Web Analytics Made Easy - Statcounter


معاون ساماندهی امور جوانان با اشاره به بودجه ۴۶ میلیارد تومانی بخش جوانان کشور گفت: باید بر هزینه کرد بودجه جوانان در دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها نظارت داشته باشیم.

محمدمهدی تندگویان در گفتگو با امتداد نیوز، با اشاره به افزایش بودجه جوانان در لایحه بودجه کل کشور نسبت به سال‌های گذشته، افزود: نسبت به ۲ سال گذشته افزایش اعتبار داشته ایم اما کل بودجه ما ناچیز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در مورد جوانان اعتبار ۴۶ میلیاردی برای کل کشور پیش بینی شده است که با کسر حقوق و دستمزد، این رقم بسیار ناچیز است.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: با این اعتبار، به هر استان حدود ۷۰۰ میلیون تومان بودجه می رسد. با این رقم نمی‌شود کار جدی و اصولی برای جوانان انجام داد. اعتبار ما باید چندین برابر افزایش یابد.

تندگویان با بیان اینکه در حوزه عملکرد بودجه حوزه جوانان در دستگاه‌ها نظارتی وجود ندارد، گفت: دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها بودجه در حوزه جوانان دارند به عنوان مثال وزارت راه و شهرسازی یا وزارت تعاون اعتباراتی در حوزه مسکن یا اشتغال جوانان دارند اما معاونت جوانان بر هزینه کرد این اعتبارات نظارتی ندارد.

وی افزود: پیشنهاد ما این است که یا بودجه بخش جوانان را افزایش دهند یا این اختیار را بدهند که بر هزینه کرد بودجه جوانان در وزارتخانه ها نظارت کنیم تا واقعا در این اعتبارات در حوزه جوانان هزینه شود. عملکرد این بودجه باید مشخص و بازتاب آن به ما منتقل شود. معتقدم یکی از این ۲ حالت باید اتفاق بیفتد.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان اضافه کرد: نظارت بر هزینه کرد بودجه جوانان وزارتخانه ها، تنها با تبدیل شدن به سازمان ملی جوانان و معاونت رئیس جمهور قابل تحقق است.

true برچسب ها : لایحه بودجه محمدمهدی تندگویان معاونت ساماندهی امور جوانان true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۹۲۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب اعتبار شرکت‌های دولتی در بودجه ۱۴۰۳

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز با اکثریت آرا با جدول ۱۱ و پیوست ۳ درباره اعتبار شرکت‌های دولتی در بودجه ۱۴۰۳ موافقت کردند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، ادامه رسیدگی به بخش دوم لایحه بودجه 1403 (جداول) در دستورکار نمایندگان قرار دارد که وکلای ملت پس از استماع نظرات موافقان و مخالفان با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق بودجه در مورد جدول 11 و پیوست 3 درباره شرکت‌های دولتی از مجموع 195 نماینده حاضر با 144 رأی موافق، 7 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع، موافقت کردند.

در ادامه جلسه حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس کمیسیون تلفیق بودجه در توضیح جزئیات جدول شماره 11 لایحه بودجه گفت: این جدول در خصوص شرکت‌های دولتی است، برخلاف آنچه گفته می‌شود حدود دو سوم بودجه به شرکت‌های دولتی اختصاص داده شده که بررسی نمی‌شوند. اعتبارات شرکت‌های دولتی با بودجه عمومی جدول شماره 14 تقریبا برابر است، فقط یک مقدار اعتبار شرکت‌های دولتی کم است.

رئیس کمیسیون تلفیق بیان کرد: حدود 65 درصد اعتبارات شرکت‌های دولتی از محل تأمین نفت است، درباره نفت اقدامات خوبی در کمیسیون انرژی انجام شده و به نتایج مثبتی دست یافته‌ایم، همگی را بررسی کرده و بر همین اساس شرکت‌های دولتی که بودجه آن در جدول شماره 14 مشخص شده اگر از آن سرپیچی شود باید پاسخگو باشند، این یک گام بلند برای نظارت بر شرکت‌های دولتی است که در بودجه امسال برداشته شده است.

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • 220 میلیارد تومان بودجه برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • تصویب اعتبار شرکت‌های دولتی در بودجه ۱۴۰۳
  • بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است / موازی‌کاری فرهنگی داریم!
  • حاجی‌بابایی: امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • کاهش هزینه‌های ازدواج جوانان اولویت طرح وصال شیرین
  • جدول هزینه‌های متفرقه بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • فرهنگ و هنر در بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در بخش فرهنگ و هنر
  • تدوین سند هوش مصنوعی باید مبتنی‌بر تمدن نوین اسلامی باشد/ پیش بینی بودجه ۵ همتی برای هزینه در هوش مصنوعی