Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-03-19@09:29:28 GMT

همایش حریق در ساختمان‌های بلند+فیلم

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۹۷۱۵۷

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ،مرکز فارس،رئیس همایش گفت: آسیب شناسی ایمنی و آتش سوزی در ساختمان‌های بلند مرتبه، از نظر معماری، ابنیه، تاسیسات، اقدامات قبل و حین بحران، تکنیک‌های نوین اطفا حریق، بررسی قوانین و مقررات در بحث آتش سوزی، بررسی مصالح ساختمانی در توسعه حریق در زمان آتش سوزی، از مهمترین محور‌های همایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علویان مهر افزود: در این همایش جمعی از مسئولان، آتش نشانان، مهندسان ساختمان حضور داشتند، مطالعات تحلیلی و تجارب حاصل از مباحث ایمنی، تجهیزاتی، سازه ای، حضور مردم در حادثه پلاسکو بازخوانی و مرور شد.
رئیس سازمان آتش نشانی و ایمنی شهرداری شیراز هم گفت: در شیراز دو هزار هکتار بافت فرسوده،۳۸۰ هکتار بافت فرهنگی، تاریخی، ۳۰ سکونتگاه غیر رسمی در اطراف شیراز و مجتمع‌های تجاری قدیمی و ساختمان‌های متعدد مسکونی وجود دارد که از استحکام لازم، و مسائل ایمنی در مواقع بحران برخوردار نیستند و این امکان امداد رسانی را در مواقع ضروری با مشکل روبرو می‌سازد.
فرخزاده به ۱۳۰ پرونده مفتوح مربوط به این بخش اشاره کرد و گفت: در مورد برخی اماکن مثل بازار وکیل، تذکرات و اخطار‌هایی هم داده شده، اما متاسفانه کسبه همکاری لازم را نداشته اند.
وی به نادیده گرفتن تجهیزات ایمنی و راهکار‌های حفاظتی از این تجهیزات در برخی ساخت و ساز‌های جدید هم اشاره کرد و افزود: برخی ساختمان‌های کم ارتفاع بدلیل نظارت افراد نامتخصص در حوزه ساختمان، تاسیسات، معماری و ساخت و ساز، به ایمنی لازم را ندارند.
وی به باز شدن برخی تجهیزات ایمنی ساختمان‌ها بعد از گرفتن تاییدیه و پایان کار توسط پیمانکاران و مهندسان حتی با درجه نظام مهندسی را بسیار نگران کننده دانست.
به گفته فرخزاده سالانه ۲۴۰ هزارتماس تلفنی با سامانه ۱۲۵ مربوط به ۱۵ هزار نوع حادثه در شیراز انجام می‌شود که ۱۰ درصد آن مربوط به آتش سوزی‌ها است. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۹۷۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش «مردان بی‌ادعا و زنان تاریخ‌ساز» در شیراز برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، همایش «مردان بی‌ادعا و زنان تاریخ ساز» پیش از ظهر دوشنبه با حضور جمعی از آزادگان، ایثارگران، رزمندگان، زنان و مردان حماسه‌ساز هشت سال دفاع مقدس به همت مجمع خیرین محبین اهل بیت در شیراز برگزار شد.

این همایش با سخنرانی سردار مجتبی مینایی فرد از فرماندهان دوران دفاع مقدس آغاز شد و با روایتگری حاج محمد امیری از دوران حماسه دفاع مقدس و دیگر برهه‌های تاریخ انقلاب ادامه یافت.

مولودی‌خوانی با حال و هوای بهار طبیعت و بهار قرآنی و اجرای زیبای گروه سرود از دیگر بخش‌های این همایش بود و در پایان این آئین نیز محمدحسین خوش خلق معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس به میان رزمندگان آمده و برای پیگیری مشکلات و خواسته‌های این حماسه‌سازان هشت سال دفاع مقدس مطالبی را مطرح کردند.

کد خبر 6058003

دیگر خبرها

  • حریق در انبار چلوکبابی معروف تهران
  • مصدومیت پنج نفر در آتش سوزی یک آپارتمان در سمنان
  • جلوگیری از سرایت آتش به انبارهای مجتمع بنکداران اهواز+ علت در دست بررسی
  • جلوگیری از سرایت آتش به انبارهای مجتمع بنکداران اهواز
  • همایش «مردان بی‌ادعا و زنان تاریخ‌ساز» در شیراز برگزار شد
  • نجات ۷ تن از آتش‌سوزی ساختمانی در خیابان ولیعصر
  • نجات جان ۷ نفر در پی حریق در یک ساختمان مسکونی در خیابان ولیعصر
  • حریق در استودیوی قدیمیِ مصر مهار شد؛ تحقیقات آغاز شده است
  • مهار آتش‌سوزی و آزادسازی افراد محبوس در یکی از مجتمع‌های مسکونی زنجان 
  • آتش سوزی در یکی از انبارهای شرکت فولاد خوزستان مهار شد