Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-26@17:34:21 GMT

◄ امروز، پرواز 114 ساله شد

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۹۶۲۸۴

◄ امروز، پرواز 114 ساله شد

تین‌نیوز | 

114 سال قبل در چنین روزی، 17 دسامبر 1903 در صحرای کیتی‌هاک کارولینای شمالی آمریکا ویلبر رایت توانست با هواپیمای اختراعی خود و برادرش که در کارگاه دوچرخه‌سازی خودشان ساخته بودند مسافت 36 متر را پرواز کند و اولین خلبان جهان لقب بگیرد.

این هواپیما در کارگاه دوچرخه‌سازی برادران رایت ساخته‌شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سال 1783 بشر توانسته بود با بالن هوای گرم در آسمان معلق شود؛ اما این پرواز اولین پرواز واقعی بشر بود که از روی زمین شروع شد و با موفقیت روی زمین فرود آمد.

برادران رایتدر 18 دسامبر همان سال یعنی یک روز پس از پرواز موفقیت‌آمیزشان اختراع خود را برای ثبت به دولت آمریکا ارائه کردند. وزارت جنگ آمریکا مسئول بررسی این اختراع شد و پس از بررسی کافی پیشنهاد همکاری به برادران رایت داد و به آن‌ها برای تکمیل پروژه کمک مالی کرد.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۹۶۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کودک ۲ ساله سردشتی غرق شد اما نجات یافت!

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی از نجات جان کودک دو ساله سردشتی با تلاش امدادگران این جمعیت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حمید محبوبی امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران از نجات جان یک کودک غرق شده سردشتی توسط امدادگران این جمعیت خبر داد.

وی در تشریح این خبر افزود: عصر امروز جمعه ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳؛ در جاده مهاباد - سردشت غرق شدن یک کودک ۲ ساله در روستای گردشیلان گزارش شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی گفت: با اعلام این خبر نجاتگران هلال‌احمر پایگاه امداد و نجات کله کاوی مهاباد بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

محبوبی تصریح کرد: در این حادثه کودک دوساله مغروق بعد از انجام اقدامات پیش بیمارستانی، ساکشن و اکسیژن‌تراپی نجات داده شده و جهت سیر مراحل بعدی به مرکز درمانی انتقال داده شد.

کد خبر 748167

دیگر خبرها

  • کودک ۲ ساله سردشتی غرق شد اما نجات یافت!
  • سکوت برادران گرایی بعد از اعلام شرایط جدید ملی‌پوش شدن‌شان؛ قهرمان المپیک به مبارزه با سعید اسماعیلی تن می‌دهد؟
  • مناظره داغ روی کین و ایان رایت؛ آیا برونو فرناندز کاپیتان مناسبی برای منچستریونایتد است؟
  • پیام برادران انصاری در پی درگذشت عروس امام خمینی
  • «وعده صادق» از بزرگ‌ترین موفقیت‌های نظامی تاریخ معاصر ایران بود/ ایران چگونه نتانیاهو را کیش‌ومات کرد/ چرا آمریکا پشت اسرائیل را خالی کرد؟
  • درگیری اسطوره‌های یونایتد و آرسنال بر سر برونو!
  • روزی به نام تلفن!/الو... صدا میاد؟
  • موفقیت ساخت بلوک بتنی جدید به همت دانشجوی تفتی
  • امروز بگو و بخند، فردا جنگ و جدل!
  • برادران زورگیر در کمتر ۵ ساعت در شاهین‌شهر دستگیر شدند