Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره هفته پژوهش و روز جهانی عاری از خشونت، گفت: آنچه امروز در یمن و فلسطین می بینیم، فاصله زیادی از دنیای بدون خشونت دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ فتح الله معین؛ صبح امروز در شانزدهمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان، با اشاره به وجود مشکل آلودگی در بیشتر کلان شهر ها در کشور، اظهار کرد: میزان آلودگی هنوز به میزان بسیار زیاد نرسیده است، اما در مرز خطر قرار دارد که امیدواریم با تغییر وضعیت هوا این قضیه هم برطرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای شهر اصفهان، با بیان اینکه ما به دنبال کاهش سفرهای شهری هستیم، تصریح کرد: امیداوریم با ایجاد شهر الکترونیک بخش زیادی از حمل و نقل شهری کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: ضریب سفر در اصفهان دو سفر به ازای هر نفر در روز براساس برآوردها است که بالغ بر چهار میلیون سفر در شهر را شامل می شود.

معین با اشاره به اینکه بالغ بر 50 درصد از این سفرها در شهر اصفهان با وسایل نقلیه شخصی انجام می شود، عنوان کرد: حدود 18-20 درصد با اتوبوس، 12-14 درصد توسط تاکسی، 10 درصد موتورسیکلت و چهاردرصد آن توسط دورچخه انجام می شود.

رئیس شورای شهر اصفهان با اشاره به تاریخی بودن هسته مرکزی شهر اصفهان، خاطرنشان کرد: در این قسمت از شهر به دلیل بافت تاریخی امکان تعریض اراضی به لحاظ ملاک های میراث فرهنگی را نداریم و مشکلات در این زمینه زیاد است.

وی با بیان اینکه باید به سمت استفاده از حمل و نقل عمومی برویم، گفت: در برخی کلان شهرهای جهان تا 70 درصد از حمل و نقل شهری با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی انجام می شود.

معین با بیان اینکه امیدواریم در این فصل که تدوین بودجه در حال انجام است، اقدام بهتری در زمینه حمل و نقل عمومی شاهد باشیم، تصریح کرد: بالغ بر 50 درصد از هزینه حمل و نقل عمومی در شهرها توسط شهرداری ها انجام می شود، اما به دلیل اینکه میزان پرداختی دولت به میزان تعداد مسافر نبود، گاهی تا 60 درصد از هزینه ها توسط شهرداری ها انجام می شود تا نرخ اتوبوس ها متعادل بماند.

رئیس شورای شهر اصفهان با بیان اینکه تکمیل خط اول مترو به عنوان وسیله ای پاک در مراحل آخر قرار دارد، اظهار کرد: قطار شهری امروز از شهرک قدس تا میدان آزادی در حرکت است که امیدواریم تا پایان سال جاری خط یک به اتمام برسد.

وی با اشاره به شروع عملیات اجرایی خط دو مترو، خاطرنشان کرد: دو ایستگاه خط دو مترو اصفهان درحال ساخت است و این خط در حال پیشروی است.

معین با اشاره به عقد قراردادها برای خط سه مترو اصفهان، اظهار کرد: این قرارداد با بنیاد مستضعفان کشور بسته شده و درحال طی کردن مراحل نهایی است که مدیران شهری اصفهان برای مذاکره ر این رابطه به تهران رفته اند.

رئیس شورای شهر اصفهان، ادامه داد: امیدواریم عملیات احداث خطوط دوم و سوم مترو اصفهان زیاد طول نکشد و شاهد احداث خطوط دوم و سوم مترو باشیم.

وی با اشاره هفته پژوهش و روز جهانی عاری از خشونت، عنوان کرد: پیشنهاد این روز توسط رئیس جمهور ایران در سال 92 در سازمان ملل مطرح شد و 27 آذر به این روز نامیده شده است اما به دلیل منفعت طلبی و خشونت طلبی کشورهای استعماری در جهان با این روز و شعار آن، فاصله زیادی داریم.

معین گفت: انچه امروز در یمن و فلسطین می بینیم، فاصله زیادی از دنیای بدون خشونت دارد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۹۷۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشونت پلیس فرانسه علیه دانشجویان حامی فلسطین

درحالیکه جنبش دانشجویی آغاز شده از دانشگاه‌های آمریکا به مراکز آموشی فرانسه راه پیدا کرده است، خشونت پلیس ایالات متحده در برخورد با معترضان نیز به نیروهای امنیتی پاریس سرایت کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپوتنیک، امروز دوشنبه دانشجویان دانشگاه سوربون فرانسه در تلاش بودند تا چادرهای اعتراض به همان شیوه دانشجویان در آمریکا برپا کنند که با سرکوب و خشونت پلیس مواجه شدند.

 

.

 

چد نفر از دانشجویان فریاد «فلسطین پاینده باد» سر می‌دادند و یک پرچم بزرگ را در دست داشتند. آنها سپس یک تحصن در مقابل ورودی این موسسه آموزش انجام دادند.

سازمان دهندگان این اعتراض‌ها همچنین نسبت به خشونت پلیس فرانسع اعتراض داشتند.

خیزش دانشجویی در آمریکا؛ سرکوب در کشور مدعی دموکراسی

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • خشونت پلیس فرانسه علیه دانشجویان حامی فلسطین
  • غرق شدگی یک جوان در محدوده امامزاده ردان
  • بازار اصفهان نباید در معرض تهدید باشد/ موزه فرهنگ و تاریخ نصف جهان برای دنیا جذاب است
  • بورل: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است
  • بوکایو ساکا: کریستیانو رونالدو الگوی من و بسیاری از بازیکنان دنیای فوتبال است
  • آشوبی: پرسپولیس بدون توجه به بازی‌های استقلال می‌تواند فاصله یک امتیازی را جبران کند/ در مورد رفیعی جای نگرانی وجود ندارد
  • مشاغل بدون آسیب شناختی کدامند؟
  • خشونت در چهاردیواری‌های بدون شاهد
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • تولید هسته‌های اولیه بذر غلات گامی برای تحقق شعار سال