Web Analytics Made Easy - Statcounter


معاون پژوهش و فناوری سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی با اشاره به برنامه های آتی معاونت پژوهش و فناوری این سازمان گفت: ارتقای مرکز فناوری به سازمان برتر در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر، تجهیز و راه اندازی گروه‌های پژوهشی در حوزه‌های PGD ، اختلالات ژنتیک، جنین شناسی و سلامت باروری و ارتقای مرکز درمان ناباروری به بیمارستان تخصصی از جمله برنامه‌های آتی این معاونت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

     به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی ،دکتر نجف قراچورلو در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در حوزه فناوری و انرژی‌های تجدید پذیر اهم دستاوردها شامل دستیابی به فناوری ساخت نیروگاه‌های خورشیدی سیار با توان متوسط، طراحی و ساخت نیروگاه‌های خورشیدی، اخذ گواهی انطباق با استاندارد نیروگاه‌های خورشیدی کم توان، طراحی و ساخت دستگاه هات تپ (انشعاب گیری داغ از خطوط انتقال گاز) در سایزهای 4 تا 12 اینچ و تهیه و تدوین دستورالعمل و استاندارد مربوطه و طراحی و ساخت دستگاه انشعاب گیری و انسداد موقت خطوط لوله سایز اینچ بدون قطع گاز و با رعایت اصول ایمنی است . 
وی افزود: درحوزه درمان ناباروری نیز می توان انجام خدمات میکروپانکچر، انتقال، IUI ، سرکلاژ، عمق رحم، هیستروسکوپ، PESA و TESE به تعداد دو هزار و 600 نفر در سال جاری اشاره کرد. 
قراچورلو اضافه کرد: همچنین در حوزه خدمات، فعالیت‌هیا انجام شده در زمینه‌های آزمایشگاه پاتوبیولوژی، طب کار، خون بند ناف و کلینیک تخصصی ارتقای سلامت، انجام خدمات تخصصی از قبیل خون شناسی، بیوشیمی، هورمون شناسی، میکروب شناسی و انگل شناسی، ایمنولوژی و سرولوژی، پاتولوژی و سیتولوژی، غربالگری سلامت جنین، آنالیز اسپرم، مشاوره بیماری های شغلی و خدمات خون بند ناف به مراجعان از جمله دستاوردهای این سازمان می‌باشد . 
معاون پژوهش و فناوری سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه محدودیت منابع فسیلی، رشد بالای مصرف سالانه انرژی و کاهش ذخایر فسیلی ضرورت فعالیت و نقش آفرینی در حوزه انرژی‌های تجدید پذیر را بیشتر کرده است، افزود: در کنار این عوامل عدم کارآیی فنی و اقتصادی مصرف انرژی و هدررفت نزدیک به یک سوم از کل انرژی در فرآیندهای مصرف و مشکلات زیست محیطی ناشی از آن، جهاددانشگاهی استان را بر آن داشت تا نقش موثری در بالابردن بازده و بهره وری انرژی و استفاده از انرژی های تجدید پذیر را در حیطه مسوولیت‌های خود پیش بینی و اجرا کند. 
وی تصریح کرد: در حوزه پزشکی و درمان ناباروری با توجه به خلاهای موجود در حوزه درمان ناباروری در کشور و کمک به زوج‌های نابارور در منطقه شمال غرب کشور ضرورت وجود یک مرکز درمانی تخصصی در حوزه ناباروری و رفع کمبودهای این منطقه از کشور در بخش‌های ژنتیک، زنان و مامایی، جنین شناسی و بانک خون بند ناف باعث فعالیت جهاددانشگاهی استان در این حوزه‌ها شده است . 

ارتقا مرکز فناوری به سازمان برتر در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر در آینده 

 قراچورلو در ادامه ارتقای مرکز فناوری به سازمان برتر در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر، تجهیز و راه اندازی گروه‌های پژوهشی در حوزه‌های PGD ، اختلالات ژنتیک، جنین شناسی و سلامت باروری، ارتقای مرکز درمان ناباروری به بیمارستان تخصصی، تجهیز و راه‌اندازی کلینیک طب پیشگیری و ارتقای سلامت، ایجاد گروه‌های پژوهشی درحوزه فناوری و انرژی‌های تجدید پذیر از قبیل انرژی خورشیدی، الکترومکانیکال، انرژی بادی و بومی سازی دانش فنی ساخت نیروگاه های پرتابل خورشیدی سایز متوسط و بزرگ را ازجمله برنامه‌های آتی این معاونت اعلام کرد. 
وی افزود: استان آذربایجان‌شرقی با دارا بودن مزیت‌های منطقه‌ای از قبیل همجواری با کشورهای آذربایجان، ترکیه و ارمنستان، مرکزیت اقتصادی و درمانی شمالغرب و تا حدودی غرب کشور، وجود تاریخ و فرهنگ غنی و درخشان، قطب علمی و صنعتی شمالغرب کشور و همچنین ظرفیت وجود مناطق آزاد ارس و ماکو ظرفیت‌های بالقوه زیادی جهت سرمایه گذاری و فعالیت در حوزه‌های مختلف انرژی‌های نو و درمانی را دارا می باشد . 
معاون پژوهش و فناوری سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: سرعت پیشرفت برنامه‌ها طبق برنامه ششم در حوزه‌های فناوری و انرژی‌های نو مناسب و در مواردی جلوتر از برنامه هست ولی در حوزه درمان ناباروری به دلیل زمان بر بودن و بروکراسی موجود در اخذ مجوزهای فعالیت، متناسب با برنامه پیش نرفته است .      
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۹۱۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درصد موفقیت درمان ناباروی با روش IVF در ایران

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد ابراهیم پارسانژاد در مورد درمان ناباروی، اظهار داشت: وقتی زوجین برای درمان ناباروری مراجعه می کنند در مرحله اول درمان های سطحی مربوط به زوجین برای انها تجویز می شود و در صورت لزوم درمان های اولیه به سمت درمان های پیشرفته سطح ۳ می رود.

وی افزود: بعد ازدواج درصد بارداری یک زوج در ماه اول ۱۵ درصد، در ۶ ماه اول ۵۰ درصد، در ۸ ماه این میزان به ۸۰ درصد و بعد از یک سال احتمال بارداری برای آنها به ۱۰۰ درصد می رسد.

این فوق تخصص نازایی، با اشاره به اینکه تمامی زوج های نابارور می توانند در فرایند درمان قرار گیرند، تاکید کرد: این به معنای این نیست که همه آنها بچه دار می شوند. طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت بین ۳۵ تا ۴۰ درصد از افرادی که اقدام به درمان ناباروی می کنند و از روش های کمک باروری استفاده می کنند، صاحب بچه می شوند.

وی تاکید کرد: تا سال ها پیش اگر زوجی مراجعه می کردند که به قول معروف مرد دچار مشکل بود و اسپرم نداشت به او گفته می شد که قابل درمان نیست. اما حالا درمان برای همه افراد نابارور انجام می شود اما این به معنای موفقیت در همه این عمل ها نیست.

بیست و سومین کنگره انجمن باروری و ناباروری ایران، ۱۹ الی ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

کد خبر 6092722 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • درصد موفقیت درمان ناباروی با روش IVF در ایران
  • با این فناوری انقلابی می‌توان درون سلول‌های سرطانی را مشاهده کرد!
  • انتصاب رییس و اعضای شورای علمی و فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی
  • اعضای شورای فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم منصوب شدند
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • سرمایه گذاری انرژی های تجدید پذیر در استان اصفهان
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • دریا باید محور توسعه و برنامه ریزی استان بوشهر قرار گیرد
  • مدارس، صاحب نیروگاه های خورشیدی می شوند
  • گامِ مهم «جهاددانشگاهی» برای رشد اقتصادی کرمانشاه