Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-27@03:27:44 GMT

همایش حریق در ساختمان‌های بلند+فیلم

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۹۷۱۵۷

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ،مرکز فارس،رئیس همایش گفت: آسیب شناسی ایمنی و آتش سوزی در ساختمان‌های بلند مرتبه، از نظر معماری، ابنیه، تاسیسات، اقدامات قبل و حین بحران، تکنیک‌های نوین اطفا حریق، بررسی قوانین و مقررات در بحث آتش سوزی، بررسی مصالح ساختمانی در توسعه حریق در زمان آتش سوزی، از مهمترین محور‌های همایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علویان مهر افزود: در این همایش جمعی از مسئولان، آتش نشانان، مهندسان ساختمان حضور داشتند، مطالعات تحلیلی و تجارب حاصل از مباحث ایمنی، تجهیزاتی، سازه ای، حضور مردم در حادثه پلاسکو بازخوانی و مرور شد.
رئیس سازمان آتش نشانی و ایمنی شهرداری شیراز هم گفت: در شیراز دو هزار هکتار بافت فرسوده،۳۸۰ هکتار بافت فرهنگی، تاریخی، ۳۰ سکونتگاه غیر رسمی در اطراف شیراز و مجتمع‌های تجاری قدیمی و ساختمان‌های متعدد مسکونی وجود دارد که از استحکام لازم، و مسائل ایمنی در مواقع بحران برخوردار نیستند و این امکان امداد رسانی را در مواقع ضروری با مشکل روبرو می‌سازد.
فرخزاده به ۱۳۰ پرونده مفتوح مربوط به این بخش اشاره کرد و گفت: در مورد برخی اماکن مثل بازار وکیل، تذکرات و اخطار‌هایی هم داده شده، اما متاسفانه کسبه همکاری لازم را نداشته اند.
وی به نادیده گرفتن تجهیزات ایمنی و راهکار‌های حفاظتی از این تجهیزات در برخی ساخت و ساز‌های جدید هم اشاره کرد و افزود: برخی ساختمان‌های کم ارتفاع بدلیل نظارت افراد نامتخصص در حوزه ساختمان، تاسیسات، معماری و ساخت و ساز، به ایمنی لازم را ندارند.
وی به باز شدن برخی تجهیزات ایمنی ساختمان‌ها بعد از گرفتن تاییدیه و پایان کار توسط پیمانکاران و مهندسان حتی با درجه نظام مهندسی را بسیار نگران کننده دانست.
به گفته فرخزاده سالانه ۲۴۰ هزارتماس تلفنی با سامانه ۱۲۵ مربوط به ۱۵ هزار نوع حادثه در شیراز انجام می‌شود که ۱۰ درصد آن مربوط به آتش سوزی‌ها است. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۹۷۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۲۶۸ مورد ماموریت توسط آتش نشانی قزوین

حمیدرضا ململی سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: تماس‌های مردمی با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی قزوین در فروردین ماه امسال، آتش نشانان را به ۲۶۸ عملیات مختلف امداد نجات و اطفا حریق رهسپار کرد که آتش نشانان با اقدام سریع و اعزام به موقع نسبت به رفع خطر و ایمن سازی محل حادثه اقدام کردند.

وی افزود: از مجموع عملیات انجام شده تعداد ۱۷۴ مورد مربوط به حوادث بود و بیشترین آمار مربوط به حوادث آسانسور ثبت شده است.

ململی اضافه کرد: در ماموریت‌های انجام شده با کمک نیرو‌های آتش نشان خوشبختانه ۱۱۲ نفر نجات یافتند.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین یادآورشد: همچنین آتش نشانان ایستگاه‌های ۱۰ گانه این سازمان در ۹۴ عملیات اطفای حریق در ماه گذشته حضور داشتند که بیشترین آمار با ۲۵ مورد متاسفانه مربوط به حریق منازل مسکونی بوده است.

وی گفت: رعایت توصیه‌های ایمنی در کاهش وقوع حوادث و حریق بسیار مؤثر است لذا توصیه می‌شود به هشدار‌ها و توصیه‌های کارشناسان توجه کرده و نسبت به قطع کردن انشعابات اصلی برق و گاز در هنگام خروج طولانی مدت از منزل اقدام کنند.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: همچنین داشتن یک کپسول خاموش کننده می‌تواند تاثیر بسزایی در کاهش خسارات مالی و حتی جانی برای شهروندان داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • آتش‌سوزی در هتلِ محل اسکانِ بی‌خانمان‌ها در جنوب برزیل
  • مهار آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد
  • حریق گسترده انبار کالا در جنوب تهران
  • انجام ۲۶۸ مورد ماموریت توسط آتش نشانی قزوین
  • توضیحات آتش‌نشانی قزوین درباره شهادت یک آتش‌نشان
  • مهار آتش سوزی در دبیرستان دخترانه اسما اهواز
  • آتش سوزی یک مدرسه دخترانه در اهواز + جزییات
  • آتش سوزی در یک مدرسه دخترانه
  • نتایج بررسی آتش‌سوزی خیابان شهید انصاری قزوین چه بود؟
  • حمله اوکراین به منطقه اسمولنسک روسیه/ پالایشگاه طعمه حریق شد+فیلم