Web Analytics Made Easy - Statcounter

امارات مذاکراتش را با ریاض برای حمایت از پسر علی عبدالله صالح و دادن نقش محوری به وی در استراتژی جدید درباره یمن ازسرگرفته است.

به گزارش ایسنا، روزنامه الشرق قطر به نقل از مجله اینتلیجنس آنلاین فرانسه در گزارشی نوشت: در پی کشته شدن علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهوری پیشین یمن در درگیری با انصارالله، ابوظبی تلاش می‌کند تا پسرش احمد را به ائتلاف عربی علیه حوثی‌ها ملحق کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد صالح پیشتر سفیر یمن در امارات و فرمانده سابق نیروهای گارد ریاست‌جمهوری این کشور بود تا اینکه در سال ۲۰۱۵ برکنار شد. او هم‌پیمان بزرگ ابوظبی است و ابوظبی از چند ماه پیش تلاش می‌کند تا احمد صالح را به عنوان مهندس مذاکرات یمن قرار دهد.

به گزارش این مجله، ائتلاف میان صالح و حوثی‌ها سال میلادی گذشته فروپاشید. نیروهای انصارالله به این نتیجه رسیده بودند که خانواده صالح توافق محرمانه‌ای با ائتلاف عربی دارند. آن‌ها اکنون حزب کنگره سراسری مردمی را از صنعا بیرون و گارد ریاست‌جمهوری را وادار به عقب‌نشینی کرده‌اند. چرا که مذاکراتی که اخیرا برای حل بحران برگزار شد نتیجه‌ای نداشته است.

به گفته منابع، ابوظبی طرحی را با عنوان "صنعای عرب" به هم‌پیمانانش ارائه کرده که اولویت را بازپس‌گیری بندر الحدیده در غرب کشور قبل از آغاز عملیات صنعا می‌داند. این طرح شامل حمایت آمریکاست که به کشتی‌های عربستان کمک می‌کند.

در این بین عبدربه منصورهادی، رئیس‌جمهوری مستعفی یمن تلاش زیادی کرده تا تلاش‌های ابوظبی را برای تحمیل صالح بر ریاض ناکام بگذارد. علی محسن الاحمر مانع دیگری در مقابل صعود احمد صالح است. الاحمر که فرمانده نیروهای یمنی مورد حمایت عربستان است نظامی سابقی است که با صالح همکاری کرده است. اما الاحمر رقیب خانواده صالح طی سال‌های اخیر بوده است.

به نظر می‌رسد ابوعلی الحاکم، مدیر سازمان اطلاعات نظامی که اخیرا از سوی انصارالله به عنوان استاندار صنعا انتخاب شد تدابیر جدیدی را برای حفاظت از این شهر در مقابل حملات آتی اتخاذ کرده است.

وی به حمایت ابوکرار، فرمانده جدید نیروهای مدافع پایتخت دست یافته است. کرار بر پادگان‌های گارد ریاست‌جمهوری (جبهه اصلی دفاع از پادگان صالح) نظارت داشت.

از سوی دیگر منابع نظامی دولتی اعلام کردند که خانواده علی عبدالله صالح صنعا را ترک کرده و به عدن رفته‌اند.

به گفته این منابع خانواده صالح به امارات منتقل خواهند شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۹۸۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا و فرمانده نیروی هوایی ارتش با خانواده شهید زاهدی

رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا و فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی با خانواده سرلشکر شهید محمدرضا زاهدی دیدار داشتند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروز و هم‌زمان با سالروز شهادت امام صادق (ع)، سردار محمد شیرازی رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا، امیر حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی و جمعی از سرداران و امیران سپاه و ارتش با خانواده سرلشکر شهید محمدرضا زاهدی دیدار داشتند که تصاویر آن را در ادامه مشاهده می‌کنید:

کد خبر 750517

دیگر خبرها

  • حمایت بی‌وقفه زیدان از رئال، حتی در دنیای سرعت
  • زیدان در فرمول یک هم رئال را فراموش نمی‌کند!
  • موشک‌های ایرانی کشورهای عربی را بر سر عقل آورد؟ / اخراج محترمانه ارتش امریکا از خاک امارات +فیلم و تصاویر
  • ویسی به سیم آخر زد؛ اصلا 10 میلیارد جریمه کنید، در جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌کنیم و این می‌شود عدالت؟!
  • حمایت متفاوت دانشجویان فرانسوی از غزه | ببینید
  • دیدار رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا و فرمانده نیروی هوایی ارتش با خانواده شهید زاهدی
  • راه‌اندازی اکوسیستم تاکسی هوایی الکتریکی در ابوظبی
  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • احمد نوراللهی با الوحده، قهرمان لیگ کاپ امارات شد