Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - استاندار خوزستان برخي سنگ اندازي ها و تنگ نظري ها را دليل نبود سرمايه گذاري لازم در اين استان دانست و گفت: سرمايه گذار رغبت به سرمايه گذاري در خوزستان دارد ولي موانع و سدهاي موجود مانع حضور او در استان مي شود.
به گزارش خبرگزاري آريا ؛ غلامرضا شريعتي در حاشيه آغاز عمليات اجرايي پنج طرح عمراني در شهر جديد رامين اظهار کرد: با اجراي اين پروژه ها رغبت به سکونت در شهر رامين بيشتر شده و اين شهر به يکي از محل هاي گردشگري خوزستان تبديل مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بيان کرد: اگر از داشته هاي استان استفاده مناسب نکنيم، ديگران استفاده خواهند کرد و به همين دليل بايد هرچه سريعتر براي منابع خود گام برداريم.
وي با تاکيد بر اينکه وظيفه دولت تسهيل زندگي در شهر رامين است، گفت: يک هزار ميليارد ريال سرمايه گذاري در شهرستان رامين کار ارزنده اي است که منشا توليد، اشتغال و گردش مالي شده و به توسعه اين شهر کمک مي کند.
شريعتي ادامه داد: دولت مکلف است از سرمايه ها و دارايي خود و نه از طريق پول و تامين مالي که گاهي کار با نبود بودجه متوقف مي شود، اعتبار پروژه ها را تامين کند.
وي با اشاره به اجراي نخستين پروژه تهاتر در خوزستان گفت: در کشورهاي توسعه يافته از تمام منابع براي توسعه استفاده و مدل هاي مالي مختلفي طراحي مي کنند و اکنون دولت با طراحي مدل جديد مالي قصد دارد سرمايه هاي ثابت پروژه ها را کامل کند.
شريعتي ادامه داد: دولت سرمايه هاي ثابت زيادي دارد که ارزش آن از منابع مالي اش بيشتر است که اين سرمايه ها بايد در راستاي توسعه و رشد کشور به حرکت درآيد و تبديل به موتور محرکه توسعه کشور شوند.
**لزوم توجه به انرژي هاي نو در خوزستان
استاندار خوزستان با بيان اينکه شرايط زيست محيطي خوزستان نياز به انرژي هاي پاک را بيشتر کرده، اظهار کرد: با توجه به اهميت مسايل زيست محيطي در خوزستان، تلاش مي شود اقداماتي با آلايندگي کمتر و در راستاي گسترش انرژي هاي نو و پاک صورت گيرد.
وي يادآور شد: به دليل وجود سدهاي بزرگ و نيروگاه هاي برقي در خوزستان، تاکنون به انرژي هاي نو کمتر توجه شده اما در 2 سال گذشته تمرکز دولت در استان بر انرژي هاي نو بوده است.
شريعتي در ادامه احداث کشتارگاه صنعتي را از اقدامات ديگر در راستاي کاهش آلاينده هاي محيط زيست خوزستان دانست و گفت: با ايجاد کشتارگاه تمام صنعتي، هيچ ماده زايدي از دام ها بيرون ريخته نمي شود و ضمن حفظ پاکي محيط زيست، زنجيره ارزش افزوده نيز تکميل مي شود.
وي يادآور شد: در آينده سرمايه گذاري براي صنايع تبديلي اين کشتارگاه تمام صنعتي صورت مي گيرد و در کنار حفظ محيط زيست، ايجاد اشتغال مي کند.
استاندار خوزستان صنايع تبديلي را نياز خوزستان خواند و گفت: استاني با توليد بسيار در کشاورزي، آبزي پروري و دامپروري، در حوزه صنايع تبديلي و تکميل ارزش افزوده اين صنايع از نقصان رنج مي برد و کمبود اين صنايع پايين دستي در خوزستان حس مي شود.
وي ادامه داد: با اجراي طرح 550 هزار هکتاري اين کمبود در توليد کارخانجات توليد قند، صنايع تبديلي و تکميل ارزش افزوده اين صنايع بيشتر حس مي شود از اين رو بايد کاري کنيم که تبديل مراحل مختلف اين توليدات و محصولات نهايي همه در خوزستان انجام شود.
**سرمايه گذاري و ايجاد اشتغال بالاترين کار خير است
شريعتي گفت: سرمايه گذاري و ايجاد اشتغال بالاترين کار خير بوده و در کارنامه اعمال سرمايه گذار، تمام اعمال خير کارگران براي نوشته مي شود چرا که منشا اين خيرات او بوده و کساني که سنگ اندازي مي کنند، به کفر کمک مي کنند.
وي تاکيد کرد: مسئولان و مديران دستگاه اجرايي در جذب سرمايه گذار سبقت بگيرند چرا که سبقت در آوردن سرمايه گذار و ايجاد سرمايه گذاري در استان مهم ترين کار است.
وي ادامه داد: نبايد فرآيند تبديل ثروت به ثروت ديگر و افزودن بر اين ثروت را طولاني کنيم و يا مانع تحقق آن شويم چرا که اين اقدام باعث پايين آوردن انگيزه سرمايه گذار مي شود.
شريعتي گفت: در شرايط کنوني تنگ نظري ها و کوتاهي ها بايد رفع شود و تلاش کنيم سرمايه گذار با احترام و امنيت به حرکت خود ادامه دهد.
استاندار خوزستان دفاع از خوزستان را وظيفه مسئولان عنوان کرد و افزود: مسئولان موظف هستند مطابق با نظرات کارشناسي و علمي، از حقوق استان در جاي خود دفاع کنند ولي نبايد اين نگراني را به جامعه تزريق کنيم.
وي بيان کرد: خوزستان از توان علمي بالايي برخوردار بوده و از طريق آن مي توانيم از منافع استان دفاع کنيم و در اين خصوص نبايد هيچ جاي نگراني احساس شود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۹۱۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفتر نظارت و ارزیابی ویژه استاندار در لرستان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت امروز سه‌شنبه در نخستین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه لرستان در سال جاری، اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی استان حداکثر تا پایان اردیبهشت‌ماه باید تبصره‌های قانون بودجه را به‌خوبی مطالعه کنند و سهم همه اعتبارات هزینه‌ای و عمرانی خود را از قانون بودجه احصا کنند و سازمان مدیریت موظف است با اولویت پروژه‌های استانی نیمه‌تمام جمع‌بندی کند که بتوانیم برای جذب منابع اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی دفتر نظارت و ارزیابی ویژه استاندار در استان، گفت: به‌زودی یک نفر در استان به‌عنوان مسئول تأمین منابع در استان و تهران معرفی خواهد شد که متعاقب این امر، دستگاه‌ها موظف هستند یک نفر را به‌عنوان مسئول تأمین منابع خود برای پیگیری و تسهیل امور معرفی کنند.

استاندار لرستان با تأکید بر اینکه برای جبران عقب‌افتادگی‌های استان باید تأمین منابع صورت بگیرد، افزود: بدون تأمین منابع، امکان انجام مدیریت جهادی برای اجرای پروژه‌ها و فعالیت‌های بزرگ نیست.

شفقت با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی استان هزینه‌های باقی‌مانده تملک دارایی را حداکثر تا ۳۱ تیرماه هزینه کنند، افزود: باتوجه‌به مهلت قانونی خرج کرد تملک دارایی تا ۳۱ شهریور در این صورت می‌توان از وزارتخانه‌ها درخواست منابع کرد.

وی با تأکید بر پاسخ‌گویی سریع بر استعلام‌های قانونی دستگاه‌ها، گفت: پاسخ کارشناسی برای رد استعلام و سرعت عمل برای پاسخ‌گویی به استعلام‌ها برای پیشبرد امور در استان ضروری است.

استاندار لرستان جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان را مهم‌ترین و کلیدی‌ترین جلسه استان برشمرد و افزود: حضور تمام اعضا در این جلسه الزامی است.

کد خبر 6093627

دیگر خبرها

  • صندوق حمایت از ورزش حرفه‌ای در کردستان راه‌اندازی می‌شود
  • راه اندازی دادگاه‌های تجاری ضروری است
  • راه‌اندازی صندوق حمایت از ورزش حرفه‌ای در کردستان 
  • سرپرست فولاد: ویسی از نبردن فولاد عصبانی بود/ نظارت بیشتر مانع از تضییع حق تیمی می‌شود
  • اختصاص هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به متروی قم
  • بوم‌گردی عشایری در لرستان راه‌اندازی می‌شود
  • مرکز تجاری هند و ایران با حضور معاون اقتصادی وزیر کشور راه اندازی شد
  • دفتر نظارت و ارزیابی ویژه استاندار در لرستان راه‌اندازی می‌شود
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه های همکاری است
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه است