Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-04@10:46:03 GMT

آغاز عملیات پاکسازی"مطیبیجه"از داعش

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۹۸۶۵۶

فرماندهی عملیات دجله از آغاز عملیات جدید و مشترک نیروهای ارتش، حشد شعبی، نیروهای داوطلب عشایر و نیز پلیس عراق برای پاکسازی منطقه مطیبیجه از داعشی‌ها خبر داد. ناطقان: به نقل از شبکه خبری العربیة، مزهر العزاوی، فرمانده عملیات دجله اظهار داشت: نیروهای امنیتی مشترک عراق در عملیات‌های دجله‌ و سامراء و حشد شعبی و حشد عشایر با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش عراق صبح روز شنبه عملیات نظامی بزرگی را در چندین محور برای پاکسازی منطقه مرزی مطیبیجه واقع در حد فاصل دو استان دیالی و صلاح الدین و مناطق اطراف آن در شرق سامراء از لوث وجود داعشی‌های باقی‌مانده آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


العزاوی گفت: عملیات شامل پاکسازی چندین منطقه در اطراف مطیبیجه از جمله المیته، البوجنعان ، حاوی العظیم و ام تلیل بوده و هدف از آن برقراری امنیت و پاکسازی مرزهای اداری واقع در حد فاصل دو استان از گروه‌های تروریستی و نابودی آنها به شکل کامل است.
کریم الخاقانی، فرمانده تیپ دوی حشد شعبی عراق گفت: عملیات مطیبیجه از سه محور اصلی با مشارکت چهار تیپ از نیروهای حشد شعبی و ارتش آغاز شد.
الخاقانی افزود: این عملیات بسیار بزرگ بوده و هدف از آن پاکسازی این منطقه از گروه‌های تروریستی مخفی و تامین امنیت شهر سامراء است. داعشی‌ها از این منطقه پر پیچ و خم برای اجرای گهگاه عملیات‌های تروریستی علیه مناطق نزدیک به سامراء سوءاستفاده کنند.
صادق حسینی، رئیس کمیته امنیتی شورای دیالی با تاکید بر اینکه المطیبیجه آخرین مناطق داعش در مرزهای دیالی و صلاح الدین است، گفت: این عملیات گامی مهم برای نابودی این مخفی‌گاه که برای چندین ماه منبع تهدیدات امنیتی بود، محسوب می‌شود.
عبد الخالق مدحت، عضو کمیته امنیتی شورای دیالی نیز اظهار داشت: المطیبیجه پس از عملیات الحویجه به پناهگاهی برای داعشی‌های باقی مانده از پنج ولایت این گروه تروریستی یعنی دیالی، کرکوک، صلاح الدین، دجله و الجبل و مستقیما به یکی از بزرگترین منابع تهدیدات امنیتی برای دیالی تبدیل شد. آغاز عملیات پاکسازی المطیبیجه نتایج مثبتی را در ابعاد مختلف خواهد داشت که مهم‌ترین آنها بازگشت هزاران خانواده آواره به روستاهای واقع در حد فاصل دیالی و صلاح الدین است.
جغرافیای بسیار پیچیده و موقعیت استراتژیک منطقه مطیبیجه داعش را بر آن داشت که این منطقه را به مرکز مهمی برای آغاز عملیات مسلحانه به مناطق گسترده‌ای به ویژه در شمال استان دیالی تبدیل کند.
حیدر العبادی، نخست وزیر عراق پیشتر از شکست داعش در عراق و بازپسگیری تمامی شهرهایی که این گروه تروریستی از سال ۲۰۱۴ به کنترل خود درآورده بود، خبر داد.
گروه‌های باقی مانده داعش پس از آنکه از پایگاه‌هایشان در شهرهای عراق بیرون رانده شدند به سمت مناطق بیابانی واقع در مرزها عقب‌نشینی کردند و در آنجا تحت تعقیب قرار گرفتند.
منبع: ایسنا برچسب ها: پاکسازی مطیبیجه ، داعش ، عراق

منبع: ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۹۸۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان حمله تروریستی داعش در ولسوالی گذره را محکوم کرد

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان گفت که حمله روز دوشنبه بر مسجد اهل تشیع در ولسوالی گذره هرات به معنای نیرومند شدن داعش در افغانستان نیست.

سخنگوی طالبان این حمله را یک جنایت خوانده و افزود که تلاش‌ها برای جستجوی عاملان این رویداد ادامه دارند.

مجاهد افزود: «جنایت اخیر داعش در ولایت هرات کدام دست‌آوردی برای آن‌ها نیست و قوت آنان را هم نشان نمی‌دهد. این یک جنایت محض است که انجام شده و در اکثر کشورها ممکن انجام شود. نیروهای امنیتی متوجه پیدا کردن سرنخ این جنایت هستند و عاملان را به جزا خواهد رساندند.»

مسئولیت حمله روز دوشنبه بر مسجد اهل تشیع در ولسوالی گذره هرات را گروه داعش پذیرفت؛ در این حمله تروریستی ۷ نفر جان باختند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است
  • حملات داعش در عراق شروع شد
  • خواب جدید داعش برای طرفداران ؛ به افغانستان بیایید !
  • داعش فراخوان داد/ به جای فلسطین در افغانستان جهاد کنید!
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • طالبان حمله تروریستی داعش در ولسوالی گذره را محکوم کرد
  • ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد
  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه
  • ضرورت مبارزه ایران و افغانستان با داعش به عنوان تهدید مشترک