Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ علی اکبر مهاجری معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو در جشنواره پژوهش و فناوری وزارت نیرو که در پژوهشگاه نیرو در حال برگزاری است، گفت: رویکرد وزارت نیرو سیاستگذاری و اجرای طرح های پژوهشی است، بر همین اساس تلاش می شود از ظرفیت دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او تصریح کرد: همچنین تحقیقات در سطح بندی، تنوع بخشی و بهره گیری از ظرفیت دانشگاه ها استفاده می شود.


مهاجری ادامه داد: تعدادی از طرح های کلان در شورای عتف و شورای آموزش وزارت نیرو استخراج و به تصویب رسیده است.


معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو افزود: براساس مصوبه ای که به تصویب رسیده کل منابع مالی برای بخش تحقیقات حدود ۶۰ درصد است و آنچه که عملیاتی شده تنها ۱۰ درصد است، همچنین ۳۰ درصد در زیرساخت و بقیه از طریق دانشگاه ها به وقوع خواهد پیوست.


مهاجری افزود: این کار در راستای سند چشم‌انداز باید در برنامه پیشنهادی دولت ذکر شده و یا دارای نقشه راه باشد.


او تعداد طرح ها را در دوره گذشته ۵۴ مورد عنوان کرد و گفت: از این میزان ۴۲ مورد در بخش صنعت برق و ۱۲ مورد در صنعت آب است، توربین بادی، توربین آبی، پیل سوختی و زیر ساخت خودروهای برقی و سایر طرح ها از جمله این پروژه ها است.


او تنوع بخشی به منابع مالی پژوهشی و فناوری، تقویت رویکرد و آینده پژوهی و آینده نگاری در صنعت برق، پیگیری سیاست های بهره گیری از توان علمی و تخصصی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی کشور و توسعه همکاری بین المللی را از برنامه های آینده عنوان کرد.

401

وزارت نیرو برق دانشگاه شرکت دانش بنیان وزارت نیرو آب

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۹۳۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف ۱۵ میلیارد تومانی تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت هوانوردی

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از سازمان هواپیمایی کشوری، جعفر یازرلو سخنگوی این سازمان در این زمینه اظهار داشت: با عنایت به منویات رهبر معظم انقلاب درباره راهبرد حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان نماینده حاکمیت در هوانوردی غیرنظامی کشور، در راستای مقابله اثربخش‌تر با محدودیت‌های ناشی از تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی این صنعت ابرفناورانه و پیشران، در نظر دارد افزون بر راهبری، پشتیبانی و مشاوره‌های فنی ارائه شده، بستر حمایتی هدفمند جدیدی را برای گسترش فعالیت‌های آنان ایجاد کند.

وی افزود: در این راستا اعطای تسهیلات حمایتی به شرکت‌های دانش‌بنیان در دستور کار سازمان هواپیمایی کشوری قرار گرفته است.

یازرلو تصریح‌کرد: از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در صنعت هوانوردی واجد شرایط لازم دعوت می‌شود برای دریافت تسهیلات، جهت انجام پروژه‌های مورد نظر در این حوزه درخواست خود را مطابق توضیحات مندرج در پورتال سازمان هواپیمایی کشوری B۲n.ir/caa۱ ارائه کنند.

وی خاطرنشان‌کرد: سقف دریافت تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت هوانوردی که حائز شرایط مندرج در پورتال سازمان هواپیمایی باشند، ۱۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فعال شدن شرکت‌های دانش بنیان در حوزه کشاورزی
  • دانش بنیان‌های کرمانشاه؛ چشم به راهِ احداث «شهرک فناوری»
  • تولید داروی بیماران اس ام ای در یک شرکت دانش‌بنیان
  • شبکه‌ای از دانش‌آموزان سمپاد در نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی شکل می‌گیرد
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است
  • ارتباط هدفمند و توازن‌محور بین صنعت و دانشگاه تقویت شود
  • سقف ۱۵ میلیارد تومانی تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت هوانوردی
  • سیل بخشی از تأسیسات آب آشامیدنی مناطق روستایی خوی را تخریب کرد
  • انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روس‌ها
  • سازمان نظام مهندسی بازوی تخصصی راه وشهرسازی آذربایجان غربی