراسم گرامی‌داشت روز ملی شوراها در تبریز، شوراها را مظهر حاکمیت اراده مردم دانست و گفت: برای استفاده از تجربیات موفق و شناسایی فرصت‌ها و تهدیدهای مدیریت شهری و روستایی، آسیب‌شناسی دوره‌های مختلف شوراها ضروری است.

وی تاکید کرد: مصوبات شوراها که روند قانونی را طی می‌کنند برای شهرداری‌ها لازم‌الاجرا هستند و شوراها باید اجرای مصوبات قانونی را از شهرداران مطالبه کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه توسعه شهری و روستایی باید مبتنی بر سامانه‌های مدیریتی باشد، افزود: حذف فساد اداری و مالی با حذف ارتباط چهره به چهره مراجعان با کارکنان اتفاق می‌افتد که این امر نیازمند استقرار سامانه‌های مدیریتی در حوزه صدور پروانه، رصد و پایش ساخت‌وسازها و … است.

وی با بیان اینکه توسعه باید مطالعه‌شده باشد، گفت: گاهی طرح‌های هادی و جامع در اجرا با مشکلاتی روبه‌رو می‌شوند که این امر ناشی از عدم مطالعه و کار کارشناسی و همچنین عدم استقرار سامانه‌های مدیریتی است.

ذاکری از طراحی سامانه مدیریت شهری در شهرداری آذرشهر به عنوان پایلوت استانی خبر داد و گفت: امسال این سامانه راه‌اندازی می‌شود و امیدواریم به زودی همه شهرداری‌های استان بتوانند از این امکان استفاده کنند؛ البته در شهرداری تبریز هم اقداماتی در این راستا شده که قابل ارائه است.

کد خبر 6090099

دیگر خبرها

  • ثبت‌ نام بیش از ۶۰۰۰ نفر از مادران غیرشاغل لرستانی در صندوق بیمه
  • آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد
  • پیگیری برای پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل در استان
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • توسعه شهری و روستایی باید مبتنی بر سامانه‌های مدیریتی باشد
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • اشتراک‌پذیری بیش از ۱۰ هزار مشترک جدید در مناطق شهری و روستایی ایلام