Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رساني دفتر نماينده ولي فقيه در استان کردستان، آيت‌الله حسيني‌شاهرودي، نماینده ولی فقیه در استان کردستان امروز، 26 آذرماه در ديدار با جمعي از بانوان فرهيخته استان در سنندج، حرکت در مسير الهي را منجر به رسيدن به حيات طيبه دانست و اظهار کرد: خداوند متعال در قرآن کریم زنان را ستوده است و اين نشان مي‌دهد در بحث حيات طيبه زن و مرد با هم برابر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: برخي از بانوان در تاريخ بشريت به الگوهايي بي‌نظير تبديل شده‌اند که دليل اصلي آن حرکت در مسير دستورات الهي و اطاعت محض از فرامين خالق يکتا بوده است.
نماينده ولي فقيه در استان کرد بیان کرد: انسان‌ها براي رسيدن به حيات طيبه بايد از تمام مسائل دنيوي بگذرد که نمونه‌هاي بارزي از اين بانوان از خودگذشته را در طول تاريخ بشيريت به ويژه در تاريخ اسلام ديده‌ام.
آيت‌الله حسيني‌شاهرودي با بيان اينکه حضرت خديجه براي اسلام و پيامبر از تمام مال خود گذشت، اعلام کرد: پيامبر براي طي مسير نياز به سرمايه داشت و خداوند به همين منظور حضرت خديجه(س) را سر راهش قرار داد.
وی با اشاره به اينکه چنين بزرگ بانويي که به لحاظ ثروت و قدرت در آن دوران جايگاه بسيار زيادي در بين اعراب داشت خود را کنيز پيامبر مي‌دانست، عنوان کرد: حضرت خديجه در خدمت به پيامبر در دوراني که در غار حرا حضور داشتند از هيچ تلاشي فروگذار نبود.
نماينده ولي فقيه در استان کردستان با اشاره به اينکه نقشي که حضرت زينب در قيام عاشورا ايفا کرد نقش بسيار سرنوشت‌سازي بود، بیان کرد: اگر به واسطه وجود حضرت زينب نبود شايد نامي از اين قيام عظيم و الهي باقي نمي‌ماند.
وی افزود: به امر خدا حضرت زينب قدرتي گرفت که با صداي حضرت اميرالمؤمنين واقعيت‌هاي کربلا را براي مردم تبيين کند و اصلي‌ترين گام را با روشنگري‌هاي خود براي ماندگاري قيام کربلا در طول تاريخ بردارد.
آيت‌الله حسيني‌شاهرودي با اشاره به اينکه در بُعد معنويت زن مرد فرقي ندارد، گفت: هر کس توانست در اين مسير سبقت و رنگ خدايي بگيرد به حيات طيبه دستيافته و در اين مسير فرقي بين زن و مرد وجود ندارد.
وي اعلام کرد: انسان‌ها با شخصيت حقيقي خود اعتبار پيدا مي‌کنند که بايد تلاش کنيم در اين حوزه پيشتاز باشيم، چرا که با رسيدن به اين شخصيت حقيقي مي‌توانيم به رتبه‌هاي مختلف دست پيدا کنيم.
نماينده ولي فقيه در استان کرد با بيان اينکه انسان‌ها در کنار شخصيت حقيقي يک شخصيت اعتباري هم دارند، گفت: اگر اين شخصيت‌هاي حقيقي بر اساس توانايي و صلاحيت در جاي خود قرار گيرند اصل عدالت تحقق پيدا مي‌کند.
وي ادامه داد: توسعه و پيشرفت در هر جامعه‌اي زماني محقق مي‌شود که کارها به اصل آن سپرده شود و هر کس در جاي واقعي خود قرار گيرد.
آيت‌الله حسيني‌شاهرودي با بيان اينکه عقب‌ماندگي ما به دليل اين اصل که خيلي از کارها به اهل آن سپرده نمي‌شود، گفت: به همين دليل در برخي از کارها نه تنها پيشرفت نداريم، بلکه با پسرفت مواجه مي‌شويم.
وي افزود: تبين نقش شايسته سالاري در پيشرفت استان يکي از اقداماتي بود که در بستر دفتر مطالعات کاربردي مورد توجه قرار گرفت و در همين راستاي جلسات متعدد و همايش‌هايي نيز برگزار شده است.
نماينده ولي فقيه در استان کرد با تاکيد بر اينکه شايستگي بايد در دادن مسئوليت‌ها ملاک باشد، گفت: شايستگي زن و مرد ندارد و اين مهم اگر در سطوح مختلف جامعه مورد توجه قرار گيرد بسياري از مشکلات حل و شاهد توسعه متوازن در بهره‌گيري از توان نيروي انساني خواهيم بود.
آيت‌الله حسيني‌شاهرودي با بيان اينکه البته در بحث بکارگيري بانوان در پست‌هاي مختلف در برخي جاها بايد مسائلي مانند جنسيت نيز در نظر گرفته شود، گفت: روحيات بانوان با برخي کارها و حرفه‌ها همخواني ندارد از اين رو بايد به اين مسائل توجه کرد.
وی با اشاره به اينکه احزاب ما بايد برنامه چند ساله و دراز مدت داشته باشند، اضافه کرد: احزاب بايد براي توسعه در استان برنامه داشته باشد و اگر در اين مسير عمل کنند موفق خواهد بود.
نماينده ولي فقيه در استان کردستان بیان کرد: در اقدامي که انجام مي‌شود، بايد رضاي خدا را در اولويت قرار دهيم و البته بايد اين مسئله را در نظر بگيريم که خانواده را فداي فعاليت اجتماعي نکنيم.
وي با بيان اينکه هر کاري که خدايي و براي خدا باشد ماندگار خواهد بود، یادآور شد: بايد سعي کنيم تمام کارها و برنامه هايي که انجام مي‌دهيم براي رضاي خدا باشد تا بهترين نتايج را بدست بياويم.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۹۹۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ کتاب مناسب مداحان و منبری‌ها در راه نمایشگاه

سعید نسیمی، شاعر و نویسنده کتب «مصباح‌الذاکر» و «جرعه؛ قیام عاشورا، نگاهی دیگر» در گفت‌وگویی از عرضه این کتاب‌ها در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد و گفت: هر دوی این کتاب‌ها در حوزه عاشورایی و عاشوراپژوهی است.

این نویسنده ادامه داد: کتاب «مصباح‌الذاکر» برای اهل تبلیغ یعنی افرادی مانند مداحان، سخنرانان، شاعران آیینی، نغمه‌سرایان و فعالان رسانه‌ای می‌تواند مفید باشد. کتاب «جرعه؛ قیام عاشورا، نگاهی دیگر» هم به بحث‌های تاریخی می‌پردازد.

وی افزود: مطالعه این کتاب‌ها باعث ارتقاء سطح دانش و دانایی افراد مبلّغ می‌شود. این دو کتاب را انتشارات «آرام دل» منتشر می‌کند و قرار است به نمایشگاه کتاب امسال برسد.

بخشی از کتاب «مصباح‌الذاکر» را می‌خوانیم:

برای تبلیغ نهضت عاشورا، باید در فرم و محتوای مجالس، از شیوه‌های صحیح استفاده کرد. اینجاست که رسالت نوکری فراتر از گرفتن اشک از مستمعین (که قطعا فی نفسه امر مقدسی است) تعریف می‌شود. این امر که مطالبه علما و مراجع عظام است، میسر نیست مگر با ارتقاء سطح دانش مداحی از طریق مطالعه متون معتبر.

کتاب حاضر مجموعه‌ای است در عین جامعیت، خلاصه و فشرده برای استفاده سخنرانان، شاعران، مداحان و آن دسته از اهل تبلیغ که امکان یا فرصت بررسی منابع متعدد و پرحجم را ندارند و یا با وجود مطالعات قبلی، نسبت به مرور مطالب برای استفاده در مجالس احساس نیاز می‌کنند.

بخشی از کتاب «جرعه؛ قیام عاشورا، نگاهی دیگر» را می‌خوانیم:

اگر خواص در پیچ تاریخی سقیفه به وظیفه خود عمل می‌کردند و امیرالمومنین (علیه السلام) را تنها نمی‌گذاشتند، اگر مسلمین در جمل و صفین و نهروان علی شناس بودند و تیغ بر امام مفترض الطاعه نمی‌کشیدند، اگر قرآن ناطق را به کاغذ و مرکب‌های بر نیزه خدعه برافراشته نمی‌فروختند، دشمنان قسم خورده اسلام، سر حسین بن علی (علیه السلام) که نه، سر اسلام مجسم را بر نیزه نمی‌زدند و پای آن پایکوبی نکرده و با جام شراب لعبت هاشم فی البدر نمی‌خواندند.

و اما امروز... امروز هم اندکی غفلت، بی‌بصیرتی، دنیا طلبی و انفعال، و در یک کلام فاصله از خط ولایت، کافی است که یزیدیان زمان عاشورایی دیگر رقم بزنند.

دیگر خبرها

  • تگرگ موجب شکستن شیشه خودرو‌ها و منازل دُرح سربیشه شد
  • حب به اهل بیت(ع) موجب تقریب مذاهب است
  • دانشجویان دنیا به دفاع از مردم فلسطین قیام کردند
  • تاکید امام جمعه قزوین بر حل مشکل تامین آب کشاورزان
  • خنثی‌سازی فتنه مدعیان دروغین مهدویت توسط امام صادق (ع)
  • ماندگاری نیروی کار خراسان رضوی به کمتر از ۶ ماه رسید
  • حب به اهل بیت موجب تقریب است
  • راز ماندگاری پیکه در فوتبال؛ عشق به بارسا!
  • کربلا قطعا جنت الاعلامه + فیلم
  • ۲ کتاب مناسب مداحان و منبری‌ها در راه نمایشگاه