Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما، نظامیان صهیونیست در سرکوب تظاهر کنندگان فلسطینی از نوع جدیدی از گاز‌های اشک آور استفاده می‌کنند.
به گزارش شبکه پرس تی وی، وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطینی با اعلام این خبر از اسرائیل خواسته است نام این گاز اشک آور جدید و تولید کننده آن را اعلام کند زیرا به نظر می‌رسد این گاز جدید سمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این نهاد فلسطینی در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد ارتش اسرائیل برای سرکوب تظاهرات اخیر که در واکنش به تصمیم جنجالی رئیس جمهور آمریکا در خصوص قدس اشغالی برگزار می‌شود از یک گاز اشک آور حاوی مواد سمی قوی استفاده کرده است.
اسامه النجار سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین گفت: «نیرو‌های اسرائیلی گاهی گاز‌های اشک آور سمی جدید علیه فلسطینیان استفاده می‌کنند و این گاز‌ها عوارض جانبی جدی و طولانی به همراه دارد. منابع پزشکی در رفح گفته اند اسرائیلی‌ها قطعا از گاز غیر قانونی جدیدی استفاده کرده اند. نشانه‌های استنشاق این گاز با گاز‌های قبلی که ما در گذشته با آن برخورد داشتیم متفاوت است. کسانی که اینجا در کرانه باختری در معرض این گاز قرار گرفتند نیز دچار نشانه‌های مشابهی شدند. ما کماکان در حال بررسی گاز جدید هستیم و کپسول‌های خالی آن را برای طرف‌های بین المللی ارسال می‌کنیم زیرا اسرائیلی‌ها از سلاح‌های غیر قانونی استفاده می‌کنند.»
از گاز جدید نه تنها برای متفرق کردن تظاهر کنندگان بلکه به منظور حمله به خبرنگاران استفاده می‌شود. سربازان اسرائیلی در درگیری‌های اخیر در سرزمین‌های اشغالی، اعضای گروه‌های خبری رسانه‌ها را با بمب‌های دودزا و نارنجک‌های حاوی گاز اشک آور هدف حمله قرار دادند.
فراس تنینه خبرنگار خبرگزاری معان فلسطین گفت: استنشاق گاز اشک آور جدید تجربه بسیار بدی برای وی بود. گاز تازه استفاده شده سمی بوده است زیرا از گاز‌هایی که قبلا دیده است بسیار قوی‌تر بود. سراغ دوربینم رفتم تا از درگیری‌ها تصویربرداری کنم، اما سربازان اسرائیلی یک کپسول گاز اشک آور را به طور مستقیم به طرف من شلیک کردند. این کپسول بلافاصله منفجر شد و من گاز داخل آن را استنشاق کردم. نفس کشیدن برایم سخت شد و ضربان قلبم تند شد. دچار تشنج شدم و پس از آن حالت تهوع به من دست داد و استفراغ کردم. من از سال ۲۰۰۰ خبرنگار بوده ام و این نخستین بار نیست که گاز اشک آور استنشاق می‌کنم، اما این بار عوارض این اتفاق بسیار متفاوت بود. من هنوز برای نفس کشیدن مشکل دارم و درد شدید سینه نیز دارم.»
اسرائیل همچنان برای سرکوب تظاهر کنندگان فلسطینی از گاز اشک آور استفاده می‌کند هر چند که استفاده از این ماده بر اساس کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی سال ۱۹۹۳ ممنوع است.
فلسطینیان مقامات اسرائیلی را متهم می‌کنند که از سرزمین‌های اشغالی به عنوان آزمایشگاهی بزرگ برای بررسی آثار و عوارض سلاح‌های جدید این رژیم استفاده می‌کنند. به گفته آن‌ها رژیم اسرائیل به مردم و غیر نظامیان به عنوان سوژه‌های مناسبی برای آزمایش سلاح‌های جدید خود نگاه می‌کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۹۶۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش سخنگوی وزارت امورخارجه به سرکوب دانشجویان آمریکایی توسط پلیس

 سخنگوی وزارت امور خارجه با انتشار تصاویری نوشت که دانشجویان دانشگاه تگزاس به جرم اعتراض علیه جنایات رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا در نوار غزه، سرکوب می شوند.

به گزارش ایرنا، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به سرکوب دانشجویان آمریکایی توسط پلیس این کشور به‌دلیل حمایت از فلسطین در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: چشم انداز دیگری از آزادی بیان و احترام به حقوق زنان در آمریکا از نگاه تصاویر؛ سرکوب دانشجویان دانشگاه تگزاس به جرم اعتراض علیه جنایات رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا در نوار غزه. رسوایی.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • صدای شکسته شدن استخوان‌های لیبرالیسم و نئولیبرالیسم به گوش می‌رسد
  • آمریکا به شدیدترین وجه ممکن اعتراضات دانشجویان را سرکوب کرده است
  • غریب‌آبادی: سرکوب جنبش‌‌های دانشجویی آمریکا را محکوم کنید
  • تجمع دانشگاه‌های ایران در حمایت از خیزش دانشگاهیان آمریکایی
  • حمایت دانشگاه امیرکبیر از دانشجویان آمریکا در حمایت از غزه
  • حمایت دانشگاه امیرکبیر از خیزش دانشجویان آمریکا در اعتراض به رژیم صهیونیستی
  • کنعانی: سرکوب دختران دانشجو در آمریکا یک رسوایی است
  • واکنش سخنگوی وزارت امورخارجه به سرکوب دانشجویان آمریکایی توسط پلیس
  • سرکوب دختران دانشجو در آمریکا یک رسوایی است
  • واکنش حماس به سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین