Web Analytics Made Easy - Statcounter

در طول آذر ماه سال جاری، هوای تهران برای گروه‌های حساس در اکثر روز‌ها ناسالم بوده و همین امر موجب شده تا کودکان، بانوان باردار، سالمندان و بیماران قلبی ریوی تا سالم شدن هوا باید از تردد طولانی مدت در هوای آ‍زاد خودداری کنند.

سرویس اجتماعی فردا: وضعیت آلودگی هوای پایتخت با رسیدن به شاخص ۱۴۴ در بیست و ششمین روز از آذر ماه، نه تنها ۳ مقطع پیش دبستانی، دبستان و مهد‌های کودک را تعطیل کرد بلکه در آستانه رسیدن به شرایط ناسالم برای تمام گروه‌های جامعه قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در طول آذر ماه سال جاری، هوای تهران برای گروه‌های حساس در اکثر روز‌ها ناسالم بوده و همین امر موجب شده تا کودکان، بانوان باردار، سالمندان و بیماران قلبی ریوی تا سالم شدن هوا باید از تردد طولانی مدت در هوای آ‍زاد خودداری کنند.

جزییات تعطیلی مدارس تهران و افزایش زمان طرح ترافیک را اینجا بخوانید


بر اساس آمار‌های ارائه شده نیز با گذشت ۸۶ روز از پاییز ۹۶، بیش از ۴۲ درصد روز‌ها در آلودگی گذشته است. همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون هوا ۱۲ روز پاک، ۲۰۰ روز سالم، ۵۸ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و یک روز ناسالم برای همه بوده است.

این در حالی است که بیشترین میزان آلودگی در تهران مربوط به ذرات معلق کمتر از ۲. ۵ میکرون است و طبق گزارش‌های منتشرشده در مجله لانست بعنوان معتبر‌ترین نشریه پزشکی جهان نشان می‌دهد ذرات معلق کمتر از بیشترین ارتباط را با بیماری‌های قلبی-عروقی و ریوی دارند. این ذرات عامل اصلی آلودگی هوای تهران طی سال‌های اخیر بوده و هست.



آمار وحشتناک مرگ و میر بر اثر آلودگی هوا

مطالعات وزن جهانی بیماری‌ها نشان می‌دهد که انواع آلودگی هوا عامل مرگ میر ۶.۵ میلیون نفر در جهان طی سال ۲۰۱۵ تخمین زده می‌شود. بر اساس این مطالعه مجموعاً آلودگی محیط‌های بسته و خانگی ۲.۲ تا ۳.۶ میلیون، آلاینده ذرات محیط ۳.۷ تا ۴.۸ میلیون و آلودگی ناشی از ازن تروپوسفری ۰.۱ تا ۰.۴ میلیون مرگ در جهان را شامل شده است.

همین چند روز پیش نیز روزنامه همشهری در گزارشی مقایسه ای، آلودگی هوای تهران را ازداعش خطرناک‌تر دانست. داعش از آغاز اعلام موجودیت در ژوئن ۲۰۱۴ تا آخرین روز حیات، ۱۶۵۰۰ نفر را در شهر‌های مختلف جهان قتل عام کرد، اما طی همین مدت در تهران ۱۹۵۰۰ نفر بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست داده‌اند. خبر جنایت‌های داعش البته همواره در صدر اخبار ۴ سال اخیر قرار داشته، اما کمتر کسی است که به مرگ خاموش شهروندان پایتخت بر اثر استنشاق طولانی مدت هوای آلوده ناشی از تردد وسایل نقلیه توجه کند.

توصیه‌های بهداشتی

فعالیت طولانی: عبارت است از هرگونه فعالیت خارج از منزل که افراد بطور متناوب طی مدت چندین ساعت انجام می‌دهند و سبب می‌شود نفس کشیدن تا حدی سخت‌تر از خالت طبیعی صورت گیرد. برای مثال کار کردن در باغچه در طول روز

فعالیت سنگین: عبارت است از هرگونه فعالیت شدید خارج از منزل که سبب می‌شود نفس کشیدن به سختی صورت گیرد. برای مثال دویدن


منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۹۳۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای اصفهان ناسالم برای گروه‌های حساس

به گزارش قدس آنلاین،  طبق اطلاعات سامانه پایش کیفی هوای کشور، شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای کلانشهر اصفهان بر روی عدد ۱۴۰ (AQI) قرار دارد و به گروه‌های حساس توصیه می‌شود از تردد و ورزش در فضای باز خوداری کنند.

شرایط هوا در ایستگاه‌های ۲۵ آبان، انقلاب، رهنان، احمدآباد، زینبیه، فرشادی، کاوه، کردآباد و ولدان در شرایط قرمز و ناسالم برای عموم مردم دارد.

شاخص کیفی هوا در ایستگاه های خرازی و میرزاطاهر ناسالم برای گروه‌های حساس است و در ایستگاه‌های پارک زمزم، پروین، سپاهان‌شهر و فیض شرایط قابل قبولی دارد.

همچنین شاخص کیفیت هوا در کاشان، نارنجی و در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است و در خمینی‌شهر، شاهین‌شهر، زرین‌شهر، سگزی و قهجاورستان شرایط سالم و قابل قبول را نشان می‌دهد.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • هوای اصفهان ناسالم برای گروه‌های حساس
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • جزئیات آلودگی هوا در استان خوزستان
  • تداوم تنفس هوای مطلوب در تهران
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق