Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@11:09:52 GMT

وضعیت مدیریتی زنان در آموزش و پرورش رضایت بخش نیست

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۹۸۲۰۷

وضعیت مدیریتی زنان در آموزش و پرورش رضایت بخش نیست

با حضور وزیرآموزش وپرورش آئین تکریم و معارفه مدیران کل امور زنان خانواده وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

به گزارش ایسنا، صبح امروز آئین تکریم مهناز احمدی، مدیرکل سابق و معارفه فرحناز مینایی پور، مدیرکل جدید امور زنان و خانواده با حضور سید محمد بطحایی در سالن جلسات وزیر در ساختمان شهید رجایی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهناز احمدی، مدیر کل سابق امور زنان و خانواده به مسائل و مشکلات امور زنان در سال های قبل اشاره و اظهارکرد: جایگاه فعلی زنان شایسته زنان نیست و زنان چنان که باید به نقش خود نپرداخته اند و از مدیریت آنها آنگونه که باید استفاده نمی شود. برای اصلاح باور ها باید بیش از پیش تلاش شود بنابراین تا از باور کهنه تشریفاتی زنان خارج نشویم نمی توانیم احقاق حقوق آنها را شاهد باشیم.

وی با بیان این که در دوره مسوولیتش تلاش های زیادی برای تعامل با سایر نهادها و دستگاه ها انجام گرفته است، تصریح کرد: آموزش حقوق شهروندی، توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، افزایش پوشش تحصیلی دختران مناطق محروم بخشی از فعالیت دولت تدبیر و امید در حوزه زنان است.

در ادامه این جلسه فرحناز مینایی پور، مدیرکل جدید امور زنان و خانواده به گستردگی امور زنان در آموزش وپرورش اشاره و بیان کرد: 500 هزار زن شاغل و 7 میلیون دانش آموز دختر وجود اداره کل امور زنان و خانواده را ضرورت بخشیده است.

وی به شعارهای رئیس جمهور در انتخابات اشاره کرد و گفت: وضعیت مدیریتی زنان در آموزش و پرورش رضایت بخش نیست و با وجود500 هزار فرهنگی زن شاهد ورود مدیران زن از خارج آموزش و پرورش هستیم.

مدیرکل جدید امور زنان و خانواده به گستردگی امور زنان اشاره و تصریح کرد: آموزش با کیفیت، دانش آموزان دختر و زنان موفق را برای آینده تضمین می کند و آموزش دختران برای داشتن ازدواج های موفق از جمله برنامه های من است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، زهرا شجاعی، مشاور رئیس جمهور و رئیس مرکز امور مشارکت زنان با تاکید بر این که نگرش ما به قدرت برای خدمت است، بیان کرد: با توجه به این که توانمندی های زنان در جامعه افزایش یافته است، نقش زنان در توسعه کشور ضروری است.

وی به سخنان امام خمینی(ره) در مورد زنان اشاره کرد و افزود: با وجود جمعیت عظیم زنان درآموزش و پرورش، فلسفه وجودی دفتر امور بانوان در این وزارتخانه جهت تحقق عدالت اجتماعی است. بنابراین دفتر امور زنان می تواند به معاونت ارتقاء یابد.

گفتنی است؛ در این آئین وزیرآموزش و پرورش از خدمات چند ساله مهناز احمدی، تقدیر و حکم انتصاب فرحناز مینایی پور را به وی اعطا کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۹۸۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدال پدر و دختر بر سر خواستگار آمریکایی | رضایت نمی‌دهم مگر به شرط...

به گزارش همشهری آنلاین، دختر ۳۰ ساله که برای مشورت‌های تخصصی درباره ماجرای ازدواجش به مرکز انتظامی آمده بود، به مشاور و مددکار اجتماعی کلانتری قاسم‌آباد مشهد گفت: پدر ومادرم بازنشسته فرهنگی هستند و حساسیت خاصی روی فرزندانشان دارند به همین دلیل همه خواهران و برادرانم مطابق سلیقه خانواده‌ام ازدواج کرده‌اند و زندگی آرامی دارند.

من به دلیل استعداد خوبی که در تحصیل داشتم، درس و مدرسه را در اولویت زندگی قرار دادم و ادامه تحصیل دادم به طوری که به خواست پدر و مادرم رشته دامپزشکی را انتخاب کردم، ولی آرام‌آرام در دوران تحصیل به این رشته علاقه‌مند شدم.

موضوع این است که پدرم درباره خواستگارانم بسیار سختگیری می‌کند و مدعی است که باید مانند دیگر خواهران و برادرانم ازدواج کنم تا به خوشبختی برسم. یک بار یکی از همکلاسی‌هایم به خواستگاریم آمد اما پدرم او را به دلیل اقامت در روستای زادگاهش رد کرد در حالی که من به او علاقه‌مند بودم.

درگیری شدید زن رسمی و زن صیغه‌ای در کلانتری | شوهرم دیپلمه بود، من او را آقای دکتر کردم! فرار دختر جوان با پسری که او را کنیز خودش کرد | کتکم می‌زد و دست‌هایم را می‌سوزاند

در این میان، یکی از دوستان مادرم جوانی مقیم آمریکا را به من معرفی کرد که فقط می‌تواند سالی دو بار به ایران بیاید. وقتی فرید به خواستگاریم آمد، ابتدا پدر و مادرم مخالفت نکردند، اما زمانی که قرار ازدواج گذاشتیم، ناگهان پدرم شرط کرد که باید یک واحد مسکونی را به نام من سند بزند. او هم ناراحت شد و به آمریکا بازگشت.

او حتی به پدر و مادرم پیشنهاد کرد برایشان بلیت پرواز به عراق را تهیه می‌کند تا مراسم عقد را در یکی از مکان‌های مذهبی برگزار کنیم، ولی باز هم پدرم مخالفت کرد و اکنون چاره‌ای جز مخالفت با خواسته پدرم ندارم و می‌خواهم به تنهایی به سوی آمریکا پرواز کنم.

در همین حال پدر نوشابه که به دعوت مشاور در اتاق مددکاری اجتماعی حضور داشت، با بیان اینکه هیچ پدری دوست ندارد دخترش را غمگین ببیند و سرنوشت تلخ فرزندش را نظاره کند، به کارشناس کلانتری گفت: من شرط واحد آپارتمانی را فقط برای این منظور مطرح کردم که بدانم خواستگار دخترم در چه سطحی از نظر مالی قرار دارد و آیا دخترم را به اندازه یک واحد مسکونی دوست دارد یا نه.

وی ادامه داد: الان هم از این شرط صرف‌نظر کرده‌ام اما دلیل اصلی مخالفت من این است که فرید اصرار به عقد موقت دارد و حاضر نیست با دخترم به صورت دائمی و رسمی ازدواج کند. او معتقد است باید طبق فرهنگ غربی مدتی را زیر یک سقف زندگی کنند و در صورتی که بعد از چند سال به توافق رسیدند، با هم ازدواج کنند. حالا اگر او در مدت کوتاهی از دخترم سیر شد و او را در کشور غریب به حال خودش رها کرد، باید چه کنیم؟

پدر نوشابه اظهار کرد: از سوی دیگر، او حتی خانواده‌اش را به ما معرفی نکرده و حاضر نشد به همراه خانواده‌اش به خواستگاری بیاید. ما هم نمی‌توانیم برای انجام تحقیقات درباره وضعیت اجتماعی و اخلاقی او به آمریکا برویم. بنابراین به ازدواج او با دخترم رضایت ندادم چراکه نمی‌خواهم سیه‌روزی و بدبختی او را شاهد باشم.

وی افزود: با وجود این، دخترم خانه را رها کرده و با شکستن لوازم منزل، نزد یکی از دوستانش در غرب کشور رفته بود. حالا هم قصد دارد به تنهایی به آمریکا پرواز کند.

اقدامات کارشناسی و بررسی‌های روانشناختی این پرونده با دستور سرهنگ محمد بزی (رئیس کلانتری قاسم‌آباد مشهد) به مشاوران زبده دایره مددکاری اجتماعی سپرده شد.

کد خبر 848292 منبع: خراسان برچسب‌ها خبر مهم ازدواج - طلاق خانواده حوادث ایران

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی سامانه نظارت و شفافیت مدارس غیردولتی تا مهر
  • دوگانگی مدیریتی در منطقه آزاد اروند سبب ناهماهنگی در اجرای امور کارگری
  • منشور مشاوره خانواده تدوین و نهایی شد
  • جدال پدر و دختر بر سر خواستگار آمریکایی | رضایت نمی‌دهم مگر به شرط...
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در یزد
  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در استان اردبیل برگزار می‌شود
  • نقاط حادثه‌خیز شهر قم اصلاح شود/ لزوم احداث پارکینگ مورد نیاز
  • آیت‌الله اعرافی: فرهنگ‌سازی در تغییر آمار تصادفات مؤثر است
  • توجه به معلمان در اولویت امور قرار گیرد
  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در قم برگزار می‌شود