Web Analytics Made Easy - Statcounter

آخرین تحولات میدانی از جنوب غرب استان دمشق حاکیست، عملیات نیروهای جبهه مقاومت در غوطه غربی ادامه دارد و عناصر تروریستی با متحمل شدن خسارت های فراوان در آستانه یک شکست سنگین دیگر قرار دارند که می‌تواند تحولات را در این محور دگرگون کند.

نیروهای جبهه مقاومت پس از درگیری های سنگین سه روزه در جنوب شرق مزارع راهبردی «بیت جن» در نهایت با عقب راندن عناصر تروریستی توانستند مواضع خود را در ارتفاع راهبردی «الاحمر» تثبیت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حملات برای آزادی این ارتفاع راهبردی از سمت منطقه جنوبی «الزیات» صورت گرفت؛ از محور شمال شرق مزرعه بیت جن هم خبر می رسد نیروهای جبهه مقاومت حملات مجدد تروریست ها را برای اشغال ارتفاع «الشهاب» دفع کردند.

**برای مشاهده بهتر جزییات، روی نقشه کلیک کنید**


 
از سویی دیگر، نیروهای جبهه مقاومت پس از درگیری های سنگین دو روزه در محور شمال شرق مزارع بیت جن موفق شد با عقب راندن تروریست های جبهه النصره، ارتفاعات راهبردی « مدور و مقتول شرقی» را به کنترل خود در بیاورند. در جریان این درگیری ها هم 40 تروریست کشته و زخمی شدند.

در حال حاضر، در مسیر شرق به غرب مناطق تحت اشغال گروه های تروریستی در جنوب غرب استان دمشق تنها منطقه «‌الظهر الاسود» در حد فاصل ارتفاعات «‌الشهاب و الاحمر» در تصرف تروریست ها است.

در صورت پاکسازی منطقه « الظهر الاسود»، مواضع اشغالی  عناصر تروریستی در جنوب غرب استان دمشق به دو تکه شرقی و غربی تقسیم می شود و راه برای تسلیم کردن تروریست های محاصره شده در این محور باز می شود.

**برای مشاهده بهتر جزییات، روی نقشه کلیک کنید**

به گزارش مشرق، نیروهای مقاومت فلسطینی در دو ماه گذشته نقشه ویژه ای را در عملیات پاکسازی جنوب غرب دمشق ایفا کرده اند و در خط مقدم نبرد با تروریست های جبهه النصره قرار دارند؛ رزمندگان  فلسطینی که با روحیه بالایی در میدان نبرد حضور دارند به تصمیم ترامپ برای به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت خانه آمریکا به این شهر واکنش نشان دادند و با دست نوشته هایی حمایت خود را از قدس اعلام کردند.

یکی از نیروهای مقاومت فلسطین در جنوب غرب استان دمشق در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: رزمندگان فلسطینی در کنار نیروهای جبهه مقاومت در تلاش هستند آخرین بقایای گروه های تروریستی را در سوریه نابود کنند و محو رژیم صهیونیستی و آزادی قدس هدف اصلی ما در میدان محسوب می شود.

 

 

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۸۹۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خروج السنوار از تونل‌های غزه صحت دارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، رسانه‌های رژیم صهیونیستی به شکل گسترده‌ای خبر خروج «یحیی السنوار» رییس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در نوار غزه را پوشش دادند.

شبکه ۷ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که منابع اطلاعاتی این رژیم خبر حضور السنوار در خیابان‌های نوار غزه و خروج وی از تونل‌های مقاومت را تایید کرده‌اند.

همچنین خبر حضور میدانی یحیی السنوار در نوار غزه و دیدار وی با مبارزان فلسطینی در این باریکه هیاهوی فراوانی را در شبکه‌های اجتماعی در پی داشت.

روز گذشته نیز روزنامه «العربی الجدید» به نقل از یکی از اعضای ارشد جنبش حماس اعلام کرد: یحیی السنوار رییس جنبش حماس در نوار غزه، از وقایع میدانی بی‌خبر و جدا نیست. این موضوع در حالی است که جنگ اسراییل علیه غزه شبانه روز ادامه دارد.

این منبع وابسته به حماس گفت: سخن از این که السنوار در تونل‌ها منزوی شده تنها ادعایی از طرف نتانیاهو و سرویس‌های امنیتی وی است تا از این طریق در برابر اسراییلی‌ها و هم‌پیمانانشان بر شکست خود در تحقق اهداف اعلامی سرپوش بگذارند. السنوار به عنوان فرمانده میدانی جنبش در حال انجام وظیفه خود است.

این عضو ارشد حماس اعلام کرد: اخیرا سنوار از منطقه‌های درگیری میان مقاومت و ارتش رژیم اشغالگر بازدید کرد و با برخی از مبارزان جنبش حماس روی زمین و نه در داخل تونل‌ها دیدار کرد.

بر اساس گفته‌های این منبع وابسته به حماس نزدیک به ۳۰ ژنرال و افسر شاباک که در روز هفتم اکتبر سال گذشته میلادی در یگان‌های نظامی و برخی مواضع نظامی بسیار حساس اسیر شدند در حال حاضر نزد حماس هستند.

پس از انتشار خبر حضور میدانی السنوار در خیابان‌های نوار غزه، خانواده‌های اسیران صهیونیست نزد مقاومت نیز اعلام کردند که حضور میدانی السنوار در حالی که اسیران صهیونیست در تونل‌ها هستند شکست رژیم صهیونیستی را به تصویر می‌کشد.

خانواده‌های اسیران صهیونیست نزد مقاومت فلسطین بیان کردند: تحقیقات درباره خبر حضور السنوار در خیابان‌ها انجام شد و منابع اطلاعاتی موثق خروج وی از تونل‌ها را تایید کردند. این در حالی است که اسیران همچنان در تونل‌ها هستند.

این شهرک‌نشینان تاکید کردند: تصویر السنوار در خیابان‌های غزه -چه مورد عکس‌برداری قرار گرفته باشد و چه قرار نگرفته باشد- از یک سو و انزوای اسیران در تونل‌ها از سوی دیگر نشانگر شکست اسراییل است.

کد خبر 6088538

دیگر خبرها

  • ارتش یمن بار دیگر «ایلات» را هدف گرفت
  • هلاکت ۲ تروریست در حمله پهپادی نیروهای امنیتی در شهر زاهدان
  • حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها + جزئیات
  • خبر خروج السنوار از تونل‌های غزه صحت دارد
  • بازدید میدانی یحیی السنوار از مناطق درگیری در غزه
  • کرانه باختری، میدان وحدت در جبهه مقاومت
  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • شهادت زن فلسطینی در نزدیکی الخلیل به ضرب گلوله صهیونیست‌ها+ فیلم
  • اعلام الحربی آمار حملات جبهه مقاومت در لبنان، سوریه و یمن را منتشر کرد + اینفوگراف
  • ۲۷۱ نفر از رزمندگان حزب الله شهید شده اند