Web Analytics Made Easy - Statcounter

امین سپهریان دبیر بخش فیلم‌نامه نویسی جشنواره هفته قرآن و عترت خوزستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان با بیان اینکه این جشنواره می‌تواند بابی شود تا یک قدم جدی و مؤثر در حوزه دینی با زبان هنر برداشته شود، گفت: در فراخوان هفته قرآن و عترت اکثر بخش‌های هنری دیده شده است و هنرمندان می‌توانند در بخش‌های مختلف این جشنواره شرکت کنند و با زبان هنر بخشی از آموزه‌های دینی را به تصویر بکشند یا بازگویی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به بخش فیلم نامه نویسی هفته قرآن و عترت گفت: موضوع بخش اصلی، «قرآن و عترت» است و شامل محورهایی همچون داستان‌های قرآن و عترت(ع): اقتباس از داستان‌های قرآن کریم، زندگی و سیره پیامبر اسلام(ص)، زندگی و سیره پیامبران الهی از دیدگاه قرآن، زندگی و سیره معصومین(ع)، زندگی و سیره دیگر شخصیت‌های قرآنی است.

سپهریان ادامه داد: براساس فراخوان اعلام شده مضامین و معارف دینی و قرآنی مانند: توحید، نبوت، عدل، امامت، غدیر، مهدویت، ولایت، تقریب مذاهب، اسلام شناسی، اقتصاد مقاومتی در راستای منویات مقام معظم رهبری و شعار سال، تأثیر معارف اسلامی در تقویت فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس، مدافعان حرم، مقاومت و پایداری، خودباوری، کانون خانواده، سبک زندگی، حجاب و عفاف، امر به معرف و نهی از منکر، راستگویی، مثبت اندیشی، صلح و دوستی، مهربانی، ظلم ستیزی، گذشت، احسان به والدین، همسرداری، حقوق همسایه، حقوق شهروندی، محیط زیست، قانون‌مداری، امید و شعف، ازدواج، کار و تلاش، توکل، قرض الحسنه، زکات، نماز، ریا، کسب حلال و فضای کسب و کار، ربا، کسب علم و دانش، مسجد، توبه، قناعت، اسراف، معاد و مرگ نیز مورد نظر است و علاوه بر اینها موضوع بخش ویژه جشنواره شهدای مدافع حرم است.

دبیر بخش فیلم‌نامه نویسی جشنواره هفته قرآن و عترت خوزستان با بیان اینکه آثار فیلم‌نامه در دو بخش فیلم‌نامه اقتباسی و فیلم نامه(اصلی) اورجینال پذیرقته می‌شود، گفت: فیلم‌نامه اقتباسی، می‌تواند برگرفته از یکی از داستان‌‌ها و وقایع قرآن باشد و در فیلم نامه اورجینال، فیلم‌نامه نویس یکی از موضوعات هفته قرآن و عترت مثل نماز، روزه، جهاد و ... را موضوع کار خود قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره آغاز شده است، گفت: علاقه‌مندان به شرکت در این بخش می‌توانند آثار خود را تا تاریخ 10 دی ماه به نشانی www.hq-khz.ir ارسال کنند.

iqnakhouzestan@

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۹۵۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان جشنواره فیلم کوتاه تهران


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ چهل‌ویکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به‌منظور شناسایی و معرفی آثار کوتاه برگزیده در سطح ملی و بین‌المللی، جریان‌سازی و رقابت سازنده بین فیلم‌سازان و ارج نهادن به خلاقیت سینماگران جوان، برگزار می‌شود و فیلم‌سازان ایرانی بایستی تا یکم مردادماه 1403، نام‌نویسی کرده و اثر خود را در سامانه بارگذاری فرمایند. این جشنواره از 27 مهرماه تا 2 آبان‌ماه 1403 در تهران برگزار خواهد شد. گزارش: 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک
  • فراخوان جایزه داستان و بازآفرینی منتشر شد
  • جدیدترین شماره فیلم‌نگار با خلاصه فیلمنامه «آپاراتچی» و «آسمان غرب» منتشر شد
  • سیناپس «آپاراتچی» و «آسمان غرب» و فیلمنامه «یادآوری» کریستوفر نولان در شماره جدید فیلم نگار
  • سیناپس «آپاراتچی» و «آسمان غرب» و فیلمنامه «یادآوری» در فیلم‌نگار
  • روایت سازنده مستند «مشتی اسماعیل» از شالیکاری
  • مسابقات مرحله استانی قرآن، عترت و نماز در دیلم برگزار شد
  • برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران
  • رشد ۲۰ درصدی ثبت نام قرآن آموزان البرزی در سامانه حمد
  • فراخوان جشنواره فیلم کوتاه تهران