Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، فاطمه قاصد با اشاره به برگزاری نخستین دوره جشنواره استانی نماز (معراج) در دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار داشت: این جشنواره در چهار بخش علمی، هنری، ادبی و ایده پردازی برگزار شده است.

دبیر برگزاری جشنواره استانی نماز دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: یش از ۹۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطر نشان کرد:«هدف از برگزاری جشنواره ‌ایجاد دغدغه و شور نماز در دانشگاه و دریافت ایده برای امر ترویج فرهنگ نماز بود که بحمدلله تا حدود زیادی محقق شد.

قاصد عنوان کرد: معتقدیم ترویج فرهنگ نماز باید در اولویت کارهای فرهنگی دانشگاه قرار بگیرد و امر به این معروف در دانشگاه و به تبع آن جامعه همگانی شود.

دبیر برگزاری جشنواره نماز دانشگاه علوم پزشکی افزود: مقالات خوبی در حوزه میان رشته ای (رابطه نماز و سلامت جسم و روح) رسیده که قصد داریم به مرور زمان از آنها در نشریات و سایت ها استفاده کنیم.

وی گفت: در بخش هنری نیز آثاری همچون عکس ، کلیپ ، طراحی و خطاطی به دبیرخانه رسیده که در نمایشگاهی در معرض دید عزیزان گذاشته می شود و بنا داریم به مرور آثار را با ذکر نام صاحب اثر در فضای مجازی در جهت نشر فرهنگ نماز منتشر کنیم.

قاصد تصریح کرد: از دیگر نقاط قوت این جشنواره آثار ادبی واصله به خصوص شعر است که ان شاالله آنها را هم در قالب ویژه نامه ای منتشر می کنیم.

دبیر کانون معراج دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد: مراسم اختتامیه این جشنواره روز دوشنبه ۲۷ آذر از ساعت ۱۳ در سالن شهید یخچالی مجتمع پردیس دانشگاه برگزار می شود که از نفرات برگزیده تقدیر به عمل می اید و به تمام صاحبان اثر هم لوح تقدیر و یادبود اعطاء می شود.

وی در پایان از همه ی اساتید، دانشجویان و کارکنان و همه کسانی که دغدغه ویژه ای نسبت به فریضه نماز دارند و همچنین از صاحبان اثر دعوت کرد تا در مراسم اختتامیه حضور یابند.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۹۴۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه هشتمین جشنواره طنز پهلو در فومن برگزار شد

ایسنا/گیلان اختتامیه هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه (طنزپهلو) یادمان کیومرث صابری فومنی(گل آقا) امروز، ۱۱ اردیبهشت‌ماه با حضور فرشاد مهدی‌پور، معاون امور رسانه و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اسدالله عباسی استاندار گیلان، مسئولین کشوری و استانی و هنرمندان در شهر فومن برگزار و از برگزیدگان این جشنواره تجلیل شد.

فرشاد مهدی‌پور، معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت ارشاد در این جشنواره ضمن گرامیداشت یاد مرحوم کیومرث صابری(گل آقا) اظهار کرد: جشنواره طنز پهلو اقدامی در راستای معرفی زنده یاد استاد کیومرث صابری بوده که باید تداوم داشته باشد.

وی با برشمردن ویژگی‌های طنز گل آقا، افزود: ارائه محتوای علمی و کارشناسی در قالب طنز در گل آقا مشهود بود و باعث جذب مخاطبان می‌شد؛ طنز همواره مورد استقبال گسترده مردم و مخاطبان است اما در حوزه طنز با چالش‌هایی مواجه هستیم که باید به تدریج اصلاح و رفع شود.

معاون امور رسانه‌ای وزارت ارشاد با تأکید بر تقویت محتوای طنز و طنزپردازی در محیط آموزشی، گفت: حوزه طنز و طنزپردازی با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد نیازمند آموزش‌های علمی و فنی بوده و این احساس نیاز مشهود است.

مهدی‌پور با اشاره به افزایش دو برابری آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره طنزپهلو تصریح کرد: امسال ۱۱۲۹ اثر به جشنواره طنزپهلو در بخش‌های مختلف ارسال شده که در مقایسه با سال گذشته استقبال قابل توجهی داشته است.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان هم در این مراسم با بیان اینکه گیلان، استان استعدادپروری بوده و زادگاه مفاخر، علما، نخبگان و فرهیختگان متعددی است، اظهار کرد: بیان نقد درست همواره باعث اصلاح امور می‌شود لذا همواره انتقاد منصفانه در جامعه اثرگذار بوده است.

وی با بیان اینکه انعکاس مشکلات، نواقص و مسائل در قالب درست منجر به اصلاح می‌شود، گفت: اصحاب رسانه و خبرنگاران همواره نقش نظارتی در جامعه دارند و می‌توانند با انتقاد منصفانه منجر به رفع کاستی و نواقص شوند لذا نقد سازنده هیچ وقت تلخ و گزنده نیست.

عباسی با بیان اینکه الگوپذیری رسانه‌ها در نقدپردازی از گل آقا مورد توجه قرار گیرد، افزود: طنز گل آقا در لایه‌های مختلف جامعه اثرگذاری بالایی داشته است زیرا طنز گل آقا استاد صابری فومنی در چارچوب خاص و مرزهای اخلاقی بیان می‌شد.

استاندار گیلان با بیان اینکه نسل جوان امروز تشنه نقدپردازی در چارچوب طنز گل آقاست لذا مکتب گل آقا باید در بخش طنزپردازی امروز جاری شود، بیان کرد: نشاط اجتماعی در قالب طنز در اولویت قرار گیرد.

سیدمحمدرضا خوشرو، مدیر شبکه نسیم سیما هم با بیان اینکه فومن زادگاه عارفان، بزرگان و اساتید است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: تلویزیون در خدمت طنزپردازان و اهالی طنز است.

وی با بیان اینکه باید سبک و سیمای استاد کیومرث صابری فومنی در رسانه ملی احیا شود، گفت: طنز بیان صریح، سریع و اثرگذار مسائل و چالش‌هاست که در رسانه ملی کاربرد ویژه‌ای دارد و در جامعه اثرگذار است، تلاش کردیم فرصتی برای تمامی شاعران و طنزپردازان فراهم شود.

خوشرو بیان کرد: امروز فرصت برای طنزپردازان در تلویزیون فراهم است و امیدواریم ظرفیت طنز در کشور افزایش یابد لذا وظیفه خود می‌دانیم طنزپردازان را شناسایی و از آنان دعوت و حمایت کنیم، در این راستا از طرح و ایده‌های طنزپردازان استقبال می‌کنیم.

امیرحسین طاهری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز با بیان اینکه امیدواریم از این جشنواره‌ها در آینده بیشتر بهره‌مند شویم، گفت: کیومرث صابری فومنی باعث دورهمی هنرمندان طنزپرداز در استان گیلان شد و امیدواریم چنین تداوم چنین جشنواره‌هایی چراغ راهی برای فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد.

وی در خصوص احیا و تکریم مفاخر استان گفت: تلاش داریم تا محل سکونت مفاخری که در این استان پرروش یافتند و حضور داشتند، احیا شود و برای تحقق این امر اقداماتی در دستورکار داریم این بناهای ارزشمند به خانه‌موزه تبدیل شوند.

عباس حسین‌نژاد، دبیر هشتمین دوره جشنواره ملی طنز و رسانه(طنزپهلو) هم در این مراسم با بیان اینکه امسال ۱۱۲۹ اثر به جشنواره طنزپهلو ارسال شده بود، گفت: استان‌های تهران، اصفهان، فارس، قم و خراسان رضوی به ترتیب بیشترین آثار ارسال به دبیرخانه جشنواره را داشتند، استان ‌گیلان هم از این نظر در رتبه ششم قرار دارد.

وی با بیان اینکه این جشنواره در بخش‌های مختلف داستان کوتاه طنز، شعر طنز، نثر طنز، طنز چندرسانه‌ای، کاریکاتور و کارتون برگزار شد، افزود: در بخش داستان طنز ۲۴۴ اثر، کاریکاتور و کارتون ۲۲۶ اثر، شعر طنز ۲۵۷ اثر، طنز چند رسانه‌ای ۱۰۱ اثر و طنزمطبوعاتی ۳۰۱ اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده است.

حسین‌نژاد در خصوص هیات داوران این جشنواره تصریح کرد: امید مهدی‌نژاد و سعید سلیمانپور در بخش شعر، داوود امیریان و رضا ساکی در بخش داستان، امیر اسماعیلی و مهدی واقفی در بخش چندرسانه‌ای، احمد عربانی و مجید خسرو انجم در بخش کاریکاتور، محسن فراهانی و علی‌اکبر قاضی‌زاده در بخش نثر مجموع آثار رسیده به هشتمین جشنواره ملی طنز پهلو را ارزیابی و داوری کردند.

وی گفت: در این جشنواره به ۲۰ نفر از برگزیدگان در بخش‌های داستان کوتاه طنز، شعر طنز، نثر طنز، طنز چندرسانه‌ای، کاریکاتور و کارتون جوایز ارزنده‌ای اهدا می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اختتامیه هشتمین جشنواره طنز پهلو در فومن برگزار شد
  • حمایت دانشگاهیان علوم پزشکی ایران از دانشجویان جهان
  • برگزاری آزمون غربالگری شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی
  • ۱۱۲۹ اثر به دبیرخانه «طنز پهلو» ارسال شد/ استان تهران بیشترین آثار طنز را ارسال کرد
  • برگزاری هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری
  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • ارسال ۴۳۴ اثر به دبیرخانه جشنواره فصلی رسانه‌های گیلان
  • همایش ملی «نماز، دانشگاه، بایسته‌ها و شایسته‌ها» برگزار می‌شود
  • رقابت داوطلبان شانزدهمین دوره المپیاد علوم پزشکی در دانشگاه آزاد یزد
  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود