Web Analytics Made Easy - Statcounter

تبریز - شورای اسلامی کار ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی ایران در پی پلمپ این کارخانه و تجمع کارگران آن، خواستار رسیدگی به وضعیت این واحد تولیدی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در نامه سرگشاده شورای اسلامی کار ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی ایران که یکشنبه منتشر شد، این واحد صنعتی یکی از اصلی ترین قربانیان  سازمان خصوصی سازی کشور  عنوان و خاطرنشان شده است:  حکم ورشکستگی شرکت ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی ایران  مدتی پس از واگذاری بر اساس تصمیمات مسئولین قضایی و سیاسی آذربایجان شرقی صادر و بر اساس این تصمیمات  مقرر شد با این حکم مالکیت و مدیریت شرکت بدون هیچ تغییر خاصی در وضعیت استخدامی و حقوقی کارکنان به گروه صنعتی تراکتورسازی واگذار شود و با این راهکار مطالبات چندین ساله کارگران محقق شود اما متاسفانه امروز این هدف گذرای از رسالت اصلی خود که همان تحقق مطالبات و حقوق کارگران است کاملا منحرف  شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخش دیگری از این نامه با اشاره به شرایط واگذاری این واحد صنعتی به گروه تراکتورسازی  تصریح  شده است: بر اساس این شرایط کارگران با مصیبت جدیدی به نام سهم غرمایی شامل هزینه واگذاری، سهم ۴ درصد سخت و زیان آور و مهمتر ازهمه از بین رفتن امنیت شغلی مواجه شده اند.

شورای اسلامی کار ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی ایران در ادامه این نامه با اشاره به اینکه اکنون  بر خلاف وعده های مسئولین وقت استان که عنوان می کردند جای  هیج نگرانی برای کارگران وجود ندارد و حکم ورشکستگی  فقط ابزاری برای تغییر مالکیت  و انتقال نیرو به گروه تراکتورسازی است تصریح کرده است:اما اینک صحبت از واگذاری و فروش چند هکتار زمین، سالن و ساختمان با اقساط ۳۵ ماهه و ۱۵ میلیارد تومان زیر قیمت کارشناسی به گوش می رسد

در ادامه این نامه با اشاره به اینکه اداره تصفیه امورورشکستگی مطالبات چندین ساله کارگران را فقط به صورن شفاهی و تقریبی  مطرح می نماید آمده است: بدین ترتیب در این شرایط واگذاری فقط منافع خریدار منظور شده که عملا باعث عدم رضایت و امتناع کارگران از اعلام رضایت به این واگذاری و متعاقبا پامپ و تعطیلی کارخانه شده است.

شورای اسلامی کار ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی ایران این اقدامات را نشانه آشکاری از عجز و ناتوانی مسئولین استان در حل و فصل مشکلات این واحد صنعتی و مغایر با شعار سال ۱۳۹۶ و فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی برتولید، اشتغال و سیاست های اقتصاد مقاومتی  عنوان و تآکید  شده است: اگر قرار است در بحث واگذاری و ورشکستگی این شرکت بخشی از مطالبات و حق و حقوق چشم پوشی شود یقینا کارگران زحمتکش و ستم دیده از آن چشم پوشی نخواهند کرد چرا که راهکار  اعلام ورشکستگی با پیشنهاد و تصمیم مسئولین استان انجام شده و هرگونه چشم پوشی و نادیده گرفتن مطالبات قانونی بر عهده تصمیم گیرندگان راهکار ورشکستگی و عاملین ورشکستگی است.

گفتنی است غرما کردن به  معنای  تقسیم کردن مال بدهکار ور شکسته به نسبت طلب بین طلبکاران  است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۹۶۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویر شهریار شاعر نامدار ایرانی بر دستان هواداران تراکتورسازی

دریافت 19 MB کد خبر 6094494

دیگر خبرها

  • واگذاری کارخانه سامان کاشی بروجرد به هیات حمایت از صنایع
  • متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از مطالبات جدی خانه کارگر است
  • تصویر شهریار شاعر نامدار ایرانی بر دستان هواداران تراکتورسازی
  • واگذاری ۴۵۶۶ سند شهرک‌های صنعتی هرمزگان
  • آمادگی استان جهت واگذاری زمین به کارگران دارای شرایط
  • قرارداد پیمانکاری در گروه ملی فولاد تخلف قانونی است / درویشی: فقط مطالبات صنفی کارگران را پیگیری می‌کنیم +فیلم
  • انواع دستگاه بسته بندی و ماشین آلات بسته بندی صنعتی
  • مطالبات کارگران مازندران پیگیری می شود
  • کارگران و کارفرمایان دو بال سخت‌کوش تولید هستند
  • در جامعه کارگری نخبگانی داریم که مورد بی توجهی قرار می‌گیرند