Web Analytics Made Easy - Statcounter


مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد مجموع بودجه در نظر گرفته برای حمایت از حوزه ادبیات را که در ۴ ردیف مجزا در لایحه بودجه ۹۷ منظور شده، ۷ میلیارد تومان اعلام کرد.

همایون امیرزاده مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که پیش‌تر از ایجاد یک ردیف بودجه مستقل برای حمایت از حوزه ادبیات برای نخستین بار در لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ کشور خبر داده بود، در گفتگویی با امتداد نیوز، جزئیات این ردیف بودجه، میزان بودجه در نظر گرفته شده، نحوه هزینه‌کرد آن و شیوه تبدیل آن از قالب یک راهبرد به دستورالعمل اجرایی، را تشریح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن بیان اینکه سال گذشته و در فرآیند تدوین برنامه‌های راهبردی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۱۴ سرفصل و راهبرد اجرایی در شورای مدیران این معاونت به تصویب رسید، گفت: یکی از این راهبردها ناظر بر ورود جدی‌تر به حوزه ادبیات و انجمن‌های ادبی کشور بود که پس از دریافت راهکارهای اجرایی و نیز ضرورت‌های مبتنی‌بر توجه ویژه‌تر به این حوزه، به اداره‌کل بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد داده شد تا پس از طی مراحل قانونی، از طریق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به‌عنوان یک ردیف جدید در قانون بودجه کشور جانمایی شود.

مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: بر این اساس و با ارائه توجیهات کارشناسی و اهمیت این موضوع، عنوان «برنامه حمایت از ساماندهی انجمن‌های ادبی فرهنگی با رویکرد تقویت حوزه ادبیات» پیشنهاد داده شد، که با پیگیری‌های شخص وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، این برنامه به شماره ردیف ۱۱۴۱۳۱ و شماره برنامه ۱۷۰۳۰۰۷۰۱۳ در لایحه بودجه کل کشور، جانمایی و مورد تصویب قرار گرفت.

امیرزاده اضافه کرد: علاوه بر این ردیف، سه ردیف بودجه‌ای دیگر نیز که عیناً همین مراحل را در لایحه طی کرده‌اند و به عنوان برنامه‌های جدید لایحه بودجه کشور در سال ۱۳۹۷ ایجاد شده‌اند، عبارتند از: «توسعه فرهنگ کتابخوانی با اولویت مناطق کمتر توسعه‌یافته»، «حمایت از ترجمه و عرضه آثار و کتب برگزیده سال در بازارهای جهانی (طرح گرنت)» و «حمایت از تبلیغ و اطلاع‌رسانی کتاب».

این مقام مسئول در معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد درباره ارقام مربوط به این ردیف‌های بودجه‌ای هم برای سال آینده، گفت: برای حمایت از ترجمه و عرضه آثار و کتب برگزیده سال در بازارهای جهانی» یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان، برای «توسعه فرهنگ کتابخوانی با اولویت مناطق کمتر توسعه‌یافته» ۳ میلیارد تومان، برای «حمایت از ساماندهی انجمن‌های ادبی فرهنگی با رویکرد تقویت حوزه ادبیات» ۸۰۰ میلیون تومان و برای «حمایت از تبلیغ و اطلاع‌رسانی کتاب» یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان، منظور شده است.

وی با بیان اینکه ارقام در نظر گرفته شده، برای سال اول، مناسب است و امیدواریم این ردیف‌های جدید بتواند به پویایی حوزه ادبیات کشور کمک کند، درباره نحوه هزینه‌کرد این ارقام هم تاکید کرد: پس از ارائه فعالیت‌های مرتبط از طریق بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان به‌عنوان ارگان مجری سیاست‌های ادبی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین موسسات و مجموعه‌های خصوصی مرتبط با حوزه ادبیات، این طرح‌ها در معاونت امور فرهنگی این وزارتخانه مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت تصویب این طرح‌ها، مجموعه‌های یادشده از طریق این بودجه‌ها مورد حمایت قرار می‌گیرند.

true برچسب ها : ادبیات بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان معاونت فرهنگی وزارت ارشاد همایون امیرزاده true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۹۰۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی برای سازندگان شهر هوشمند

علی کریمی آنچه رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در نشست راهبردی شهر هوشمند با اشاره به اهمیت هوشمندسازی گفت: دنیا در حال حرکت به سمت هوشمندسازی پیش می‌رود و ما به‌عنوان سازمان نظام مهندسی ضمن حمایت از این رویداد، باید در هوشمندسازی ساخت‌وساز شهری پیشرو باشیم و زمینه‌های پیاده‌سازی آن را برای سرمایه‌گذاران، مالکان و جامعه مهندسی فراهم کنیم.

رئیس  سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: ما در حوزه نوآوری بیش از پیش به یک تحول نیازمند هستیم و برای ارتقای رتبه نوآوری، باید در حوزه‌های قوانین و مقررات، حمایت‌ها و تکمیل زنجیره‌های مختلف، تغییر بنیادی صورت بگیرد.

در  ادامه امیدرضا ریاحی عضو هیئت‌مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با بیان اینکه در حوزه هوشمندسازی باید تعامل میان نهادها، ارگان‌ها و تشکل‌ها شکل گیرد گفت: در  هوشمندسازی در بخش ساختمان  باید در مطالعات اولیه، محاسبات و نقشه‌ها لحاظ شود و برای این منظور باید از ظرفیت بزرگ جامعه مهندسی کشور استفاده حداکثری کرد.

وی افزود: پنجمین نمایشگاه و کنفرانس بین‌المللی شهر هوشمند ایران هم‌زمان با پنجمین نمایشگاه مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری ۱۰ الی ۱۲ تیر ۱۴۰۳ در مصلای امام خمینی برگزار  می شود.

 ریاحی اظهار کرد: شهر هوشمند مکانی ممتاز برای توسعه پایدار اقتصادی-صنعتی بوده که در آن به مسائلی مانند مدیریت ترافیک، مصرف انرژی، کنترل آلودگی، به‌روزرسانی و بهینه‌سازی زیرساخت‌های شهری، بهبود کیفیت زندگی از طریق رویکرد نوآورانه و سیستماتیک، بر اساس ارتباط و تبادل اطلاعات با هدف بهینه‌سازی فرآیندهای مدیریت شهری پرداخته می‌شود.

در ادامه این جلسه،  غلامرضا رضاییان دبیر اجرایی پنجمین نمایشگاه و کنفرانس بین‌المللی شهر هوشمند ایران اظهار داشت: شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه‌های شهری در نمایشگاه شهر هوشمند به‌صورت گسترده از کل کشور حضور دارند و به‌طورکلی تمرکز نمایشگاه امسال به سمت دانش‌بنیان‌ها است به‌طوری‌که با دادن تسهیلات مالی به‌صورت بلاعوض توسط صندوق نوآوری و شکوفایی و تسهیلات تا سقف پنج میلیارد ریال از صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته به این شرکت‌ها اختصاص خواهد یافت.

رضاییان تصریح کرد: استارت‌آپ‌ها به‌صورت رایگان ثبت‌نام می‌شوند و به‌طورکلی ما باید به حضور استارت‌آپ‌ها اهمیت داده و با نمایش دستاوردها و توانمندی‌ها نسبت به اقتصاد استارت‌آپ‌ها اقدام کنیم.

همچنین  محمد حسن‌زاده رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) به‌عنوان رئیس کمیته علمی رویداد با اشاره به اهمیت شهر هوشمند گفت: بهره‌مندی از دیدگاه‌های دانشگاهیان و خلاقیت‌های نسل جوان و نوآور، انتقال درس‌آموخته‌های شهرهای مختلف، معرفی و عرضه به‌روش‌ها و تجربیات مؤثر کشورهای مختلف ازجمله ویژگی‌های این رخداد ملی و بین‌المللی است.

وی ادامه داد: پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران در نظر دارد با ایجاد ارتباط با جامعه علمی و فناوری کشور فضای هم‌اندیشی و چاره‌جویی ملی برای چالش‌های مرتبط با شهر هوشمند را فراهم کند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • تخصیص اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی برای بازسازی شبکه فاضلاب اصفهان
  • جوابیه وزارت فرهنگ و ارشاد به عصر ایران: مُهر وزارت چهار روزه ساخته شد
  • تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی به ۸ گروه کالایی در سال ۱۴۰۳+ جزییات
  • تخصیص تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی برای سازندگان شهر هوشمند
  • مناف هاشمی: مجلس ردیف بودجه رویداد‌های بین المللی را حذف کرد/ بالای ۳۵ سهیمه المپیک خواهیم داشت
  • پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس
  • مراکز فرهنگی کشور معطل خرابی مهر وزارت ارشاد!
  • موافقت مجلس و دولت با فوق‌العاده شغل پرستاران
  • حمایت زاکانی از طرح نور پلیس
  • ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران تخصیص یافت