Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تيم ملي فوتبال ايران تا پيش از آغاز اولين بازي خود در جام جهاني 2018 روسيه در کمپ لوکوموتيو مسکو تمرين خواهد کرد. به گزارش خبرنگار ورزشي خبرگزاري تسنيم، تيم ملي فوتبال کشورمان کمپ خود را پيش از رقابت‌هاي جام جهاني 2018 روسيه مشخص کرده و کارلوس کي‌روش قرار است شاگردانش را براي اردوي آماده‌سازي نهايي به کمپ لوکوموتيو مسکو ببرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمپي که قرار بود در اختيار آتزوري قرار بگيرد و فدراسيون فوتبال ايتاليا اين کمپ را اجاره کرده بود، اما حذف آنها باعث شد فرصت خوبي در اختيار فدراسيون فوتبال ايران براي اجاره اين کمپ قرار بگيرد.
تيم ملي کشورمان قرار است طبق برنامه اعلامي از سوي کي‌روش دوم ژوئن 2018 (12 خردادماه 97) بازي بدرقه خود را مقابل الجزاير انجام دهد. دو روز بعد 14 خردادماه کاروان فوتبال ايران براي برگزاري کمپ نهايي خود راهي مسکو روسيه مي‌شود. ملي‌پوشان از 14 خرداد تا دو روز پيش از برگزاري اولين بازي‌شان در جام جهاني مقابل مراکش که 25 خردادماه برگزار مي‌شود، در کمپ باشگاه لوکوموتيو حضور خواهند داشت و سپس راهي سن پترزبورگ مي‌شوند. اگر در اين تاريخ فدراسيون فوتبال بتواند ديداري تدارکاتي براي تيم ملي نهايي کند، شاگردان کارلوس کي‌روش پيش از ديدار مقابل مراکش يک يا دو ديدار دوستانه هم در مسکو و در ورزشگاه اختصاصي لوکوموتيو برگزار خواهند کرد. ورزشگاهي که با جوي فوق‌العاده هنگام برگزاري ديدارهاي خانگي لوکوموتيو اين ورزشگاه را براي حريفان بسيار ترسناک مي‌کند.
فيلم اختصاصي تسنيم از جو ورزشگاه لوکوموتيو با حضور هوادارانش را مي‌بينيد:

کارلوس کي‌روش از اين جهت ملي‌پوشان را به کمپ لوکوموتيو مي‌برد که اين ورزشگاه امکانات بسيار مناسبي دارد و از سويي تيم ملي مي‌تواند از مسکو با پروازي مستقيم راهي سن‌پترزبورگ شود. پيش از اين صحبت از حضور تيم ملي در کمپ کالوگا شده بود که مسلماً کيفيت و شرايط کمپ لوکوموتيو را نداشت. ورزشگاه لوکوموتيو در فاصله‌اي حدوداً 30 دقيقه‌اي تا مرکز شهر و به سمت شمال شرق شهر مسکو قرار دارد. ورزشگاهي که دسترسي به آن با مترو نيز بسيار ساده است و ايستگاه مترو لوکوموتيو درست پشت ورزشگاه قرار دارد.

حضور هواداران در ورزشگاه لوکوموتيو با ورودي‌هايي از دو ضلع ورزشگاه صورت مي‌گيرد. ورزشگاهي با گنجايش 28 هزار و 800 نفر که البته به دليل کمبود ظرفيت تماشاگران در رديف ورزشگاه‌هاي ميزبان جام جهاني قرار نگرفت و دو ورزشگاه لوژنيکي و ورزشگاه اختصاصي اسپارتاک در شهر مسکو ميزبان جام جهاني خواهند بود. کيفيت زمين چمن اين ورزشگاه بسيار بالاست که حتي در زمستان هم تغييري در کيفيت آن ايجاد نمي‌شود، چرا که با دستگاه‌هايي نور ساختگي خورشيد به آن مي‌تابد و در زير چمن هم لوله‌هاي گرمايشي وجود دارد.

سازه اين ورزشگاه نيز بسيار زيبا و مدرن است. يکي از مدرن‌ترين ورزشگاه‌هاي روسيه که شايد اگر ظرفيتي بيشتر از ظرفيت حال حاضر داشت، مي‌توانست ميزبان خوبي براي جام جهاني باشد چرا که در قسمتي نسبتاً خلوت از شهر نيز قرار دارد که ساماندهي تماشاگران در اين بخش شهر مي‌تواند ساده‌تر باشد. هنگام بازي‌هاي لوکوموتيو در اين ورزشگاه نيز دو کاميون واحد سيار براي پخش تلويزيوني مسابقات حضور دارند که ارسال تصوير با سرعت بالايي صورت مي‌گيرد. نظم اين ورزشگاه نيز برخلاف ايران با تعداد بسيار کمي از مأموران حراست انجام مي‌شود و اينطور نيست که يگان پليس به صورت انبوه در ورزشگاه حضور داشته باشد.

در بيرون ورزشگاه نيز، براي اينکه نماد باشگاه لوکوموتيو نمايان باشد، يک لوکوموتيو قديمي در محوطه ورزشگاه قرار دارد که با تک ستاره‌اي در پيشاني اين لوکوموتيو نشانه شوروي سابق را يادآوري مي‌کند. سازه ورزشگاه از بيرون با نصب تصاوير ستاره‌هاي اين باشگاه شکل زيبايي به خود گرفته که در شب و با روشن شدن چراغ‌هاي ورزشگاه نماي زيباتري هم پيدا مي‌کند.


با شرايطي که در ورزشگاه لوکوموتيو وجود دارد، کيفيت چمن اين ورزشگاه و البته امکانات آن به نظر مي‌رسد تيم ملي بتواند دوره آماده‌سازي نهايي خود را در مسکو به بهترين شکل ممکن پشت سر بگذارد و سپس راهي سن‌پترزبورگ شود. فدراسيون فوتبال هم با اجاره يکي از بهترين کمپ‌هاي شهر مسکو اين شرايط را فراهم کرده تا تيم ملي بتواند با کمترين دغدغه خود را آماده مصاف با تيم‌هاي مراکش، اسپانيا و پرتغال کند.
براي تماشاي تصوير 360 درجه ورزشگاه لوکوموتيو، اينجا کليک کنيد.
برنامه ديدارهاي ايران در گروه B رقابت‌هاي جام جهاني 2018 روسيه به شرح زير است:
15 ژوئن 2018 (25 خردادماه 97) مراکش - ايران، ورزشگاه سن پترزبورگ
20 ژوئن 2018 (خردادماه 97) ايران - اسپانيا، ورزشگاه کازان آره‌نا
25 ژوئن 2018 (4 تيرماه 97) ايران - پرتغال، ورزشگاه موردويا آره‌نا
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۹۰۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو

مدیر بخش بین‌الملل راسیا سگودنیا در گفتگویی گفت: ایران و روسیه با یک هدف مشترک به مقابله با غرب و اآریکا پرداخته، متحد شدند و همکاری‌ها را در این قالب پیش بردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نواف ابراهیم، کارشناس مسائل بین‌الملل در مصاحبه با برنامه راهبرد شرقی با بیان این که ایران و روسیه در سوریه فعالیت و همکاری را شروع کردند، یادآوری کرد: به برکت همین همکاری گروه‌های تروریستی عقب رانده شدند و باید خاطرنشان کرد که ایران اهمیت فوق‌العاده‌ای در دستگاه سیاست خارجی روسیه دارد.

در این‌ رابطه گفتگویی درباره موضوعات مختلف میان ایران و روسیه شکل‌گرفته است و با نگاه همه‌جانبه دو کشور، در سوریه نقطه عطفی را بر جا گذاشتند.

 مدیر بخش بین‌الملل "راسیا سگودنیا" افزود: طی دو سال اخیر که در دنیا تحولات عجیب‌وغریب را می‌بینیم، همکاری دو کشور تا حدودی ادامه دارد و روابط و همکاری‌ها در سطح منطقه‌ای شدت خود را نگه داشته و سطوح مختلفی پیدا کرده است.

ابراهیم ادامه داد: در چند سال اخیر ایران از طریق تحریم ایزوله شده و لذا روابط ایران و روسیه در این فضا از اهمیت بالایی برخوردار شده است.

وی در بخشی دیگر از این مصاحبه رادیویی با بیان این که پس از دو سال، اتفاقات در سوریه متوقف شده، گفت: امروز شاهد هستیم که دو کشور هم صدا شدند و نظرات مشترکی در مورد سوریه دارند.

ابراهیم با اشاره به بخشی از سخنان پوتین گفت: پوتین طی یک سخنرانی اعلام کرده بود روسیه در مقابل سوریه نگرانی خاصی ندارد؛ بلکه بر مسائل این کشور متمرکز است. ایران به‌عنوان یک بازیگر بزرگ منطقه‌ای در داخل سوریه فعالیت خود را انجام می‌دهد؛ ما هم شانه‌به‌شانه ایران فعالیت خود را در این کشور ادامه خواهیم داد.

مدیر بخش بین‌الملل راسیا سگودنیا افزود: در دنیا نگرانی‌هایی وجود دارد که می‌تواند همکاری ایران و روسیه را تحت‌الشعاع قرار دهد و یکسری مسائل پدیدآمده که بر روابط دو کشور در زمینه‌های ژئوپلیتیک، فرهنگی و اجتماعی تأثیر می‌گذارد؛ خاصه در موضوع برهم‌زدن نظم تک قطبی در دنیا!

ابراهیم در این باره توضیح داد: مثلاً روسیه همکاری‌هایی را با رژیم صهیونیستی دارد که ممکن است مشکلاتی را در زمینه همکاری ایران و روسیه پدید آورد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به بیرون‌راندن گروه‌های تروریستی از جمله جبهة النصره از منطقه گفت: نقش ایران به‌گونه‌ای است که روسیه نمی‌تواند بین منطقه و سوریه یکی را برگزیند.

مدیر بخش بین‌الملل راسیا سگودنیا افزود: طی سال‌های اخیر اتفاقاتی در دنیا شکل‌گرفته که تعارض و همپوشانی منافع را پدید آورده و موجب شده کشورها صفر و صدی به مسئله نگاه نکنند.

در این‌ بین بسیاری معتقدند برای تسلط بر منطقه باید سوریه را در اختیار بگیرید و نگاه دیگر می‌گوید اگر روسیه را از آن خود کنید، بر کل دنیا مسلط خواهید شد و این همپوشانی منافع قدری بر پیچیدگی مسائل افزوده است.

ابراهیم در ادامه سخنان دیگر مهمان برنامه که تأکید کرد روسیه برای ماندن در منطقه باید با ایران بماند، گفت: بنده با این موضوع هم نظر هستم. در سوریه با مثلث ایران، ترکیه و روسیه روبه‌رو هستیم و دیگر کشورها کمتر نقش کلیدی را ایفا می‌کنند؛ از جمله امریکا و فرانسه. همچنین ایران و روسیه با ایفای نقش، امنیت ملی را فراهم کرده و صلح را برای مردم خود آوردند و روسیه به‌نوعی کمک‌های بشردوستانه را به سوریه آورد.

وی افزود: همه از ارتباط ایران و روسیه برای حفظ ثبات در سوریه اطلاع دارند؛ ولی پس از اتفاقاتی که برای ایران در پی تحریم افتاد، ایران و روسیه با یک هدف مشترک به مقابله با غرب و آمریکا پرداخته و متحد شدند و همکاری‌ها را در این قالب پیش بردند.

امضای یادداشت تفاهم امنیتی بین ایران و روسیهایروانی: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد
  • ایران و روسیه ائتلاف دفاعی تشکیل می دهند؟
  • دختران ایران، تاجیکستان را گلباران کردند
  • روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • روسیه : آماده گسترش همکاری‌ های نظامی با ایران هستیم
  • وزیر دفاع روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • ترسیم نظم نوین منطقه در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ