Web Analytics Made Easy - Statcounter


چهارمین جشن سالانه «موسیقی ما» با معرفی برگزیدگان موسیقی کشور در سال ۹۵ شنبه ۲۵ آذر با حضور تعدادی از هنرمندان مطرح موسیقی در تالار وحدت تهران برگزار شد.

به گزارش امتداد نیوز، چهارمین جشن سالانه موسیقی ما با معرفی برگزیدگان موسیقی کشور در سال ۹۵ در بخش های  مردمی و کارشناسی شامگاه شنبه ۲۵ آذر با حضور تعدادی از هنرمندان مطرح موسیقی در تالار وحدت تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پخش نماهنگی در پاسداشت شهدای هشت سال دفاع مقدس و رزمندگان مدافع حرم بخش اول مراسم را تشکیل می داد. بعد از پخش این قطعه، گروه موسیقی «کاکوبند» در قالب یک پرفورمنس قطعات بی کلامی را اجرا کرد.

بعد از اجرای زنده گروه «کاکوبند» کلیپی از دوره های قبلی برگزاری جشن سالانه «موسیقی ما» به نمایش در آمد. بعد از این بخش سیامک انصاری با حضور روی صحنه از نامگذاری چهارمین جشن خانه موسیقی به نام «جشن همدلی هنرمندان موسیقی» یاد کرد. البته قطعی صدای میکروفن وی باعث شد که وی لحظاتی را با گفتگوی غیررسمی با مخاطبان بگذراند.

پس از این بخش از برنامه بود که در حضور هوشنگ کامکار، میلاد کیایی، کیخسرو پورناظری و محمد سریر برگزیده بخش آلبوم برگزیده مدرن، کلاسیک ایرانی و ملل  شاخه کارشناسی  معرفی شد.

یک جایزه برای احمد پژمان

در این بخش آلبوم «دیور تیمنتو» ساخته احمد پژمان تندیس طلایی را دریافت کرد.

احمد پژمان بعد از دریافت جایزه خود گفت: فکر می کنم برای دریافت این جایزه پارتی بازی شده است و ذکر این نکته ضروری است که اصلا فکر نمی کردم جشن سالانه موسیقی ما تا این حد خوب برگزار شود.

جایزه ای برای شجریان و مشکاتیان

در بخش آلبوم برگزیده با کلام موسیقی سنتی و اصیل ایرانی به انتخاب کارشناسان آلبوم «طریق عشق» به آهنگسازی پرویز مشکاتیان و خوانندگی محمدرضا شجریان اثر برگزیده شناخته شد.

جایزه ناشر برتر به ماهور رسید

جایزه بهترین ناشر نیز به موسسه فرهنگی هنری ماهور به مدیریت محمد موسوی اهدا شد.

تندیس طلایی برای صادقی نژاد و سالار عقیلی

در بخش بهترین آلبوم با کلام موسیقی سنتی و اصیل ایرانی شاخه انتخاب مردمی آلبوم « از تنهایی گریه مکن» به آهنگسازی ابوالفضل صادقی نژاد و خوانندگی سالار عقیلی تندیس طلایی را دریافت کرد.

سالار عقیلی بعد از دریافت تندیس خود گفت: بسیار خوشحالم این جایزه را از دست مردم عزیز دریافت می کنم، اما جا دارد تشکر ویژه ای از استاد صدیق تعریف داشته باشیم که استاد همیشگی من در راه موسیقی بوده اند. بسیار هم خوشحالم که دیشب فرزندم ماهور در جشنواره نوای خرم جایزه خود را دریافت کرد و امشب من جایزه ای را دریافت می کنم.

ابوالفضل صادقی نژاد که هم اکنون مدیر شورای ارزشیابی و نظارت دفتر موسیقی وزارت ارشاد است پس از دریافت جایزه خود ضمن قدردانی از مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد در توجه به موسیقی اصیل ایرانی عنوان کرد: این گردهمایی و نشست به همت و تلاش سایت موسیقی ما است که جا دارد از همه این عزیزان قدردانی داشته باشم. موسیقی هنری با ارزش است که حقیقت آن صوت است، پس یقینا اثری که ساخته می شود و در دل مردم جای می گیرد دستاورد یک فرد نیست بلکه مجموعه همکاری چند نفره ای است که می تواند در جذب مخاطب تاثیرگذار باشد.

داماهی جایزه برد

در بخش بهترین آلبوم تلفیقی و تجربی به انتخاب کارشناسان آلبوم «داماهی» با هنرمندی گروه داماهی تندیس طلایی را دریافت کردند.

لالایی با تندیس طلا

تندیس طلایی بهترین قطعه تلفیقی و تجربی شاخه انتخاب مردمی نیز به قطعه «لالایی» به آهنگسازی علیرضا افکاری و علی زندوکیلی تعلق گرفت.

علی زندوکیلی بعد از دریافت جایزه اش گفت: خوشحالم این قطعه با تلاش علیرضا افکاری، افشین مقدم، محمود شبیری، سپهر صاحبی و سعید زمانی توانست جایزه بهترین قطعه را دریافت کند.

تجلیل از کیهان کلهر

بخش بعدی مراسم  به نکوداشت کیهان کلهر نوازنده و آهنگساز مطرح موسیقی ایرانی اختصاص داشت که در ابتدای این بخش ضمن نمایش کلیپی با صحبت های محمود دولت آبادی، فاطمه معتمدآریا ، عثمان محمدپرست گوشه هایی از فعالیت های بین المللی این هنرمند جهانی موسیقی کشورمان برای حاضران در مراسم به نمایش در آمد.

احمد پژمان، محمدرضا درویشی و پروین بهمنی هنرمندانی بودند که با حضور در صحنه از مقام هنری کیهان کلهر با اهدای تندیس طلایی قدردانی کردند.

احمد پژمان با اشاره به ویژگی های هنری این نوازنده بیان کرد: زمانی آقای کلهر من را به یکی از گروه های هنری برای اجرای یکی از قطعه هایم معرفی کرد که من هیچ گاه فرصت نشد از او به جهت این اقدامش قدردانی کنم. او هنرمندی است که در حوزه موسیقی اصیل ایرانی نوازنده ای بی نظیر است. او هنرمندی است که علاوه بر نوازندگی در عرصه آهنگسازی نیز نوازنده ای جهانی به حساب می آید.

کیهان کلهر هم در سخنانی گفت: از جامعه موسیقی ایران به جهت این لطف بسیار قدردانی می کنم و خوشحالم که این جایزه را دریافت کردم.

جای خالی زنده یاد مرتضی احمدی

بعد از اتمام این بخش نوبت به اهدای جوایز ویژه بخش قدردانی از نوازنده پیشکسوت و بهترین آلبوم موسیقی نواحی در حضور هنگامه اخوان، محمدعلی بهمنی، فواد حجازی و علیرضا قربانی رسید.

در این بخش فخری ملک پور نوازنده پیشکسوت پیانو و آلبوم «صدای طهرون قدیم ۲» به خوانندگی زنده یاد مرتضی احمدی تندیس طلا گرفتند.

بابک چمن آرا ناشر آلبوم «صدای طهرون قدیم» ضمن تاکید بر ادامه حمایت و پشتیبانی از زلزله زدگان کرمانشاهی گفت: آقای احمدی با شب یلدا به خانه همه ایرانی ها رفت پس از شما می خواهم در شب یلدا یاد زنده یاد مرتضی احمدی باشید.

افشین یداللهی تندیس طلا گرفت

در بخش ترانه سرای برگزیده به انتخاب کارشناسان و اهالی موسیقی تندیس طلایی به زنده یاد افشین یداللهی تعلق گرفت.

علیرضا افکاری و انتخابی برای ۲ آلبوم

در بخش بهترین آهنگساز موسیقی پاپ به انتخاب کارشناسان و اهالی موسیقی تندیس طلایی به علیرضا افکاری برای آلبوم های «سی سالگی» و «رویای بی تکرار» اهدا شد.

علیرضا افکاری بعد از دریافت تندیس خود عنوان کرد: می خواهم این تندیس طلایی را به دخترم نیکا تقدیم کنم که در آینده، موسیقی ایران به او افتخار خواهد کرد.

تندیس طلا برای «پالت»

در بخش بهترین آلبوم برگزیده موسیقی تلفیقی و تجربی به انتخاب کارشناسان آلبوم «تمام ناتمام» گروه پالت تندیس طلایی را دریافت کرد.

مردم «رگ خواب» را انتخاب کردند

در بخش انتخاب مردمی آلبوم تلفیقی و تجربی تندیس طلایی به آلبوم «رگ خواب» با هنرمندی سهراب پورناظری و همایون شجریان رسید.

سهراب پورناظری بعد از دریافت تندیس عنوان کرد: این بهترین سعادت است که مردم آثار ما را می شنوند.

برگزیدگان سال ۹۵ موسیقی ایران در حالی در چهارمین جشن سالانه «موسیقی ما»  معرفی و تندیس طلایی را کسب می‌کنند که نظرسنجی مربوط به این جشن در ۲ بخش مردمی و کارشناسی انجام گرفته است. در بخش مردمی نزدیک به ۳۰۰ هزار رای به ثبت رسید و در بخش کارشناسی هم بیش از ۲۵۰ نفر از کارشناسان، هنرمندان و استادان موسیقی آرای خود را در دفترچه‌های مربوطه به ثبت رساندند.

سیامک احصایی طراح صحنه و کارگردان سینما و تئاتر مسئولیت طراحی دکورها و کارگردانی برنامه را بر عهده داشت.

انتخاب «آلبوم برتر سال ۹۵» در چهار شاخه «موسیقی سنتی و معاصر ایرانی»، «موسیقی پاپ»، «موسیقی پاپ-راک» و «موسیقی تلفیقی و تجربی» و انتخاب «قطعه برتر سال ۹۵ » در سه شاخه «موسیقی سنتی و معاصر ایرانی»، «موسیقی پاپ» و «موسیقی تلفیقی» بخش مردمی چهارمین جشن سالانه «موسیقی ما» را تشکیل می دهد.

معرفی «آلبوم برگزیده سال ۹۵» در هشت رشته «موسیقی سنتی»، «اصیل و معاصر ایرانی باکلام»، «موسیقی سنتی، اصیل و معاصر ایرانی بی‌کلام»، «موسیقی پاپ»، «موسیقی پاپ-راک»، «موسیقی تلفیقی و تجربی»، «موسیقی فیلم»، «موسیقی کلاسیک»، «موسیقی مدرن»، «موسیقی ملل» و «موسیقی محلی و آیینی»، انتخاب «آهنگساز برگزیده سال» در سه رشته ایرانی، پاپ و تلفیقی، انتخاب «تنظیم‌کننده برگزیده پاپ و تلفیقی»، «ترانه برگزیده سال»، «ناشر برگزیده سال» و «کنسرت‌گذار برگزیده سال» شاخه کارشناسی نظر سنجی  چهارمین جشن سالانه «موسیقی ما» را تشکیل می دهد. این در حالی است که ناشر برگزیده سال و کنسرت‌گذار برگزیده سال هم از سوی انجمن صنفی ناشران انتخاب و در چهارمین جشن سالانه «موسیقی ما» معرفی می شوند.

صدیق تعریف، منوچهر صهبایی، فریدون خشنود، بیژن بیژنی، هوشنگ جاوید، محمد علی شیرازی، هنگامه اخوان، پیمان سلطانی، پری ملکی، علی جعفری پویان، خسرو سینایی، رضا مهدوی، علیرضا میراقا، محمدعلی بهمنی، لوریس چکناوریان، هوشنگ کامکار، داود آزاد، علیرضا قربانی، محمد جلیل عندلیبی، محمدعلیزاده، صدرالدین حسین خانی، حمیدرضا نوربخش، زکریا یوسفی، بردیا کیارس، محمدسعید شریفیان، حسام الدین سراج، بیام رونق، پدرام کشتکار، پروین بهمنی، دامون شش بلوکی، رضا تاجبخش، بامداد بیات، وحید تاج، محمد سریر، علیرضا شفقی نژاد، میثم یوسفی، نادر مشایخی، درشن انند، آرش گوران، فرزاد حسنی، علی مغازه ای، مزدا انصاری، محمدرضا چراغعلی، رامین صدیقی، سینا جهان آبادی، عبدالجبار کاکایی، بهروز صفاریان، فرزاد فرزین، رضا خرم، سامان احتشامی، مریم حیدرزاده، حسین بهروزی نیا، افشین معصومی، علیرضا ارجینی، شاهین فرهت، میلاد کیایی، ابوالفضل صادقی نژاد، کیخسرو پورناظری، قاسم عابدین، کاوه عابدین، اذرخش فراهانی، امید حجت، بابک چمن آرا، مانی مزکی، مجید انتظامی، رضا یزدانی، رستاک حلاج، پیروز ارجمند، حمید غلامعلی، روزبه نعمت اللهی، مهیار علیزاده، ایین مشکاتیان، کیهان کلهر، مهدی یغمایی، احمد پژمان، نگار خارکن، پویا نیکپور، عباس سجادی، بابک زرین، پیمان خازنی، مسعودجاهد، تورج شعبان خانی و سالار عقیلی از جمله مهمانان ویژه مراسم بودند.

این گزارش تکمیل می شود…

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۸۷۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ و دست هورا در تلویزیون!

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیین اختتامیه دومین دوره جشنواره نمایش عروسکی تلویزیونی «عروسک‌خونه» شامگاه شنبه هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳ با اجرای حامد مدرس در مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد.

علاوه بر جمع زیادی از کودکان و خانواده های آنان و شرکت کنندگان در این جشنواره، هنرمندانی همچون عادل بزدوده، وحید آقاپور مریم سعادت، حسن دادشکر، مهدی صبایی، هومن حاج عبداللهی، محمد بحرانی، رضا فیاضی، ماشاالله شاهمرادی زاده، ساقی زینتی، حسن دادشکر در‌ کنار محسن برمهانی معاون سیما، محمدرضا باطنی مدیر شبکه امید و حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از حاضران در این مراسم بودند.

در این نشست که با حدود ۹۰ دقیقه تاخیر آغاز شد، پس از قرائت آیاتی چند از قرآن‌ کریم توسط قاری خردسال و سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، یک نمایش موزیکال کوتاه توسط سه بازیگر کودک اجرا شد.

در ادامه نمایش عروسکی کوتاهی توسط «خاله گلی» و گودرز اجرا شد.

در ادامه این نشست، محسن برهانی معاون سیمای رسانه ملی پشت تریبون آمد و عنوان کرد: باید از همه کسانی که این رویداد مهم رسانه‌ای را برای دومین بار برگزار کردند تشکر کنم.

وی اظهار کرد: در دورانی که تولید محصول برای خردسالان و کودکان به سمت پویانمایی و واقعیت مجازی رفته است، کمک به این‌گونه تولید محتوای کودک‌ کار بزرگی است. از آقای باطنی و دبیر جشنواره سپاسگزارم که رویدادی را برگزار کردند که بیست میلیون نفر از کودکان و خردسالان ما با رأی دادن در آن مشارکت کردند.

وی اظهار کرد: امیدوارم سال آینده این رویداد به صورت بین‌المللی برگزار شود، چرا که خلأ آن در منطقه احساس می‌شود چراکه در کشورهای دیگر هم بحث نمایش عروسکی با آمدن ابزارهای رایانه‌ای کم‌رنگ شده است.

معاون سیما گفت: امروز قرار بود آقای جبلی ریاست محترم سازمان هم در این مراسم حضور داشته باشند که به خاطر کار غیرمترقبه‌ای که پیش آمد از بنده خواستند تا به نمایندگی از ایشان در این جمع صمیمانه و پرنشاط حاضر شوم.

در ادامه، مهدی صبایی وحید آقاپور به روی سن آمدند تا در کنار محسن برهانی معاون سیما جوایز تعدادی از منتخبان را اهدا کنند.

در بخش بازیگری از گروه تئاتر «کی بود کی بود من نبودم» تقدیر به عمل آمد.

محمدصادق باطنی مدیر شبکه کودک در ادامه این مراسم روی سن آمد و گفت: عروسک‌ها از مهم‌ترین‌ زبان‌های مشترک ما و کودکان است و کارشان این است که ما را به دنیای خیال ببرند. مدتی بود که حضور عروسک‌ها در تلویزیون کم‌رنگ شده بود. تلاش ما در برگزاری این جشنواره این بود که عروسک‌ها را با قدرت و باشکوه به تلویزیون برگردانیم و خاطره سازی این عروسک‌ها را که در دهه شصت و هفتاد پررنگ بود را دوباره احیا کنیم.

مدیر شبکه کودک اظهار کرد: ما شاهد ارسال بیست میلیون رأی به جشنواره دوم «عروسک‌خونه» بودیم ضمن این‌که ویدىوهای ما در این دوره از جشنواره در سراسر کشور ۲۴۰ میلیون تماشا داشت. این استقبال و همراهی مخاطبان حتماً انگیزه ما را برای ادامه مسیر بیشتر می‌کند.

در ادامه رضا فیاضی، وحید جلیلی، هومن حاج عبداللهی و مریم سعادت برای تجلیل از حسن دادشکر پیشکسوت نمایش عروسکی و تئاتر کودک و نوجوان روی صحنه آمدند.

حسن دادشکر با ابراز تشکر از این مراسم نکوداشت گفت: آن چیزی که من و هم‌نسلان من انجام دادند چیزی جز وظیفه نبوده؛ من از سال ۱۳۵۰ با دیدن یک نمایش عاشق کار کودک شدم و پس از دوران دانشجویی این راه را ادامه داد. م به امید این‌که نسلی از هنرمندان جدید را برای این کشور تربیت کنم.

این هنرمند پیشکسوت افزود: نمایش کودک فقط یک پدیده سرگرم‌کننده نیست، بلکه فرهنگ‌ساز است و تحول ایجاد می‌کند.

من اینجا و هر جا که تریبونی بوده وظیفه خود دانستم و می‌دانم این بگویم که ما کارهایی زیادی در سطح کشور داریم که ملغمه‌ای از جیغ و هورا کشیدن است. این شکل از برنامه‌سازی کار درستی نیست. چرا در تلویزیون همه مثل هم کار می‌کنند و خلاقیت ندارند؟ چرا همه از بچه‌ها می‌خواهند جیغ و هورا بکشند؟ ما نباید تماشاگرمان را خسته کنیم و بعد از آنها بخواهیم که حیف و داد بکشند

وی عنوان کرد: با جیغ و دست هورا و تشویق فقط احساسات را تخلیه می‌کنیم؛ بنابراین به عنوان یک علاقه‌مند از مسئولان تلویزیون خواهش می‌کنم؛ و پیشنهاد می‌کنم که فکری برای این فرمول دست و جیغ و هورا بکنند.

دادشکر اظهار کرد: من خدمتگزار بچه‌های ایران هستم و از این جشنواره و همکاران و اساتید خودم که در این مراسم حضور دارند تشکر می‌کنم. ما نسلی بودیم‌ که‌ جز خدمت به فرهنگ و هنر به کار دیگری فکر نمی‌کردیم.

در ادامه، با پخش کلیپ‌هایی از مجموعه‌های تلویزیونی خاطره ساز دهه شصت و هفتاد از عادل بزدوده عروسک‌سازی پیشکسوت تقدیر به عمل آمد.

وی در صحبت‌های کوتاهی گفت من بیشتر با عروسک‌ها زندگی می‌کنم و با آنها صحبت می‌کنم.

بزدوده افزود: خاطره‌ای هم دارم که مربوط به طراحی عروسک مجموعه «ماجراهای تا به نا» است. وقتی اسم عجیب‌وغریب «زی زی گولو آسی پاسی دراکوتا تا به تا» برای این عروسک انتخاب شدو ما اولین سکانس‌ها را کار می‌کردیم تنها کسی که در اولین پلان‌ها توانست این اسم را درست بگوید، مانی نوری ۶ ساله بود که برای ما شگفت‌آور بود. چون خانم برومند اصرار داشت که این اسم سیلاب بندی شود و آهنگین شود تا در ذهن‌ها ماندگار باشد.

انتهای پیام/

سید مرتضی حسینی

دیگر خبرها

  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ، دست و هورا در تلویزیون!
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ و دست هورا در تلویزیون!
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند
  • معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ملی کیش بهشت خانواده‌ها
  • « نئوتنالیتی » شنیدنی شد/ انتشار مجموعه «قاوال مکتبی»
  • معرفی برگزیدگان مسابقات تنیس روی میز و بدمینتون منطقه یک کشور
  • «نئوتنالیتی» شنیدنی شد/ انتشار مجموعه «قاوال مکتبی»
  • افزایش جایزه جشنواره البرز به برگزیدگان / ۱۰ میلیارد برای ۶۲ نخبه علمی + فیلم
  • روایت برگزیدگان جشنواره «قهرمان ایران» از عملکرد رسانه ملی
  • ورزش ایران بهترین های خود را شناخت